3 ימים עם 24 הטריאתלטים הטובים בעולם

הדרום אפריקאי בלט מעל כולם בסבב החדש והמיוחד שנפתח באי האוסטרלי המילטון, וזכה בפרס כספי של 100 אלף דולר. גם מולה חגג פודיום, אבל גומז ובראונלי נותרו הרחק מאחור
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

באי האוסטרלי המילטון הסתיימה הבוקר (ראשון) תחרות הסופרליג הראשונה בטריאתלון בה התחרו במשך 3 ימים 24 הטריאתלטים הטובים בעולם. הם לא רק היו צריכים להפגין את יכולות הסבולת שלהם והשליטה בכל שלושת הענפים יחד, אלא גם את יכולות המהירות שלהם והשליטה בכל אחד מהענפים בנפרד.

הסופרליג היא תחרות חדשה שחילקה פרס של 100 אלף דולר למנצח הכללי בתום שלושה ימים. ביום הראשון התחרו בטריפל-מיקס שזה אומר שלושה טריאתלונים קצרים ברצף, שבכל אחד מהם סדר הענפים הוא שונה. המרחקים היו 300 מטרים בשחייה, 6 ק"מ באופניים ו-2 קילומטרים בריצה. היום השני התחיל בקטע נג"ש אישי ל-6 ק"מ באופניים (עם עלייה קשה), ולפי התוצאות שלו המתחרים יצאו לטריאתלון קצר.

כלומר, המנצח בנג"ש זינק ראשון למים ואם השני היה איטי ממנו ב-5 שניות בנג"ש, הוא זינק לטריאתלון 5 שניות אחריו וכך הלאה. הקטע השני לא היה למעשה טריאתלון אלא תחרות בחמישה חלקים שכללה: 300 מ' שחייה, 2 ק"מ ריצה, 300 מ' שחייה, 6 ק"מ רכיבה ו-2 ק"מ ריצה. ביום השלישי התקיימו שלושה טריאתלונים קצרים בשיטת האלימינציה – לראשון זינקו כל המתחרים אבל רק 15 המשיכו לשני, ו-10 הראשונים בשני המשיכו לשלישי והאחרון.

אחרי שג'ייק ברית'וויסל האוסטרלי וריצ'ארד וארגה הסלובקי פתחו בניצחונות בטריפל-מיקס, מארי היה זה שניצח החלק השלישי והאחרון והוביל בדירוג הכללי בתום היום הראשון. בקטע הנג"ש של היום השני הוא היה איטי ב-20 שניות מהמוביל, אבל התחרות הזאת היתה מספיק ארוכה בשבילו כדי לסגור את הפער, ובחלק הריצה האחרון לשני קילומטרים הוא עשה את זה. ביום השלישי והאחרון הוא שמר על מקום טוב ובטוח באלימינציה לקראת הטריאתלון האחרון שכלל 10 משתתפים, בשלב מסוים הוא עבר להוביל אבל ברית'וויסל האוסטרלי הגיב בספרינט מהיר יותר בדרך לקו הסיום. בכל מקרה, מארי שסיים שלישי הוכרז כמנצח הכללי שזכה בפרס כספי ש 100 אלף דולרים. מריו מולה סיים שני כללי וזכה בחצי מהסכום ואילו ברית'וויסל סיים שלישי כללי. אגב, חאבייר גומז ואליסטר בראונלי (האלוף האולימפי) נותרו הרחק מאחור ולא היו קרובים לפודיום. 




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג