10 מיתוסים הקשורים לפעילות גופנית

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:אתר אולימפוס

&nbsp

בשנים האחרונות חלה עליה משמעותית ברמת הידע הקשור לפעילות גופנית. למרות זאת, עדיין קיימות תפיסות מוטעות רבות הקשורות לפעילות גופנית. להלן חלק מהמיתוסים המוכרים ביותר, יחד עם חלק מהעובדות האמיתיות המוכרות פחות, המתבססות על הספרות המקצועית העדכנית והרלוונטית



  1. אתה סתם תבזבז את זמנך אם לא תתאמן קשה ולעיתים קרובות.
    חשיבה כזאת גורמת לאנשים רבים להימנע מלהמשיך ואפילו מלהתחיל תוכנית פעילות גופנית. המחקר בתחום ממשיך להוכיח כי כל פעילות עדיפה על חוסר פעילות. כך לדוגמה, אפילו להליכה או לגינון במשך שעה בשבוע יש אפקט המצמצם את הסיכון למחלת לב.

  2. ככל שהאימון יהיה ארוך יותר ובעצימות נמוכה יותר, תשרוף יותר שומן.
    הדבר החשוב ביותר באימון שמטרתו ירידה במשקל אינו אחוז האנרגיה לפעילות המגיע משומן, אלא סך העלות האנרגטית, או במילים אחרות, כמה קלוריות נשרפו במהלך הפעילות. ככל שתלך או תרוץ מהר יותר כך תשרוף יותר קלוריות לדקה. כלומר ככל שעצימות הפעילות גבוהה יותר נשרפות יותר קלוריות לדקה. יחד עם זאת, אם אתה מתאמן מתחיל או חוזר להתאמן יהיה קשה לך להתמיד בפעילות גופנית בעצימות גבוהה לאורך זמן. יהיה בטוח יותר ומעשי יותר להתחיל בעצימות נמוכה יחסית, ובהדרגה עם הזמן להגביר את עצימות הפעילות.

  3. פעילות גופנית היא הדרך האולטימטיבית להורדת משקל
    הפעילות גופנית היא רק אחד הגורמים המשפיעים על ירידה או עליה במשקל. קיימים גורמים נוספים בעלי חשיבות גדולה כגון, תזונה וגנטיקה. מחקרים הוכיחו כי מתאמנים שונים משיגים תוצאות שונות אפילו אם הם מתאמנים באותה תוכנית אימון. יתכן ותהיו פעילים גופנית ויחד עם זאת בעלי עודף משקל. יחד עם זאת, למרות שהפעילות הגופנית לבדה אינה יכולה להבטיח שתגיע למשקל האידיאלי שלך, פעילות גופנית סדירה היא אחד הגורמים החשובים והמשפיעים ביותר בתוכנית הרזייה ובקרת משקל ארוכת טווח.

  4. יוגה נחשבת לפעילות מתונה ובטוחה לחלוטין.

    יוגה היא פעילות מצוינת, אך סגנונות מסוימים שלה נחשבים למחמירים ותובעניים מאוד מבחינה פיזית ומנטלית. כמו בכל שאר סוגי הפעילות הגופנית נחוצה הדרכה מוסמכת ומקצועית לשם בניית תוכנית פעילות גופנית בטוחה ואפקטיבית.



  5. פעילות גופנית לא תעזור הרבה לאנשים עם עודף משקל.
    מחקרים הוכיחו כי אנשים שמנים המשתתפים בתוכנית אימונים סדירה יש סיכון מופחת למוות מאשר לאנשים לא פעילים, ללא קשר למשקל. נשים וגברים בכל גודל ורמת כושר יכולים לשפר את בריאותם, אפילו בעלייה מתונה בכמות הפעילות שלהם.

  6. אימונים בבית הם בסדר, אבל הדרך הטובה ביותר להיכנס לכושר היא אימון בחדר כושר.
    המחקר מוכיח כי לאנשים מסוימים קל יותר להתמיד בתוכנית פעילות הנעשית בביתם. למרות האווירה, המתקנים והטרנדיות של תוכניות האימונים בחדר הכושר, התוכנית הטובה ביותר בשבילך היא זאת שתתמיד בה לאורך זמן.

  7. אם תתאמן קשה ולאורך זמן, תשיג את התוצאות להן ייחלת.
    במציאות, לגנטיקה תפקיד חשוב בתגובת האדם לתוכנית הפעילות הגופנית. מחקרים הוכיחו כי מתאמנים שונים משיגים תוצאות שונות אפילו אם הם מתאמנים באותה תוכנית אימון. פיתוח הכוח, המהירות והסבולת שלך עשוי להיות שונה מאוד משל אנשים אחרים (לטוב ולרע).

  8. אם אתה רוצה להוריד משקל, הימנע מאימון משקולות, הוא ינפח את שריריך.
    מרבית המומחים לפעילות גופנית מאמינים כי גם פעילות אירובית וגם אימון משקולות חשובים לצורך הגעה ושמירה על משקל תקין. אימון משקולות עוזר לשמור על המסה השרירית ובו זמנית מקטין את אחוז השומן בגוף.

  9. תוכנית פעילות גופנית במים היא בעיקר לקשישים ולאנשים עם פציעות
    תוכנית פעילות במים עשויה להיות מאוד מאתגרת ואפקטיבית לשיפור הכושר ולירידה במשקל. אפילו ספורטאיי

  10. היתרונות הבריאותיים של פעילות גופנית המשלבת גוף ונפש, כמו טאי-צ'י ויוגה, אינם משמעותיים.

    למעשה, המחקר מגלה כי לפעילות גופנית מסוג זה יש יותר ויותר יתרונות. טאי-צ'י, לדוגמה, הוכח כמסייע בטיפול בכאבי גב תחתון ובפיברומיאלגיה (תסמונת הפוגעת בעיקר בשרירים וברקמות המחברות אותם לעצמות, והגורמת לכאבי שרירים ולתשישות). שיפור בגמישות, ביציבות, בקואורדינציה, ביציבה, בכוח ובניהול לחצים הם רק חלק מהתוצאות הפוטנציאליות של פעילות גופנית המשלבת גוף ונפש.


באדיבות אולימפוס פתרונות בריאות



&nbsp



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג