פסח, מצה, מרור וקלוריות: כמה תצטרכו לרוץ בשביל "לשרוף" מצה אחת?

ישבנו וחישבנו כמה קלוריות יש בכל אחד ממטעמי חג הפסח והמרנו אותם לפעילות הגופנית שיהיה עליכם לבצע אחר כך... המסקנה היא שמישהו צריך לשלם על השחיתות של ליל הסדר והמישהו הזה הוא אתם!
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צילום: shutterstock

חג בכלל וליל הסדר בפרט הם חגיגה אחת גדולה של קלוריות. הרי מישהו צריך לשלם את החשבון הקלורי הזה אחרי שהכל נגמר, אז קבלו את עשר מכות התזונה שנפלו על עם ישראל בפסח וכמה זמן פעילות גופנית תצטרכו לבצע כדי לכפר על "החטאים".

1. מצות

מצה עשויה מבצק שלא החמיץ, היא טעימה ללא כל ספק אך עתירה בקלוריות. המודעות לבריאות הביאה עימה גם דרישה למצות "בריאות" מקמח מלא או משיפון. כשאוכלים מצה, חשוב מאוד לשתות הרבה מים על מנת למנוע אי נעימות במערכת העיכול. המצה גוררת עימה פעמים רבות שימוש ברכיבי תזונה נוספים שאף הם עתירי קלוריות, אך משתלבים נהדר עם הקריספיות המתפצחת של המצה, לדוגמה, מצה עם שוקולד, חמאה מלוחה, דבש או חמאת שקדים. ואם כבר מדברים על מצה, איך אפשר שלא לציין את התצורות הרבות שהיא יכולה להתמזג בהן, "מצבריי", מצה בתוך בלילה של ביצה, עוגת מצה שמורכבת בדך כלל משכבות של שוקולד.

קלוריות: 150 קלוריות למצה, אבל מי אוכל אחת? הרי יש מנהג "כורך" אז חייבים לחבר לה לפחות עוד אחות, שלא תשתעמם לבד בבטן והופ, הגענו ל-300 קלוריות בלי בכלל להתאמץ ולמצמץ.

זמן ריצה לשריפת שתי מצות: 30 דקות בקצב נינוח.

150 קלוריות למצה, אבל מי אוכל אחת? הרי יש מנהג "כורך" אז חייבים לחבר לה לפחות עוד אחות | צילום: shutterstock

2. עוגיות לפסח

העולם מתחלק לכאלו שאוהבים את העוגיות של פסח וכאלו שלא מסוגלים להסתכל עליהן. על המדפים תוכלו למצוא מגוון עצום של עוגיות עתירות בשומן, סוכר וקלוריות, ביניהן עוגיות הקוקוס המפורסמות, עם או בלי ציפוי של שוקולד, עוגיות הבוטנים מעוררות המחלוקת וכמובן עוגיות מקמח מצה. אל תחפשו פה בריאות, גם הקוקוס שמתהדר בשלל רכיבים בריאים, מכוסה בערמות של גלוקוז ושמן. עוגיות לפסח הן ללא ספק אחת המכות היותר קשות וטעימות שנפלו על עם ישראל.

קלוריות: 130 קלוריות ליחידה אחת של עוגיות קמח מצה. אבל בינינו, מה, לא תטעמו את עוגת המוס לפסח של סבתא מרים? לא משנה איך תסובבו את זה, עוגייה אחת גוררת אחריה עוד עוגיות שגוררות אחריהן הרבה קלוריות, לא פחות מ-300.

זמן קפיצה על חבל לשריפת עוגיות פסח: 30 דקות של קפיצה על חבל בקצב בינוני כדי לכפר על עוונות החג.

3. חרוסת

אחד מהמאכלים היותר טעימים ומפתים שיושבים בצלחת הסדר שלנו. תמיד יהיה קשה שלא לשלוח ידיים ולגנוב איזו טעימה של מצה עם חרוסת רגע לפני תחילת הסדר. החרוסת תפקידה הוא המתקת המרור ואגב, היא הולכת ממש לא רע עם החריפות של החזרת כי אם אבטיח הולך עם בולגרית, למה שחזרת לא תשב בשלום עם תפוחים ותמרים? החרוסת עשויה בדרך כלל מערבוב וריסוק של תפוח, תמר ואף אגוזים.

קלוריות: כפית של חרוסת יכולה להגיע בקלות ל-50 קלוריות של מתיקות ואושר, אבל מי מסתפק בכפית אחת? אם סגרנו את נזקי החרוסת בשלוש כפיות… דיינו!

זמן ריצה במדרגות לשריפת שלוש כפיות חרוסת: 10 דקות, חפשו מגדל של לפחות 20 קומות ושכנים סבלניים.

4. קניידלך

או בעברית, כופתה, מאכל יהודי מסורתי עשוי מקמח מצה וביצה ששוחה בתוך מרק עוף צח. בישול כופתות מוכר במטבחים מסורתיים נוספים כמו ניוקי האיטלקי, דים-סאם הסיני או הגונדי ההודי. הכופתות מלוות בדרך כלל עם כמה גזרים ותפוחי אדמה, כיאה למרק עוף.

קלוריות: 50 קלוריות לכופתה קטנה, שכמובן מתלוות אליה לפחות עוד שתיים שלוש כופתות, סך הכל אפשר לצאת בנזק של כ-200 קלוריות וזה עוד לפני שהתחילה הארוחה עצמה.

זמן שחיית חתירה בעצימות בינונית: 30 דקות.

5. אלכוהול

יין משמח לבב אנוש והוא מצרך בסיסי בכל שולחן חג. הילדים מסתפקים במיץ ענבים, כלומר בתירוש ולמבוגרים יש יין אדום יבש או יין אדום מתוק (יין פטישים). ישנה מצוות שתיית ארבע כוסות יין בליל הסדר שסופם שירי חג עד השעות הקטנות של הלילה.

קלוריות: יין אכן משמח, עד שמתוודעים לכמות הקלוריות שהוא מכיל. כוס יין אדום ייבש מכילה כ-120 קלוריות בעוד שיין פטישים, מכיל כ-300 קלוריות, בהחלט פטיש בראש. ארבע כוסות חג אם כך, עלותן הקלורית היא כ-480 קלוריות. עדיין שמחים?

זמן רכיבה על אופני הרים: כשעה רכיבה בעצימות בינונית, במידה ותצליחו לקום לרכיבת בוקר אחרי ארבע כוסות.

6. ארוחת חג

המכה יכולה בקלות רבה להגיע ל-2,500 קלוריות, אם לא יותר | צילום: shutterstock

תשע מכות עברו על עם ישראל, אבל המכה העשירית של ארוחת החג, היא הקשה מכולן. ארוחת חג ממוצעת כוללת:
2 מצות
3 כפיות חרוסת
4 כוסות יין
קניידלך
מנה ראשונה
מנה עיקרית
מנה אחרונה (לפעמים מוכפלת בשלוש)

קלוריות: המכה יכולה בקלות רבה להגיע ל-2,500 קלוריות, אם לא יותר.

זמן ריצה: חברים, זה הזמן לצאת לריצת אולטרה מרתון או לאיזה איש ברזל קטן…

7. שתייה מתוקה

על רוב שולחנות החג תמצאו שתייה מתוקה כמו משקה קל בטעם תפוזים, ענבים, רימונים, לימונים, מעטים האנשים שיציבו על שולחן החג כד מים קרים עם נענע ולימון. כוס משקה קל בטעם כלשהו הוא מלכודת סוכר רצינית. בכוס אחת של משקה קל יש כ-5 כפיות סוכר!

קלוריות: צירוף המונח "קל" לשתייה אינו מרמז כלל על כמות הקלוריות הנכבדה אותה הוא מכיל. בכוס אחת של משקה קל תפוזים לדוגמה מסתתרות לא פחות מ-90 קלוריות. נכון שמים עם נענע ולימון פתאום נשמעים הרבה יותר טוב?

זמן שחיית חזה בעצימות נמוכה: כ-20 דקות של שחיית חזה, שוות ערך לשתיית כשתי כוסות משקה קל.

8. קינוחים

ארוחת חג בלי לפחות שלושה סוגי קינוחים, אינה ארוחת חג. יש כאלו שמפרידים בין המושג "קינוח" למושג "העוגה עם הקפה". בשורה התחתונה, שתיהן מכילות סוכר. קינוחי פסח הם מהמסוכנים שבקינוחי החגים, ברוב המקרים הם טעימים מאוד, מכילים כמות גדולה יותר של קצפות, שוקולד ופירות כדי לכפר על העדר הקמח המסורתי.

קלוריות: פרוסת עוגה קטנה יכולה בקלות להגיע ל-300 קלוריות (ומה עם יתר העוגות? מה? לא תטעמו גם אותן?).

זמן ג'וגינג: שעתיים של ג'וגינג יכפרו על עוון הקינוחים הגדול.

9. אגוזים

"מילאו כיסי באגוזים. שמחה רבה, שמחה רבה, אביב הגיע, פסח בא", מנהג המשחק באגוזים בחג הוא עתיק יומין וסופר כי רבי עקיבא היה נוהג לחלק לילדים אגוזים כדי שיתעסקו בפיצוחם ולא יפריעו למהלך הסדר. מאז עברו הרבה מים ואגוזים אינם מומלצים לאכילה לילדים מתחת לגיל חמש וכמובן בל נשכח את כל האלרגיות הקשות שילדים מפתחים לאגוזים. אגוזים זה דבר בריא, עשיר בחומצות שומן חיוניות, מקור טוב לחלבון, ויטמינים ומינרלים, אך מה קורה כאשר אנו פוגשים אותו בכמויות גבוהות מאוד על שולחן החג? העניין הופך למשמין.

קלוריות: חופן אגוזי מלך מכיל כ-250 קלוריות, אסון קולינרי, אכן שמחה רבה.

זמן אימון משקולות חופשי במשקל בינוני: כשעה אימון בחדר כושר ישרוף לכם את חופן אגוזי המלך שלקחתם בהיסח הדעת.

10. תפוח אדמה

בפסח תמצאו אותו בשלל צורותיו, טרי, מבושל, אפוי, צלוי, מטוגן וכמובן בצורת קמח. תפוח האדמה עשיר בעמילן ולכן משמין מאוד.

קלוריות: יחידה בינונית של תפוח אדמה אפוי בתנור מתובל בשמן יכולה להכיל כ-300 קלוריות.

זמן כיסוח דשא: כשעה של כיסוח דשא יסייעו לכם לשרוף את הקלוריות של תפוח האדמה. זה הזמן לעבור לדירת קרקע.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג