משקה איזוטוני או ג'ל אנרגיה, מה עדיף?

רצינו ליישב ויכוח ישן, מה עדיף לצרוך תוך כדי אימון, ג'ל אנרגיה או משקה איזוטוני והתוצאה מעניינת מאוד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הקיץ כבר כאן ורצים המתאמנים למרתוני הסתיו כבר נמצאים עמוק בתוך תוכנית האימונים הכוללת בין היתר ריצות ארוכות שנכנסות אל תוך השעות החמות. בריצות ארוכות מעדיפים ספורטאים לצרוך ג'ל אנרגיה או משקאות איזוטוניים דוגמת POWERADE אשר עוזרים לגוף להתאושש ולקבל גם פחמימות זמינות וגם אלקטרוליטים. חוקרים מאוניברסיטת ULM בגרמניה, השווה את האפקט של צריכת פחמימות בשתייה אל מול צריכת פחמימות באמצעות ג'ל אנרגיה. תוצאות המחקר היו מעניינות מאוד:

השוואה בין משקה ספורט לצריכת ג'ל | צילום: pixabay

עוד כתבות בנושא
איזוטוני או מים – מה כדאי לגוף שלכם לצרוך?
כיצד תבחרו את משקה הספורט שלכם?
מה כל כך מיוחד במשקה איזוטוני?

במחקר נצפו טריאתלטים מנוסים אשר שחו 60 דקות, רכבו 180 דקות על אופניים ורצו 60 דקות בתנאי מעבדה. הספורטאים קיבלו פעם אחת לשתות משקה ספורט ושבוע לאחר אותו פרוטוקול בדיקה בדיוק, הם קיבלו ג'ל אנרגיה.



תוצאות הבדיקות שנערכו לנבדקים אחרי צריכת משקה אנרגיה או ג'ל היו כמעט זהות אולם, 78% מהספורטאים שהשתתפו בניסוי, דיווחו על הפרעות במערכת העיכול לאחר צריכת הג'ל לעומת אפס תלונות כאשר הם צרכו משקה ספורט.

נכון שמדובר על מחקר קטן יחסית ואולי הספורטאים שהשתתפו בו אינם מתורגלים בצריכת ג'לים, אבל תוך כדי מרוץ, הדבר האחרון שתרצו להתעסק איתו הוא בעיות עיכול.

הדבר האחרון שתרצו להתעסק איתו תוך כדי מרוץ, הוא בעיות עיכול | צילום: pixabay

שתיית משקה איזוטוני, בניגוד לצריכת ג'ל אינה רק קלה יותר לעיכול ונספגת טוב ומהר, בדרך זו אני משיבים לגוף נוזלים, מרווים אותו ובכך מונעים התייבשות אליה בקלות אפשר להיקלע באימוני הקיץ הארוכים. המשקה האיזוטוני של POWERADE מכיל תמהיל מדויק של פחמימות ומלחים ויכול לעזור לגוף השיב אליו את המינרלים שאבדו בזיעה. בניגוד למשקאות איזוטוניים אחרים אותם צריך להכין מראש, למדוד כמות אבקה מדויקת ולמזוג את הכמות הנכונה של הנוזלים, במשקה של POWERADE הכל מגיע מוכן מראש עם המינונים המדויקים לספורטאים.

בימים חמים, לפעמים בליעת ג'ל הופכת לטקס פחות נעים בעוד שגמיעת בקבוק משקה איזוטוני צונן יכול לקרר את הגוף תוך כדי ריצה ולהרגיע את הדופק. תמיד אפשר לצרוך גם מים אך מים נספגים בצורה פחות טובה מאשר משקה איזוטוני בזכות הפחמימות והאלקטרוליטים שבו. הטעימים של המשקה מעודדים את שתייה רבה יותר.



בשיתוף POWERADE



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג