התכנון… וההוצאה לפועל

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:דנה מורן



אני לא מתאמנת למרתון בקבוצה.
את רב הריצות אני עושה לבד עם סוג של דלק מוטיבציה שזורק אותי מהמיטה בשעות מוקדמות. כשאני רצה עם אנשים, זה לרוב חברים קרובים או נגן MP3 עם מוסיקה שמותאמת לקצב הרצוי. אופי החירות הספורטיבית הזו משפיעה גם על הקשר ביני לבין מ.י.. לא נפגשים יותר מדי. מודה, יש לי נטיות אינדיוידואליסטיות.
אולי בגלל זה אני לא שחקנית הוקי קרח…

תדירות המפגשים מאמן – ספורטאי שלנו אינה תכופה כמו שאולי ספורטאי צמרת רגילים לו… או אפילו כמו אלו של רצים מהשורה שמתאמנים בכל סוג של מסגרת. אני לא מדווחת לו על כל פעימת חזה ולא על כל הצעדים שלי בטיילת. מדי פעם מתישבים, סוקרים את המצב, אני מקבלת הוראות הפעלה לתקופה הקרובה… וזהו עד למפגש הבא כעבור 'מי-יודע-כמה'. לכן גם התכניות שלפיהן עבדתי לא היו בדיוק הכי מובנות. או ליתר דיוק הן נשענו על הידע הרב והנסיון של מ.י. תוך כדי התאמה למצבי באותה נקודה.

אחרי התחרות בעין גדי קבענו להפגש ולאבחן מהם התנאים להמשך.
מכיוון שהמרחק הגיאוגרפי בין מכון הפזיוטרפיה ובין משרדו של מ.י. אינו גדול כלל (שלוש קומות) החלטתי לשלב את המפגש של הגוף (פזיו) עם זה של הנפש (עצות חכמות).
מובן שעיקר השיחה הפעם היה "מקרה בירכיים" ומה עושים כדי לא להזיק להן מדי.

נזכרתי במפגשים הקודמים שלנו. לפני חצי שנה דיברנו וסיפרתי איך אני רוצה לעשות מרתון אחד (לפחות) Comme-il-faut. לקחת את כל הזמן שבעולם ואת כל השבועות שצריך, להגיע לקילומטראז' שבועי מכובד של 80-90 קילו בשבוע (או יותר…) ולרוץ ריצות ארוכות באמת של 33 קילומטרים… כמו בספרים.
אחרי הכל, תכניות שכתובות בספרים ובאינטרנט הן מאוד מדעיות ומרשימות. מתארות בפרוטרוט כמה צריך לכבוש בכל שבוע ובאיזה סוג של אימון. באיזה דופק להיות באימוני טמפו ומה צריכה להיות זוית העליה באימוני כוח… עם משמעת ספורטיבית עצמית כמו שלי, אפילו היה לי סיכוי טוב מאוד לדבוק בהן עד הפרט האחרון ולממש כל שנאמר.


אחרי חצי המרחק בעין גדי
אלא שלמציאות היתה אג'נדה אחרת לגבי.
למרות השאיפות שלי להוציא לפועל תכנית מרתון "אמיתית", הייתי צריכה לעשות לה את ההתאמה האישית למצבי. ההתחלה, בשבוע 16 שלפני (נשמע קצת כמו ספירה של הריון…), התחלתי לרוץ, ככתוב, עם כל הכוונות הטובות ביותר. שברי המאמץ וכאבי הגב (זוכרים שהיו כאלה?) לא היו שותפים לחגיגה הזו. בראיה לאחור, רק אחרי שהתחילו העומסים הגדולים, חזרו אותם מיחושים ישנים ומוכרים. למזלי, לא באותה העוצמה ולא באותה תדירות. במפגש התקופתי עם מ.י. דיסקסנו את הנושא והחלטנו שאני צריכה לגנוז חלקים מהחלום. לא, אני לא מוותרת על המרתון. אני מוותרת על ריצות ארוכות מאוד ועל שבועות רוויי קילומטרים.
מ.י., שמכיר אותי שנים, קבע שיש לי איזה כושר טבעי ששומר עלי ועומס מסוים שמרע לי. אחרי הכל קשה להסביר איך בפעם שעברה התאמנתי רק שמונה שבועות, בכל שבוע רק שתי ריצות, בשום אימון לא רצתי יותר משלושים קילומטרים… ובכל זאת סיימתי בפחות מארבע שעות.

רק לשם הבהרה: גם הפעם אין לי שאיפות מהירות מאלו. לחצות את קו הסיום כעבור שישית יממה יספק לי חיוך מאוד מאוד גדול. לכן החלטנו, ממש עכשיו, שלושה שבועות לפני הסוף, לרדת לשני אימוני ריצה בשבוע … ולא לעבור את הקילומטר ה 25. לזכותי נזקפים האימונים שעשיתי עד כה וגם … האמון ביכולות שלי. עוד שלושה שבועות אני גם אוכל לבחון אותן.

אז ככה מתחילה תקופת Tapering down?

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה לא נגמר עד שזה לא נגמר", יוגי ברה, המנג'ר האגדי של הניו יורק ינקיס



הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 4
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 4
29:02
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 3
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 3
30:20
הפודקאסט של שוונג: סיכום אליפות העולם בשחייה
הפודקאסט של שוונג: סיכום אליפות העולם בשחייה
30:09
הפודקאסט של שוונג: סיכום היום השני באליפות העולם בשחייה
הפודקאסט של שוונג: סיכום היום השני באליפות העולם בשחייה
30:31
איך מתכננים תחרות איש ברזל בחו"ל?
איך מתכננים תחרות איש ברזל בחו"ל?
44:51
"ישראמן שלי": מה הרגשתם כשחציתם את קו הסיום של התחרות?
"ישראמן שלי": מה הרגשתם כשחציתם את קו הסיום של התחרות?
02:12
"ישראמן שלי": מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על ישראמן?
"ישראמן שלי": מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על ישראמן?
01:21
תחזיקו חזק כי זה הולך להעיף אתכם!!! משחה דולפין 🦈אשדוד 2022 🏊‍♂️🏊‍♀️
תחזיקו חזק כי זה הולך להעיף אתכם!!! משחה דולפין 🦈אשדוד 2022 🏊‍♂️🏊‍♀️
02:20
הפודקאסט של שוונג עם ההרבליסט אסף קורן
הפודקאסט של שוונג עם ההרבליסט אסף קורן
41:22
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 2
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 2
18:59
<\/iframe>"' data-height='450' data-video_index='11'>
הפודקאסט של שוונג מפרק ומסכם את הג'ירו ד'איטליה
הפודקאסט של שוונג מפרק ומסכם את הג'ירו ד'איטליה
49:44
3 דיאטות טרנדיות לספורטאים שכדאי לכם להכיר
3 דיאטות טרנדיות לספורטאים שכדאי לכם להכיר
57:31
הפודקאסט של שוונג: ניהול אקטיבי – פרק 1
הפודקאסט של שוונג: ניהול אקטיבי – פרק 1
28:02
הפודקאסט של שוונג על פציעות הריצה הכי נפוצות
הפודקאסט של שוונג על פציעות הריצה הכי נפוצות
39:48
מה הם העקרונות התזונתיים החשובים לבניית מסת שריר?
מה הם העקרונות התזונתיים החשובים לבניית מסת שריר?
01:41

רישום לניוזלטר

רוצים לקבל את הניוזלטר של שוונג עם הכתבות הכי מעניינות ישירות למייל?
מלאו בחלון את כתובת המייל ואנחנו נדאג לכל השאר…

שימו לב:
במילוי השדה עם כתובת הדוא"ל שלכם, אתם מסכימים לקבל דיוור מחברת שוונג אירועי ספורט.​ תוכלו להסיר את עצמכם בכל עת ממאגר המידע באמצעות כפתור "הסרה" המצורף לכל הדיוורים שלנו.