רץ עיוור יוביל את הרצים בחצי מרתון תל אביב

בזה נבבה, הרץ האתיופי העיוור, יוביל כפייסר (מכתיב קצב) את מרוץ חצי מרתון תל אביב 2010 (21 ק"מ) שייצא לדרך ביום ו’ הקרוב. בינתיים נשלמות ההכנות לקראת המרתון, כול הפרטים בפנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


בזה נבבה, הרץ האתיופי העיוור, יוביל כפייסר (מכתיב קצב) את מרוץ חצי מרתון תל אביב 2010 (21 ק"מ) שייצא לדרך ביום ו' הקרוב. בינתיים נשלמות ההכנות לקראת המרתון, כול הפרטים בפנים

מאת:מערכת שוונג

בזה נבבה, עולה מאתיופיה בן 27, עיוור מלידה, יוביל כפייסר (מכתיב קצב) של שעה וחמשים את מרוץ חצי המרתון (21 ק"מ) של הרצים הרואים במרתון תל אביב 2010. בזה יהיה קשור במותן או בפרק כף היד עם עופר בן דור, רץ מתנדב אשר יחדיו גמעו מאות אלפי קילומטר. ריצתם הראשונה של הזוג הייתה באולימפיאדת הנכים בבייגינג' 2008. כיום בזה נבבה מדורג חמישי בעולם בין הרצים העיוורים.

עם בזה מתאמנת קבוצה של 10 עיוורים בהדרכתו של גיא בן-דור אשר תשתתף גם היא במרתון תל אביב 2010 ותרוץ במסלול 10 הקילומטרים של המרתון. זוהי קבוצה ראשונה וייחודית מסוגה בארץ, ענף ספורט חדש בעמותת אתגרים. הקבוצה תלווה על-ידי מתנדבים של העמותה. בקבוצה רצים עיוורים מגיל 28 ועד 67, ביניהם רצים בדרגות שונות של עיוורון.

היום (ב') בשעה 18:00 יתקיים אימון העיוורים לקראת המרתון בהדרכתו של גיא בן דור בפארק הירקון מול הכניסה ללונה פארק.

 

 
בזה נבבה יחד עם עופר בן דור / צילום: רזי לבנת 

 

 

נשלמות ההכנות האחרונות לקראת מרתון תל אביב 2010

למעלה מ-10,000 רצים צפויים להשתתף במרתון שייפתח ביום שישי ה-14 למאי בשעה 05:40 בבוקר עם מרוץ אופני היד, לאחריו יוזנקו הרצים במקצים של
42.195, 21, 10 ו4.2 ק"מ. במהלך המרתון יתקיימו חגיגות של אירועי ספורט אקטיבי, בריאות ומוזיקה למשתתפי המרתון ולקהל הרחב. נקודת הזינוק והסיום של המרתון היא בפארק גני יהושע, מול גני התערוכה, סמוך לתחנת הדלק הגדולה פז Yellow.

ביום המרתון תיאסר לסירוגין התנועה והחניה בשד' רוקח. ברחובות ובצמתים בהם עוברים מסלולי המרתון ייתכנו חסימות תנועה ועומסים ותיאסר חניית כלי רכב לאורך ציר המרוץ החל משעה 5:00 עד השעה 11:30 ברחובות שדרות רוקח, שדרות רוקח פינת אבן גבירול, דרך נמיר, רחוב פרופס, רחוב 2040, רחוב ש"י עגנון, רחוב הירקון, רחוב הרברט סמואל, נמל תל-אביב, רחוב אלנבי, שדרות רוטשילד וחוף תל-ברוך, ברחובות ובצמתים המובילים לרחובות אלו, ייתכנו חסימות תנועה ועומסים ותיאסר חניית כלי רכב לאורך ציר המרוץ. הציבור יתבקש לפעול על פי הוראות המשטרה והסדרנים.

מועדי ההזנקות ומספר משתתפים:
05:40 מרוץ אופני יד  כ-100 משתתפים.
05:45 מרתון 42.195 ק"מ 550 משתתפים.
06:30 חצי מרתון 21 ק"מ 2250  משתתפים.
07:00 מרוץ 10 ק"מ 5500 משתתפים.
08:30 מרוץ 4.2 ק"מ 2000 משתתפים.

הסדרי הגעה, תנועה וחניה ביום המרתון
למגיעים מומלץ לנסוע דרך נתיבי איילון.
אפשרות 1 – לרדת במחלף ההלכה ולנסוע דרך רחוב אבא הלל לכיוון חניון אצטדיון רמת גן, חניון הדר יוסף או חניון רפידים.
אפשרות 2 – לרדת במחלף קק"ל ולנסוע דרך שדרות קק"ל ורחוב בני אפרים לכיוון חניון הדר יוסף, חניון הפארק, חניון רפידים וחניוני גני התערוכה.
אפשרות 3 – לרדת מנתיבי איילון לשדרות רוקח דרך היציאה הצפונית לגני התערוכה (לא ניתן יהיה לנסוע על שדרות רוקח לכיוון מזרח) ולחנות בחניוני גני התערוכה ובחניונים הסמוכים להם.

מומלץ להשתמש בתחבורה ציבורית ולהתעדכן בזמני הפעילות של קווי האוטובוסים בעיתונות, במודיעין חברת "דן" – 6394444 – 03 ובמוקד המידע של חברת "אגד" – 6948888 – 03.

מעודדי המרתון
ההגעה לנקודות העידוד (גם למגיעים מהצפון) מומלצת מרחוב אבן גבירול: פונים מדרך נמיר לרחוב פנקס, משם לאבן גבירול ואחר כך ממשיכים צפונה.
ניתן לחנות בחניון הספורטק, שהכניסה אליו מרוקח, כ-50 מטר אחרי הפנייה מאבן גבירול מערבה.  מעודדי רצי המרתון יוכלו לעודד את יקיריהם שלוש פעמים: בהגעה מהזינוק (קילומטר 3). משם, כ-600 מ' לכיוון גשר ווקופ בצפון הנמל (קילומטר 27), שם ניתן להמתין לרץ או לחזור לכיוון רוקח ולהמתין לו ליד גשר התערוכה הסמוך (קילומטר 37).

מעודדי רצי חצי המרתון יוכלו לראות את יקיריהם פעמיים: בצומת אבן גבירול / רוקח (קילומטר 3) או בירידה בטיילת הצפונית חניון הירקון, וילכו טיפה מזרחה כדי להמתין במקום נוח יותר, באזור אגם מרכז השיט (קילומטר 17).

למעודדי הרצים במסלול 10 ק"מ מומלץ להמתין בפנייה לגבעת המופעים (ליד מיצג קיר העקלתון הלבן). לשם יגיע הרץ 1.2 ק"מ לפני הסיום.  לא יהיה ניתן ללוות רצים על המסלול באמצעות כלי רכב, אופניים או כל כלי אחר.

 

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג