רוכב השנה וסיכום הוולטה

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:נתי ים


אלסאנדרו "הגדול" פאטאקי

בגיל 31 השלים השנה "הגדול" משהו אשר רק עוד 2 רוכבים הגשימו לפניו – ניצחונות בקטעים בכל הגראנד-טורים של אותה שנה (1956 ו- 1958 היו הקודמים) שני במספר הניצחונות בטורים = 15 בסך הכל באותה שנה (גם לפני אדי מארכס) ו- 24 ניצחונות השנה עד עתה.
כרוכב אשר התחיל להיות מקצוען בגיל 24 בקבוצות זניחות משהו, וניצחון אחד ב- 4 שנים, עבר בשנת 2000 ל- FASSA BORTOLLO ושם החל להתמקצע כמאיץ כאשר כבר בשנתו הראשונה הוכתר על ידי העיתונות האיטלקית כמחליפו העתידי של "סופר מאריו".


התחיל כמקצוען רק בגיל 24

בשבילי, שנת 2003 בעולם האופניים המקצועני התחילה בסוף אליפות העולם 2002 בזולדר עם עלייתו לפודיום של מאריו צ'יפוליני הרוכב הדוגמן "מלך המאיצים" THE LION KING האיש אשר המציא את "הרכבת האדומה" – אלוף העולם.
בשנת 2003 העביר "מלך האריות" את השרביט לפאטאקי אשר דאג כי הטקס יהיה רב רושם – כולל סיום !!!! הוולטה בניצחון במדריד.
אחד היתרונות הגדולים של פאטאקי על מאיצים אחרים, כפי שניתן היה לראות בסיום השלבים "הבעייתים" הוא חשיבה תחת מאמץ ולחץ מנטאלי ופיזי רב, טכניקה ואגרסיביות בפניות ויכולת לקחת החלטות כאשר "הרכבת" של פאסה בורטולו מאבדת את הפסים.
שנת 2004 לא תהייה חזרה על 2003 פשוט כי פאטאקי החליט לא להיות בכל הטורים.
הארה – גם בטיני "הצרצר" הוא מועמד נכון וראוי, אבל "בעיות הראיה" שלו באליפות העולם בפורטוגל, המעמד העכשווי שלו "כלידר" של נבחרת איטליה וסבב "גביע העולם" עם 3 ניצחונות בשנה אחת ( היחידי עד כה – ויש עוד ) שהם מיקומו הטבעי והצפוי בעיניי, הכריעו את הכף לטובת פאטאקי.
בטיני לא החליף אף אחד ברמה העולמית – רציתי שיחליף את בארטולי או טאפי אבל הוא עוד רוכב פאר איטלקי שמוסיף ומגדיל את הפער של איטליה כמעצמת האופניים הראשונה בדרוג המקצועני.
ועם יזכה באליפות העולם (רצוי וצפוי) – יחד עם הסבב העולמי יש להניח כי 2004 תהייה שונה עבורו, האם יצליח להמשיך את הרמה אותה הוא מפגין השנה – להנחתי לא …. פאטאקי לעומת זאת ימשיך לבסס את מלכותו .


סיכום הוואלטה 2003

אחרי 3 שבועות של 21 שלבים בהם 4 "נגד השעון" ו- 6 שלבים הררים הסתימה הוואלטה הספרדית בניצחונו של רובארטו הראס מ- USPOSTAL, הספרדי אשר גם ניצח בשנת 2000 במדי KELME, ושנה שעברה הפסיד את המקום הראשון ביום האחרון בשלב "נגד השעון" לרוכב קבוצת אונסה איטור גונזאלס (כיום בפאסה בורטאלו – פרש בקטע ה-19) אשר הפכה השנה לקבוצה המפסידה, כאשר איזודורו נוזאל הרוכב אשר הוליך החל מהשלב ה-4 איבד יתרון של מעל 3 דקות ביומיים האחרונים והפסיד ב- 28 שניות.
יש לציין כי נוזאל בעיניי, ניצח כרוכב צעיר אשר החזיק "טור" במשך 15 שלבים רצופים, התגבר על "אי הבנות" עם הרוכב הבכיר יותר (בנקודת הזינוק) דה-גאלדיאנו מקבוצתו, ועם עתיד מעורפל של קבוצתו, ולדעתי אליפות העולם הקרובה בנגד השעון רק תעשה לו טוב……


מנקודת מבט אישית הוואלטה היא "גראנד-טור" שונה. קצרה יותר "רק" 2958 ק"מ, לכן מהירה יותר מכולם 42.5 קמ"ש ממוצע למנצח, כאשר 2 ימי המנוחה המנדאטורים בגראנד-טור עוזרים "לבריאות" הרוכבים.
הוואלטה נתנה לנו סיפור מתח אשר נפתח בנגד-השעון הקבוצתי בשלב הראשון ונמשך במאבק בין 2 הקבוצות הראשונות אונסה ופוסטל לכל אורך שלושת השבועות עם מצב שהגיע ל- 2 מדורגים ראשונים לכל אחת צמודים יחד.


שתי הקבוצות התייחסו למאבק בצורה שונה עקב היותן במעמד שונה – אונסה או יותר נכון מנואל סיאנז, במצב בעייתי עקב סיום ההתקשרות עם אונסה, הייתה חייבת להשקיע ולפלג את כוחותיה בין הדרוג האישי והקבוצתי על מנת ליצור "נכס" עתידי – מקום ראשון בדרוג הקבוצתי המבטיח זימון לכל "הגראנד-טור" בשנה הבאה מול ניצחון בדרוג הכללי
יוהאן ברונאל הכריע את המאבק לטובת הראס ורתם את כל קבוצת USPOSTAL מאחוריו, דבר אשר בא לידי ביטוי בדרוג הקבוצתי הנמוך של הקבוצה (8), אך מעל הכל ניצחה הקבוצה בשנה אחת 2 "גראנד-טורים" עם 2 רוכבים שונים – דבר שלא קרה מאז 1983.


סיאנז קרס יחד עם נוזאל ואונסה בשלב ה-19 בעת שפגע בצוות הצילום של TVE, וסימן יותר מכל את סוף המאבק על המקום הראשון והלחץ של עתיד הקבוצה.
במאמר מוסגר – מאונואלו סאינז הוא היחידי בין מנהלי/מאמני הקבוצות אשר אין בעברו רקע רכיבה מקצוענית, הוא החליט בסיום לימודי האוניברסיטה שתחום האופניים מעניין אותו והוא יהפוך למאמן ומנהל קבוצת רכיבת אופניים.
הוואלטה נפתחה באקורד לא נעים עם פרישתו של מאריו צ'יפוליני אשר "הכביס" את קבוצתו "דומיניקה ווקאנזה" לוואלטה אך פרש מיד ביום הראשון, אך הקבוצה הראתה למארגנים כי היא לא רק קבוצתו של מאריו אלא הפגינה "נימוסים" ונכחה בקידמת הפאלטון וסיימה במקום ה- 7 מעל ל- USPOSTAL בדרוג הקבוצתי.

הוואלטה שונה מהגאנד-טור האחרים גם במובניים פיזיולוגיים – השלבים הקצרים לא רק במונחים של ק"מ אלא גם הפרש הגבהים המצטבר נמוך יותר ו"שטוח" יותר מאפשרים לרוכבים שעת זינוק נוחה יותר (בין 13:00 ל- 14:00) וכשעתיים פחות מאמץ לקטע. הרוכבים מקבלים זמן התאוששות רב יותר, השלמת מאגרי הגליקוגן הזמינים לשריר מארוחת הבוקר ארוכה יותר ומנוחה לשרירים. לכן, הוואלטה מהירה יותר ומאפשרת לרוכבים בעלי יכולות של כוח מתפרץ יתרון מסוים על רוכבים בעלי בסיס אירובי רחב יותר ( הכל כמובן יחסי).


הוואלטה הוכיחה שוב כי לא חייבים עליות דרמטיות על מנת להכריע מרוץ – אפשר ליצור "סינון" משמעותי גם במישור כפי שראינו בשלבים 11 ו- 12.

גם המידע לצופים בוואלטה הוא מעניין כמו שעוני המהירות הצמודים למצלמות או מדי הדופק במהדורות הקודמות.


ועוד הארה בנושא "בדיקות הסמים" –

לכאורה הכל שקט ואין כבר תפיסות ופשיטות על הדבוקה המקצוענית.
קצה הקרחון ניתן לראות בדוח של WADA WORLD ANTI DOPING AGENCY אשר פורסם בפגישה במונטריאול קנדה ב- 22-23 החודש .
ראשית WADA הוא גוף כלל עולמי אשר ממליץ על רשימת התוספים אשר הם בגדר "משפרי ביצועים מלאכותיים" ואסורים בשימוש, רוב איגודי הספורט הבין לאומיים כולל ה- UCI מאמצים רשימה זו כלשונה.
WADA מקבלים אישור מה- UCI לנהל מעקב אחרי נוהלי בדיקות הסמים ב"טור דה פראנס" והדוח האחרון מפרט כמה דברים מעניינים :
1. הרוכבים ב"טור" ידעו מי עוד ייבדק בנוסף למנצח השלב והמוביל בדרוג הכללי, לפעמים עוד לפני תחילת השלב.
2. בקטעי הכביש כ- 20 דקות לפני סיום הקטע ידעו הרוכבים מי ייבדק
3. גם הרוכבים הנבדקים יכלו להחליף את בגדיהם "ולהתארגן" בקרון הקבוצתי עד 20 דקות לפני הבדיקה, הפרוטוקול קובע כי הרוכב הנבדק יופיע מיידית עם סיום הקטע בקרון הבדיקות.
תפיסות של חומרים אסורים בדבוקה גורמות נזק כלכלי אדיר לענף האופניים בייחוד למעניק החסות. השאלה תהייה תמיד היכן נקודת האיזון, ענפים בהם הבקרה אינה קפדנית במיוחד או רשימת החומרים האסורים בשימוש קצרה, או מנהלים תוכניות גמילה פנימיות וסגורות, נהנים מפריחה ומודעות חיובית.

סוף דבר

הוואלטה הוא טור המתחשב ברוכבים ובניית העניין לקראת אליפות העולם, תיקון השנה החולפת לרוכבים, והכנה לקראת השליש האחרון של סבב "גביע העולם", הוא יאלץ תמיד להיות שונה מרענן להתמודד עם השינויים בעולם האופניים הספרדי וליצור אתגרים חדשים לרוכבים ולצופים כאחד .



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
01:35
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ'אלנג' ישראמן
03:22
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ'אלנג' ישראמן
03:43
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ&#039אלנג&#039 ישראמן
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ'אלנג' ישראמן
04:45
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ'אלנג' ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
38