סיכום אליפות ישראל ה-30 בטריאתלון אילת

טריאתלון אילת חגג ביום שישי האחרון שלושה עשורים, עם תחרות מותחת, מזג אוויר הפכפך ואי קיום דרפטינג שרק הוסיף לספקולציות לגבי המנצחים - כל הפרטים כאן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אלופת ישראל בטריאתלון, מארי אליאס בזמן של 2:09:34 שע'

אלוף ישראל בטריאתלון, שחר שגיב בזמן של 1:52:03 שע'

ביום רביעי בבוקר כבר החלה ההתרגשות, הידיעה שבסוף היום אתה מגיע הביתה רק כדי לארוז ולהתכונן לעוד פסטיבל של טריאתלון בעיר הדרומית מצליחה לרגש אותי כמו ילד לפני טיול שנתי. ענף ספורט כל כך צעיר וכבר צבר 30 שנה במדינתנו הקטנה. הגענו לאילת ביום חמישי ישר לאולם סינבד שבמלון ספורט לקחת ערכת תחרות. משם המשכנו לשטח ההחלפה דרך האקספו לבדוק מיקומים. ארוחת צהריים קלה וכולם כבר בדרך לרויאל ביץ' לדגום את המים. הפעם יותר מתמיד החוף היה מלא עד אפס מקום. כולם שם, אלתרמנ'ס, טרימור, ספורטן הוד השרון, מכבי רודראנר, טריאתלטים, גליל עליון, טים משגב, עמק האושר, אס"א רופין, אקסטרים, טריהארד ואפילו אחת חייכנית מזון 3. אחר הצהריים קופצים לתדריך ואולי מספיקים עוד ביקור קטן בשטח ההחלפה.

לתוצאות שלכם מהתחרות לחצו כאן

8

זקני אילת אומרים שמדובר בתנאי מזג האוויר הטובים ביותר שהיו בתחרות באילת | צילום: מידד לוי

חזרה למלון לארוחת ערב ועולים לחדר לסדר את הציוד – בית שמאי אף יעלו תמונה לפייסבוק של הציוד מסודר על המיטה כדי לקבל את ברכת ההמונים. באילת כמו באילת תמיד יש הפתעות. לקראת צהרי יום חמישי מזג האוויר משתנה ורוחות דרומיות חזקות נושבות על האקספו ומעיפות כל מה שנקרה בדרכה. הים הפך לגלי (תופעה נדירה בים האילתי) והמשתתפים כבר החלו לדמיין את הסבל הנורא שצפוי להם ברכיבה. כמובן שביום שישי בבוקר לא היה זכר לרוח כלל, והמשתתפים נהנו ממזג אוויר מצוין, חלק מהמשתתפים הוותיקים אף ציינו לאחר התחרות כי מדובר בתנאי מזג האוויר הטובים ביותר שהיו בתחרות באילת.

מקצה הנשים

כפי שדווח לראשונה בשוונג, השנה מקצה העילית בוטל ובעצם אלופי ישראל נקבעו על פי המנצחים בקטגוריה 18-34. הטריאתלטית מארי אליאס, 35, אשר זה הניסיון השני שלה באליפות ישראל, ביקשה לעבור למקצה זה כדי להתחרות על התואר. ביטול מקצה העילית הכניס גם את אנטונינה רזניקוב כמועמדת נוספת לניצחון. למרות שחייתה החלשה ביחס למתחרות שלה, היא עדיפה על כולן באופניים בוודאי כאשר אין דרפטינג. סוגרת את רשימת המועמדות היא אלופת ישראל לשנת 2015, יובל גומא.

25

נתנה ריצה איכותית של 36:40 דק'. מארי אליאס | צילום: יאיר בן עמי

עם זינוק התחרות לים האדום בתחילת דצמבר נראתה מכבסה אחידה עם שובל של מתחרות, אך לקראת היציאה מהמים הדבוקה נפתחת ונמתחת וגומא יחד עם אליאס יוצאות יחד מהמים, שביעית ושמינית בהתאמה. אליאס מאבדת כ-15 שניות בשטח ההחלפה ויוצאת לאחר גומא לרכיבה. רזניקוב יוצאת מהמים כארבע וחצי דקות אחריהן ויוצאת למרדף ששלושתן ידעו מראש איך הוא יסתיים. רזניקוב מגיעה אל השתיים כ-12 ק"מ לפני סוף הרכיבה וקצת מורידה קצב כדי להתאושש לקראת הריצה ולמרות זאת מצליחה לרדת מהאופניים רק כחצי דקה לפני אליאס וגומא. אליאס חיכתה לרגע הזה, היא כמו גם המתחרות שלה ידעו כי היא תתן את ריצת חייה. אליאס עקפה את רזניקוב עוד לפני ההקפה הראשונה והגדילה את הפער מהקפה להקפה. ריצה איכותית של 36:40 דק' (הרביעית בטיבה לאחר שלושת הגברים הזוכים) מקנה לה את אליפות ישראל, רזניקוב מגיעה שנייה כשתי דקות לאחר אליאס וגומא מסיימת שלישית.

תוצאות המנצחות
1. מארי אליאס, בזמן של 2:09:34 שע'
2. אנטונינה רזניקוב, בזמן של 2:11:31 שע'
3. יובל גומא, בזמן של 2:14:52 שע'

לתוצאות שלכם מהתחרות לחצו כאן

19

הקדימה את המתחרות שלה בקטע האופניים בכחצי דקה. אנונינה רזניקוב

מקצה הגברים

כאמור ביטול מקצה העלית הביא את שלושת חברי נבחרת ישראל להצטרף למקצה קבוצת הגיל – שחר שגיב, רועי זוארץ ורון לוינסון. שגיב יצא ראשון מהמים ויצא לרכיבה כ-25 שניות לפני זוארץ ולוינסון. זוארץ כבר הוכיח בשנה האחרונה את יכולות הרכיבה והוא דחף חזק ברכיבה וסיים אותה כדקה מהיר יותר משגיב. זוארץ יורד לריצה כחצי דקה לפני שגיב. שגיב מצמצם את הפער בריצה, עוקף את זוארץ ושומר על ההובלה עד לסיום. שגיב שומר על התואר ומוכתר אלוף ישראל גם בשנת 2016. זוארץ מסיים שני, רק חמש שניות לאחר שגיב ולוינסון מסיים שלישי.

23

אלוף ישראל בטריאתלון. שחר שגיב | צילום: יאיר בן עמי

תוצאות המנצחים
1. שחר שגיב, בזמן של 1:52:03 שע'
2. רועי זוארץ, בזמן של 1:52:08 שע'
3. רון לוינסון, בזמן של 1:58:25 שע'

לתוצאות שלכם מהתחרות לחצו כאן

%d7%91%d7%90%d7%a0%d7%a8-%d7%91%d7%99%d7%98%d7%95%d7%97

לפוליסת ביטוח לחצו כאן

מקצה נערות

חבורה של נערות צעירות ובוגרות, 36 במספר עמדו על קו הזינוק. שחייניות חזקות שעשו בשנים האחרונות הסבה לטריאתלון כמו עדי אריאס ורז פורדוסו יחד עם נעם פישמן, הצעירות הגר כהן כליף וליהי הראל שזו התחרות הראשונה שלה למקצה הספרינט נערות. גל רובננקו מרואד ראנר שמחזיקה בתואר האליפות בשנתיים האחרונות עמדה גם היא על קו הזינוק בניסיון להגן על תוארה.

7

חבורה של 36 נערות עמדו על קו הזינוק

ביציאה מהים, כצפוי, השחייניות רז ועדי הובילו בבטחה, נעם וגל מגיעות מיד לאחר מכן אל שטח ההחלפה בהפרש של כ-20- 25 שנ'. עם תחילת הרכיבה התגבשה דבוקה של המובילות: נעם, גל, עדי ורז שירדו ראשונות מהרכיבה אל שטח ההחלפה בהפרש דיי ניכר מהרודפות. את חמשת הקילומטרים התחילו הבנות ביחד אך לאחר כמחצית הסיבוב הראשון נשארו בחוד הבוגרות והמנוסות יותר, פישמן ורובננקו. כעת רובננקו לאחר השלמת חצי מהסיבוב האחרון פורצת קדימה ומנצחת פעם נוספת ומגנה על תוארה בפעם השלישית ומנצחת אל אליפות הנוער בנות, פישמן מגיעה אחריה בהפרש של 12 שנ' ופורדוסו מגיעה שלישית בשנתה הראשונה בטריאתלון ומצליחה לקבוע את הקריטריון לקבלת ספורטאי מצטיין בשירות הצה"לי.

תוצאות המנצחות
1. גל רובננקו, בזמן של 1:04:43 שע'
2. נועם פישמן, בזמן של 1:04:55 שע'
3. רז פורדסו, בזמן של 1:05:18 שע'

לתוצאות שלכם מהתחרות לחצו כאן

מקצה נערים

בהיעדר כמות ראויה של מתחרים תחרותיים במקצה העילית, הן של הגברים והן של הנשים, אחת הזירות המעניינות השנה היתה מקצה הנוער עם כ-70 מתחרים שעמדו על קו הזינוק כאשר ביניהם מתחרים חזקים ומנוסים בזירה הבינלאומית עם תוצאות מוכחות כמו רן שגיב, האלוף המכהן, עמרי בהט שחוזר מפציעה קשה לאחר התרסקות, יואב אביגדור הצעיר, שעשה פריצת דרך משמעותית בשנה החולפת, נעם רונן וגם מתחרים צעירים יותר אך נחושים ומוכשרים כמו איתמר אשד הצעיר, עידן אפסימון עידו שיפוני ותמיר איש-טוב שזו להם השנה הראשונה במקצה הספרינט.

לתוספי תזונה וג'לים בשוונג שופ לחצו כאן

מהים הגיח ראשון איתמר אשד הצעיר כאשר לתוך הדבוקה הראשונה התגבשו להם: רן שגיב, יואב אביגדור, עידן אפסימון, נעם רונן, עמרי בהט, איתמר אשד, עידו שיפוני ותמיר איש-טוב. בסיום הריצה, רן שגיב מנצח ושומר על תארו, שנה שנייה ברציפות עם הפגנת יכולות הריצה העדיפות שלו, את יואב אביגדור הצעיר שזוכה בסגנות בהפרש של 7 שניות בלבד ואת נעם רונן שמגיע שלישי בהפרש של 18 שניות מיואב.

תוצאות המנצחים
1. רן שגיב, בזמן של 57:28 דק'
2. יואב אביגדור, בזמן של 57:35 דק'
3. נועם רונן, בזמן של 57:53 דק'

לתוצאות שלכם מהתחרות לחצו כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג