מתכון מנצח – לחמניות טחינה

כשרשימת הרכיבים המופיעה על הלחם הקנוי הולכת ומתארכת וכוללת גם שמות ואותיות שאינם קמח-מים-סוכר-שמרים, זה בדיוק הזמן להפשיל שרוולים ולהכין לחמניות בבית. בימי החופש- התעסוקה הכי טעימה, בימי בית הספר אלו הכריכים הכי בריאים לילדים. נורא קל להצליח איתו, נורא קל לגוון וממש אין מה לפחד מהשמרים- בעיקר מאלו היבשים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


כשרשימת הרכיבים המופיעה על הלחם הקנוי הולכת ומתארכת וכוללת גם שמות ואותיות שאינם קמח-מים-סוכר-שמרים, זה בדיוק הזמן להפשיל שרוולים ולהכין לחמניות בבית. בימי החופש- התעסוקה הכי טעימה, בימי בית הספר אלו הכריכים הכי בריאים לילדים. נורא קל להצליח איתו, נורא קל לגוון וממש אין מה לפחד מהשמרים- בעיקר מאלו היבשים

מאת:מרב אדלר



מתכון מנצח- לחמניות טחינה




החומרים:

1/2  ק"ג קמח
1 כף שמרים יבשים (לא אלו שיושבים במקרר!)
4 כפות סוכר
כפית מלח
3 כפות טחינה גולמית
גביע יוגורט – 150 מ"ל
1 כוס מים חמימים

לפיזור מעל: קצח/שומשום/פצפוצי שוקולד

הכנה:
1. שמים את כל החומרים בקערה פרט למים. מוסיפים חצי כוס מים ומתחילים ללוש. הבצק סופח את הנוזלים לאט (ובאופן שונה אם הקמח הוא לבן/מלא)  ולכן לא מוסיפים בבת אחת את כל הכמות. מוסיפים בכל פעם טיפין טיפין ולשים עד שהבצק גמיש , לא דביק ונעים למגע.
2. מניחים בקערה משומנת קלות ומכסים במגבת. בקיץ ההתפחה קצרה, ויכולה להימשך כחצי שעה.
3. כאשר הבצק מכפיל את נפחו מפילים אותו בבוקס (את זה הילדים ישמחו לעשות) ולשים מעט. בשלב הזה אני מגלגלת לנקניק ארוך, חותכת לרצועות במשקל של 50 גרם ונותנת לגמדי הבית להכין את הלחמניות כמיטב עיצובם.
4. מפעילים את התנור על חום של 180 מעלות (לא טורבו!) ומסדרים את  הלחמניות (לא צמוד מדיי, הן עוד תתפחנה) על נייר אפיה המונח בתבנית.
5. מתפיחים כחצי שעה (כאמור- בחורף זה ייקח יותר זמן), ומכניסים לתנור לאפיה של 15-20 דקות (תלוי בגודל הלחמניות. תחתית הלחמנייה צריכה להשמיע קול עמום).

גיוונים:
הקמח- אפשר לשחק בין קמח לחם, קמח מלא או תערובת בין שניהם. הקמח המלא יישתה יותר מים, ייקח לו יותר זמן לתפוח וייתן טעם דחוס יותר.
את הסוכר אפשר להחליף בדבש, סילאן או מולסה
את היוגורט אפשר להחליף בריוויון או במים (אם רוצים שהלחמניות תהיינה פרווה)
לפני ההכנסה לתנור אפשר למרוח את הלחמניות בביצה טרופה ולפזר מעליהן קצח או שומשום. לחמניות ללא מריחת הביצה יתנו מראה 'כפרי' יותר.
הגיוונים הכי כיפיים לילדים: פצפוצי שוקולד שטומנים בתוך הבצק



אורית שמש, דאטנית קלינית ותזונאית ספורט: כל לחמניה במשקל 50 גרם מכילה כ- 120 קק"ל (לפני עיטור בקצח/שומשום/פצפוצים). טחינה נחשבת למקור חשוב לברזל. אבל מקור הברזל הוא מן הצומח ולכן יעילות ספיגתו נמוכה יחסית לברזל מהחי. בנוסף לכך, הטחינה מהווה מקור חשוב לסידן, כאשר כמות הסידן בטחינה מושפעת מאוד מסוג השומשום – מלא או לא. ניתן לראות כי כמות הסידן בטחינה המלאה הינה פי 4 מאשר טחינה שאינה משומשום מלא. כמו כן, טחינה משומשום מלא מאפשרת לנו ליהנות גם ממינרלים רבים כגון: מגנזיום, אבץ, אשלגן וזרחן.  ומונע יצירת קרישי דם.





המתכון באדיבות הגרנולה של מרב.

צילום: מרב אדלר




מרב אדלר - הגרנולה של מירבמרב אדלר- רצה (למרחקים), לשה (לחמים), רוקמת (חלומות) ובעלת "הגרנולה של מרב".

 




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג