מי ומה במרוצים הבינלאומיים – שוהם וולוו הר-סדום

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:דני זקן


למרות הסקר האירופי למרות האינתיפאדה יותר משלושים רוכבי אופנים הגיעו מאירופה למרוצי אופני הרים בישראל.

האכזבה – הרוכבת הטובה בעולם ביטלה ברגע האחרון וכך גם אלוף אירופה עד גיל 23.

לא פחות משלושים וחמשה רוכבים ורוכבות אופנים,מספר לא סופי , מגיעים השבוע לישראל להשתתף בשני מרוצי אופני הרים ישראלים הנכללים בסבב העולמי.מדובר המרוץ סובב שוהם שזו השנה הראשונה שהוכנס לסבב העולמי ובסובב סדום הותיק והגדול במרוצים בישראל.

בשבוע שבו התפרסם הסקר האירופי המדרג את ישראל במקום הראשון כמסוכנת לשלום העולם,רוב הרוכבים מגיעים ממדינות אירופיות.ורבים מהם מהשורה הראשונה במרוץ האיכותי ביותר שהיה אי פעם בארץ.

ובכל זאת נרשמו ביטולים הבולט שבהם היה הביטול של גון-ריטה דהלה מנורבגיה, אלופת אירופה והרוכבת הטובה בעולם אשר נענתה להזמנת איגוד האופנים הישראלי אך בשבוע שעבר שלחה מכתב בדואר האלקטרוני ובו הסבירה כי היא מחוייבת לביקור במפעל האופניים של נותני החסות שלה ביפן אך רמזה כי מנהלי קבוצתה המליצו לה שלא להגיע למקום שהוגדר על ידם "מסוכן" .אמש נרשם ביטול נוסף של מיכאל וייס אלוף אירופה עד גיל 23 מאוסטריה.וייס הנמצא בקשרים הדוקים עם רוכבים ישראלים הבטיח את בואו ואף הוזמן עבורו כרטיס טיסה אך הוא נאלץ לבטל בלחצו של אביו שחשש לשלומו.




למרות הסקר, למרות האינתיפאדה – מרוץ וולוו סדום 2002

אך גם ללא השניים מדובר במירוץ איכותי ביותר בנשים ובגברים .הרוכבת הבכירה היא איבון קראפט מגרמניה המדורגת כיום במקום החמישי בעולם לאחר שסיימה את אליפות אירופה ואליפות העולם במקום הרביעי ונחשבת תקווה האולימפית של ארצה.קראפט השתתפה גם בשנה שעברה בשני המרוצים,היא ניצחה בשוהם אך הגיעה שניה בסדום בשל תקלה טכנית באופניה.קראפט בת 33 הייתה אלופת העולם במרוצי אופנים לשליחים ורק אז החליטה לעבור למקצוענות.מטה אנדרסן היא הרוכבת הבכירה השניה.היא מדורגת במקום 25 בדירוג העולמי ומגיעה לכאן כדי לצבור די נקודות לקריטריון האולימפי.גם בנות נבחרת אירלנד ג'ני מקולי וטריה אוונס הגיעו מאותה סיבה .מקולי המדורגת במקום 49 בעולם מסבירה מדוע לא חששה לבוא:

" אולי לא הייתי מגיעה לכאן לטיול רגיל אבל לאחר ששוחתי עם לורי(אלופת ישראל לורי קופנס) ועם האיגוד כאן הבנתי שהמצב לא נורא כל כך ושידאגו לבטחוננו" " יש לנו אכן התרשמות קשה מהעתונות באירלנד על שמתרחש בישראל ורק המגע האישי עם לורי שיכנע אותי בסופו של דבר" "המרוצים נכללים בסבב העולמי ואנו זקוקים לנקודות בשנה הקדם האולימפית ומיכוון שהאיגוד דואג לאירוחנו זה היה קל יותר להחליט לבוא" "אני שמחה להשתתף באירוע חשוב והמוני וברמה כפי שתהיה בשני המרוצים" .

קופנס הישראלית המדורגת במקום 44 בדירוג העולמי היא היחידה בעלת הסיכויים מבין הרוכבים הישראלים להתברג בצמרת המרוץ. השנה במסגרת המרוצים שבהם השתתפה בחו"ל דאגה להזמין את המתחרים והמתחרות מאירופה לישראל ולא במעט בזכות קשריה אלה רבים מהם השתכנעו לבוא.קופנס ניסתה השנה לעמוד בקריטריון לאולימפיאדה אך ללא הצלחה .היא גרה בהר אדר ועובדת כעתונאית בסוכנות הידיעות האמריקנית איי פי.
אלינה סופוקלאוס מקפריסין המדורגת במקום 59 בדירוג העולמי משלימה הרכב נשי איכותי של שני המרוצים.




שמחה להשתתף באירוע חשוב והמוני ברמה בינלאומית – קרופט וחברתה קופנס

בין הגברים התחרות קשה יותר:הבולט שבהם הוא סרג'יו ריסנקו מאוקראינה המדורג במקום 36 בעולם וסיים את אליפות העולם במקום 15.עוד רוכבים בולטים הם כריסטיאן פאולסן מדנמרק המדורג במקום 44 ורובין סיימור מאירלנד במקום אחד אחריו.טיודור אופראה מרומניה המדורג במקום 49 הגיע בזכות חבריו הרוכבים הישראלים דורון אמיץ ודוד רזניק.

בסך הכל נרשמו למרוצים בישראל 11 רוכבים המדורגים בין מאה הראשונים בעולם או סמוך לכך.בנוסף מגיעות נבחרות יוון וקפריסין בהרכב מלא שהגיעו בסיוע נדיב של משרד החוץ הישראלי המכיר בחשיבות המרוצים להסברה הישראלית בימים קשים אלה דרך הספורט. עוד רוכבים יגיעו מאסטוניה צ'כיה הונגריה וונצואלה סקוטלנד ועוד.

את ישראל ייצגו כאמור לורי קופנס בקרב הנשים ובגברים אלוף ישראל הטרי אייל שטייניץ,האלוף היוצא דורון אמיץ שהוא הישראלי המדורג הגבוה ביותר (255) ודרור פקאץ' (397) .התברגות של רוכב ישראלי בן עשרת הראשונים בין הגברים תיחשב הצלחה.

שני המרוצים הם מרוצי קרוס קאנטרי במתווה האולימפי OC.וברמה E1 המעניקה ניקוד גבוהה יחסית בסבב העולמי ופרסים כספיים בהיקף של 20 אלף שקל כל מרוץ.

המתווה כולל סיבוב של שמונה קלומטרים בתנאי שטח קשים עם עליות חדות וירידות מסוכנות.הנשים תרכבנה 4 סיבובים והגברים חמשה.

המרוץ הראשון בשוהם יתקיים ב-8/11 בשעות הבוקר והשני בסדום שבוע אחר כך ב-15/11.

בתום המרוצים תתקיים מסיבת סיום עונה רשמית שכן שני המרוצים הישראלים הם האחרונים בסבב המרוצים הבינלאומיים לשנת 2003.

מרוץ וולוו הר-סדום
סובב שוהם הבינלאומי



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג