מייקל ריילרט אלוף העולם בחצי איש ברזל

השיאים ממשיכים להתנפץ באליפות העולם לחצי איש ברזל ב- Clearwater, פלורידה. מיטב אנשי הברזל הגיעו לתחרות שהתקיימה בסוף השבוע האחרון ביניהם טרנזו בוזונה, אנדי פוטס וקרייג אלכסנדר, אך הפתעת היום היתה דווקא של איש הברזל הצעיר מייקל ריילרט
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


השיאים ממשיכים להתנפץ באליפות העולם לחצי איש ברזל ב- Clearwater, פלורידה. מיטב אנשי הברזל הגיעו לתחרות שהתקיימה בסוף השבוע האחרון ביניהם טרנזו בוזונה, אנדי פוטס וקרייג אלכסנדר, אך הפתעת היום היתה דווקא של איש הברזל הצעיר מייקל ריילרט

מאת:אלכס וולפסון


אליפות העולם לחצי איש הברזל המתקיימת מדי שנה ב- Clearwater בארה"ב ידועה לא רק במסלול האופניים המישורי הסופר-מהיר שלה אלא גם ביכולת שלה לנבא הצלחה במרחק היותר ארוך, ועם מנצחים קודמים כמו טרנזו בוזונה, אנדי פוטס וקרייג אלכסנדר (אלוף העולם למרחק איש ברזל 08-09) אי אפשר להתווכח. המסלול המהיר ותואר אלוף העולם בחצי המרחק מושך אליו כמעט את כל הכוכבים הגדולים של הספורט, אסור לשכוח את העובדה שרבים עדיין מתאוששים מאליפות העולם בהוואי.

המגמה של מעבר ספורטאים מהמרחק האולימפי הקלאסי ללא דראפטינג לתחרויות חצי-איש הברזל ממשיכה, ראינו את זה קורה עם אנדי פוטס שהצליח להוכיח לכולנו שהוא חזק בכל המרחקים. הפעם על קו הזינוק ניתן היה לראות מתחרים כמו מאט ריד שלקח חלק במשלחת האמריקאית לאולימפיאדה בבייג'ין ונחשב לאחד הרוכבים היותר חזקים במרחק האולימפי, גרג בנט הוותיק שהיה מספר 1 בתחרויות ה- ITU במשך שנתיים וגרף לאחרונה פרס של כ- 500,000$ בסבב תחרויות ה- Life Time Fitness בארה"ב.

לצד מתחרים אלה השתתפו גם אחרים שהמרחק הרבה יותר טבעי להם ואי אפשר להמנע מהשאלה – מה הם עושים כאן חודש לאחר הוואי? הרי כולם ראו את אנדי פוטס מתנפץ על המסלול לפני שנה אחרי שהגיע לאותה התחרות חודש אחרי הוואי ולבסוף בכוחותיו האחרונים הצליח לסיים שישי. באותו האופן בדיוק גם קרייג אלכסנדר ניסה להגן על התואר ב- 2007 וסיים רק רביעי. טרנזו בוזונה, הצעיר המבטיח בן ה- 24 המחזיק בזמן המהיר ביותר לחצי המרחק שב להגן על התואר אחרי מקום 11 מכובד בהוואי, באמתחתו ניצחון אחד על כריס מקורמיק בתחרות חצי איש ברזל שהתקיימה בפילפינים, ועל פניו נראה לאחד המתחרים הפייבוריטים בחבורה, אבל כמונו, גם הוא ידע שסיכוייו אחרי הוואי קלושים.

בין המתמודדים שעמדו על קו הזינוק השתתפו עוד כמה שמות מוכרים מהעבר: לוק בל האוסטרלי, שנראה מאד מבטיח בתחילת הקריירה אבל במהרה המצב השתנה ומאז לא הפסיק לאכזב, סטפן ביליס, שניצח שתי תחרויות איש ברזל לפני כשנה ונשוי לבלה בייליס מחזיקת 11 תארי איש ברזל, קאמרון בראון הוותיק והמתחרה המתמיד בהוואי שגם מחזיק ב- 8 נצחונות רצופים באירונמן ניו-זינלנד, ביורן אנדרסון הנחשב לאחד מרוכבי האופניים המהירים בספורט וידוע ביכולתו לנצח את התחרות על האופניים.

כל אלה הם רק חלק מרשימה מכובדת של מתחרים שהתייצבו על קו הזינוק וסיפקו לנו את אחת התחרויות היותר מרתקות של השנה הן בגברים והן בנשים.

בגברים
מייקל ריילרט, אחיו של אנדראס ריילרט, שרק לפני כחודש הדהים את כולם בהוואי כשסיים שלישי לפני כריס מקורמיק, הצליח לנער את כל ההימורים וכנגד כל תחזית אפשרית סיים ראשון וקבע זמן שיא מדהים של 3:34:04, שיפור של כ- 6 דקות לשיא הקודם של בוזונה ושיפור לשיא הריצה הקודם, שבמקרה מחזיק אחיו אנדראס. את ריצת חצי המרתון הוא סיים ב- 1:09:06. הרבה יקראו לזה מזל וישאלו מהיכן הוא צץ, אבל אל תטעו, כמו אחיו אנדראס גם מייקל מתחרה הרבה שנים ברמות הגובוהות ביותר ומוכר על ידי שאר המתחרים הגדולים. זמן האופניים של מייקל עמד על 1:59:55 ל- 90 ק"מ, זמן שנראה מלכתחילה כהזוי לחלוטין מתחיל להתבהר ברגע שאתם מגלים שזמן הרכיבה של מייקל הוא לא המהיר בתחרות, אלא רק השמיני בטיבו, מה שמצריך הסבר דחוף על המסלול ב- Clearwater.

אמנם בהתחלה הזכרנו שהמסלול הוא סופר-מהיר ושטוח לחלוטין, אבל כמו בכל דבר שנראה יותר מדי טוב בכדי שיהיה אמיתי, נראה שהוא פשוט לא אמיתי, וכך גם ב- Сlearwater, הדראפטינג חגג כמעט ללא עונשים מידי השופטים, עם דבוקות ארוכות אחד לגלגל של השני והצליחו "לשבור" את שיא האופניים הקודם שלהם. קשה מאד להסביר את התוצאות באופניים בלי להתסכל בצורה מחשידה על הרכיבה של המקצוענים, שכביכול רכבו בדראפטינג "חוקי" (מרחק של 7 מטר).

האכזבה הגדולה מכולן היתה כנראה של מאט ריד, שהיה בטוח שהנצחון אצלו בכיס, ריד הביע מורת רוח ותסכול על מבנה המסלול ואמר "הנתיבים הצרים על מסלול האופניים, בגלל שהכביש נחלק גם לנוסעים במכוניות גורמים לאפקט דראפטינג גדול באופניים". גרג בנט שסבל משתי פציעות רציניות השנה הצליח לקבוע את זמן האופניים השלישי בטיבו (1:59:01) אך דעך מאד בריצה וסיים אותה ב- 1:21:00 במקום ב- 27 בתחרות.

בנשים
כחודש לאחר שכריסי וולינגטון עשתה היסטוריה בהוואי ושברה שיא נשים למרחק איש הברזל שעמד במשך 17 שנה, ג'ולי דיבינס הצליחה לשבור את שיא 4 השעות לחצי המרחק עם זמן מצויין של 3:59:33 ולסיים כ- 4 דקות לפני המתחרה השנייה. בזאת הפכה לאלופת העולם בחצי איש ברזל, רק שבועיים אחרי שזכתה באליפות העולם בטריאתלון שטח (Xterra).



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג