לונה צ'מטאי שברה את שיאה של אברמסקי גם ב-10,000 מטר

הרצה שקיבלה אזרחות לפני קצת יותר משנה, שברה בפעם השנייה בתוך חודשיים שיא ישראלי עתיק של נילי אברמסקי. גירמה אמרה הוא אלוף ישראל לגברים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
לונה צ'מטאי רצה למרחקים ארוכים
לונה צ'מטאי רצה למרחקים ארוכים

לפני קצת יותר משנה קיבלה לונה צ'מטאי את תעודת הזהות הישראלית שהיא חיכתה לה כל כך הרבה זמן, ומאז היא תרמה לא מעט הישגים לאתלטיקה הישראלית כולל השתתפות במשחקים האולימפיים בריו. הערב (חמישי) היא כבשה פסגה נוספת כשהצליחה לשבור את השיא הישראלי בריצת 10,000 מטר. 

עוד נקודת ציון מרשימה בשנה שבה היא ישראלית. לונה צ'מטאי | צילום: ניר עמוס

לפני חודשיים צ'מטאי הצליחה לשבור שיא ישראלי "עתיק" אחר בריצת חצי המרתון, והפעם במסגרת אליפות ישראל בריצת 10,000 מטר באצטדיון, צ'מטאי הצליחה לשבור שיא נוסף של הרצה הישראלית הבולטת ביותר בעשור הקודם. צ'מטאי, הקנייתית לשעבר, ניצחה גם את האורחות מקניה ואתיופיה שהגיעו לכאן כדי למשוך אותה, וחצתה את קו הסיום בזמן של 32:43.80 דקות. מדובר בשיפור של 36 שניות לשיאה של נילי אברמסקי שנקבע בשנת 2002. 

אגב, תוצאת הקריטריון להשתתפות בריצה הזאת באליפות העולם ללונדון היא 32:15.00 דק' וצ'מטאי רחוקה מזה, אבל היא כבר הבטיחה את מקומה בלונדון 2017 בריצת המרתון, ומאוד מעודד לראות את השיפור שלה בריצות הפחות ארוכות – מה שמעיד על שיפור במהירות שאמור להתבטא ביום טוב גם בריצת המרתון.

צ'מטאי הקדימה בתחרות בהדר יוסף את פנינה לוקאטו מקניה (32:50.33) ואת האתיופית מסרט פיטה (34:12.11). מי שסיימה רביעית ושנייה בין הישראליות היתה אירנה אור קונובלוב בזמן של 35:41.87 דק' ושלישית בין הישראליות היתה אזאוונט טקה עם 36:11.85 דק'.  

לאחר מכן התקיימה גם אליפות ישראל לגברים במרחק הזה, וכמו אצל הנשים גם כאן ניצח רץ שייצג את ישראל באליפות העולם באתלטיקה בריצת המרתון. גירמה אמרה הגיע במקום השני הכללי אחרי האורח האתיופי טילהון בזבה שקבע תוצאה טובה יותר מהשיא הישראלי וניצח בזמן של 27:56.66 דקות. אמרה קטף את התואר הישראלי עם זמן של 28:26.86 דק' ומדובר בתוצאה השמינית בטיבה בכל הזמנים בארץ. שני בין הישראלים הגיע מלדה בוקיאו שהוא אלוף ישראל לנוער בריצת כביש ל-5 קילומטרים והוא סיים בזמן של 29:08.95 דק'. שלישי בין הישראלים הגיע דמקה טשאלה בזמן של 29:22.63 דק'.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג