חדשות השבוע מעולם הרכיבה

קבוצת BMC השעתה את אלסנדרו באלאן בעקבות חקירת סמים, ובצרפת גילו חומרים חדשים המסווים את הסמים. מרוץ פריס רובא מחכה לקרב בין שני הענקים בונן וקנצ’לרה וארמסטרנוג ממשיך לשנות תוכניות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


קבוצת BMC השעתה את אלסנדרו באלאן בעקבות חקירת סמים, ובצרפת גילו חומרים חדשים המסווים את הסמים. מרוץ פריס רובא מחכה לקרב בין שני הענקים בונן וקנצ'לרה וארמסטרנוג ממשיך לשנות תוכניות

מאת:אייבי גילת


קבוצת BMC השעתה את אלוף העולם משנת 2008 ורוכב הקלאסיקות המצטיין אלסנדרו באלאן בעקבות אזכור שמו בחקירה מתמשכת בחומרים אסורים. באלאן, שהיה אמור להשתתף במרוץ הפריס רובא, הושעה יחד עם חברו לקבוצה מאורו סנטמברוגיו. שני הרוכבים הללו נמצאים ברשימה של 35 רוכבי אופניים, אנשי צוות, ורופאים הקשורים לרוקח בשם גידו ניגרלי מאזור מאריאנה מנטובנה שבצפון איטליה.

היומון האיטלקי הנפוץ לה גאזטה דלה ספורט מדווח שהחוקרים בודקים עדויות לפיהם באלאן, קונגו, ומנהל קבוצת לאמפרה ג'יוזפה סארוני ואחרים מעורבים בפרשה. קונגו מכחיש כל קשר לפרשה. התובע הסביר שמדובר יותר בסחר בחומרים אסורים מאשר בשימוש בהם, והוסיף שמדובר בתופעה ההולכת וחודרת גם בין הספורטאים החובבים.

המנהל של קבוצת BMC ג'ים אושוויק טוען שמדובר בהשעיה בלבד של 2 הרוכבים מקבוצתו ושלמעשה הרוכבים חפים מפשע עד שתוכח אשמתם. זו לא הפעם הראשונה שרוכב במעמדו של באלאן מואשם בהקשר כלשהו לשימוש בחומרים אסורים. 

 

 
אלסנדרו באלאן / צילום: Sławek

פריס רובא – קנצ'לרה מול בונן ראש בראש

כל העיניים בבלגיה יהיו נשואות ביום ראשון לקראת "הגיהינום של הצפון" מרוץ פריס רובא, שיכריע כנראה בשאלה מי משני הטיטאנים הוא באמת רוכב הקלאסיקות הגדול ביותר כרגע. האם מדובר בטום "טורנדו" בונן המאיץ המצטיין שזכה כבר 3 פעמים בפריס רובא, ואם ינצח ישווה את השיא של רוג'ר דה ולאמניק (מר פריס רובא)? או שמא יהיה זה פאביאן "ספרטקוס" קנצ'לרה שרק לפני שבוע הוסיף עוד תואר משמעותי לפאלמרס המרשים שלו כשזכה בטור דה פלנדרס.

כאשר מסתכלים על שני הרוכבים הללו אי אפשר שלא להתרשם מהדברים הרבים והמשותפים ביניהם:
• הגיל = בונן יהיה בן 30 השנה בעוד שקנצ'לרה חגג יום הולדת 29 לפני חודש.
• אליפויות עולם = בונן היה אלוף עולם באופני כביש ב-2005, קנצ'לרה הוא אלוף עולם במרוצי נגד שעון 3 פעמים.
• המבנה הפיזי = שניהם שוקלים 81 ק"ג. טום בונן גבוה קצת יותר מקנצ'לרה.
• ההיסטוריה בפריס רובא = בונן זכה 3 פעמים (בשנים 2005, 2006, ו-2009), ואילו קנצ'לרה זכה ב- 2006.

כמובן שתמיד יכול לצוץ איזה "סוס שחור" ולטרוף את הקלפים אולם בכושרם הנוכחי כאשר קנצ'לרה מנצח בשבוע שעבר את הטור של פלנדרס וטום בונן מגיע במקום השני נראים השניים הללו כזוג הפייבוריטים. הלחץ בבלגיה על טום בונן לנצח הוא עצום. גם במרוץ מילאן סן רמו שפתח את עונת הקלאסיקות  הוא הגיע במקום השני. מעניין יהיה לראות אם האריה של פלנדריה ישאג שוב, או שמא נראה את הכוח העצום של קנצ'לרה עוזר לו לברוח מיריביו ולנצח את ה"גיהינום של הצפון" ולהפוך לרוכב התשיעי בהיסטוריה שמנצח את הדאבל של פלנדרס ופריס רובא. אגב, האחרון שעשה את זה היה טום בונן בשנת 2005. מעניין אמרנו.

חקירה משטרתית בצרפת מגלה שיטות להסוואת חומרים אסורים

בעקבות הטור דה ל'אווניר של שנת 2009 נערכה חקירה משטרתית שגילתה בין היתר שיטות להסוואה של חומרים אסורים ובעיקר EPO בדוגמיות שנלקחו לבדיקה. בשנה שעברה שני רוכבים בקטגוריה של מתחת לגיל 23 מקבוצה מאוקראינה יחד עם אביו של אחד מהם והפיזיותרפיסט של הקבוצה נעצרו בבסנסון "בהחזקה ושימוש בחומרים אסורים". אחד החומרים שנתפס היה חומר המשמש להתאוששות שאיננו נמצא ברשימת החומרים האסורים הכללית אבל הוא אסור לשימוש בצרפת. בזמן שהותם במעצר הודו הרוכבים בשימוש בחומרים אסורים המטשטשים. מסתבר שהטכניקות בהן השתמשו הרוכבים להסוואה הן מאוד מורכבות ומתוחכמות.

שינוי בתוכניות של לאנס ארמסטרונג

ארמסטרונג נתן הופעה מצוינת בטור של פלנדרס והגיע במקום ה- 27, 2:35 דקות אחרי פאביאן קנצ'לרה המנצח יחד עם קבוצה ענקית שמנתה 30 רוכבים. בטור קצר שהתקיים בעמק הלואר חלה ארמסטרונג בווירוס במעיו, והחליט לפרוש מהמרוץ ולבטל הגעתו למרוץ האמסטל גולד שיערך ב-18 בחודש בהולנד, שבו השתתף כבר 4 פעמים ואף הגיע פעמיים למקום השני המכובד בשנים 1999 ו-2001.

הטור של פלנדרס היה עבור ארמסטרונג אימון מצוין לקראת הקטע השלישי בטור דה פרנס שחלק ממנו עובר בדיוק באותם קטעי פאבה עם האבנים המשתלבות. אמסטרונג חייב לנסות ולהרוויח כמה שיותר זמן על קונטדור בסוג כזה של מרוצים היות וכאשר יגיעו לקטעי ההרים לא יוכל ארמסטרונג להתמודד עם היכולות הגבוהות של יריבו הצעיר קונטדור.

שיא שעומד להישבר בפריס רובא

מרוץ הפריס רובא עומד להישבר שיא היסטורי. המנצח של שנת 2001 הרוכב ההולנדי הוותיק בן ה-39 סרבייס נייבן מקבוצת מילראם הגרמנית יתחיל את המרוץ בפעם ה-16. אם יסיים את המרוץ הוא יהפוך לרוכב הפעיל היחידי כיום בעולם שהתחיל וסיים את ה"גיהינום של הצפון" 16 פעמים. נייבן נשאר צנוע ואמר, "ברור שאני רוצה לחצות את קו הסיום בוולודרום של רובא. אהיה גאה מאוד. אבל מה שחשוב הוא שכקבוצה ניתן הופעה טובה ושאחד הרוכבים שלנו יגיע גבוה עד כמה שניתן".

לואיס לאון סנצ'ז מנצח את Circuit de la Sarthe-Pays

הרוכב הספרדי המצטיין, לואיס לאון סנצ'ז, מקבוצת קייז ד'פרנייה מנצח מרוץ שלבים יוקרתי בעמק הלואר בצרפת. לואיס לאון סנצ'ז כרגע מדורג במקום הראשון בעולם בטבלת הניקוד של ה- UCI. השנה זהו כבר הניצחון הרביעי שלו אחרי שניצח קטע בטור סנטוס דאון אנדר באוסטרליה, קטע נגד שעון בטור אלגרב וקטע במרוץ הזה. סנצ'ז, שניצח בשנה שעברה את מרוץ השלבים היוקרתי פריס ניס. הגיע השנה לפודיום במקום השלישי. יש המשווים אותו למיגל אינדוריאן האגדי בעקבות המבנה הפיזי הדומה שלהם יחד עם היכולת לטפס ונגד השעון. אין ספק שלואיס לאון סנצ'ז נמצא במסלול התקדמות ובגיל 27 עתידו כרוכב עדיין לפניו.

בית החרושת הספרדי ליצור רוכבי-על ממשיך לספק לנו סחורה משובחת ובכמויות. המחסום הגדול ביותר לפני לואיס לאון סנצ'ס כרגע כדי לנצח את הטור דה פרנס הוא אלברטו קונטדור. בשנה שעברה הוא כבר ניצח אותו בפריס ניס, ואם ימשיך לטפס הלאה אין ספק שיכול להיות שאחרי עידן ארמסטרונג צפוי לנו קרב ענקים חדש, והפעם פנים ספרדי בין לואיס לאון סנצ'ז לאלברטו קונטדור על הבכורה בתחרות הקשה והיוקרתית ביותר בעולם האופניים הטור דה פרנס. 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
01:35
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ'אלנג' ישראמן
03:22
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ'אלנג' ישראמן
03:43
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ&#039אלנג&#039 ישראמן
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ'אלנג' ישראמן
04:45
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ'אלנג' ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
38