הסבב האירופי במים פתוחים: שחיינים מארבע מדינות לא הורשו להשתתף

הסבב האירופי במים פתוחים יתקיים באופן מצומצם וזאת בהתאם להנחיות משרד הבריאות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

נראה כי השבוע הזה הינו שבוע שבו מהומת הקורונה הגיעה לשיאים חדשים, לאחר שבתחילת השבוע בוטל חצי מרתון פריס ואתמול (רביעי) בוטל מרתון ירושלים. ביטול רודף ביטול, ונראה היה כי עד אתמול (רביעי) הסבב האירופי ואליפות ישראל במים פתוחים באילת ב-6-8 במארס עם 23 נבחרות בינלאומיות יתקיים כסדרו. מאיגוד השחייה נמסר אמש לשוונג כי קוימה הערכת מצב של ראשי איגוד השחייה עם נציגי משרד הבריאות, בכל הנוגע לאופי קיומה של התחרות  ושבכוונתם לפעול בהתאם להנחיות שיקבלו.

זינוק לאליפות ישראל בשחייה במים פתוחים 2017

זינוק לאליפות ישראל בשחייה במים פתוחים | צילום: באדיבות איגוד השחייה

שחייני הנבחרות הבינלאומיות הגיעו לישראל היום (חמישי) והשחיינים מספרד, צרפת, אוסטריה וגרמניה נתבקשו לחזור על עקבותיהם לביתם – בכל הנוגע לנבחרת האיטלקית, שחייניה לא הורשו להגיע מראש לישראל. "אנו מחזירים שחיינים מארבע מדינות הביתה, למרות שהם הגיעו לאילת. השחיינים מספרד, צרפת, אוסטריה וגרמניה יעלו על טיסה מאילת לנתב"ג ולפנות בוקר יטוסו למדינות שלהם ברחבי אירופה", אומר לשוונג ז'אן פול יו"ר ועדת המים הפתוחים באירופה, "הם מאוכזבים מאוד וזאת משום שעבור חלקם התחרות באילת נועדה להיות 'תחרות מבחן' להשתתפות בתחרות הסימולציה האולימפית שצריכה להתקיים בטוקיו. שחייני יתר המדינות מאירופה נותרו כאן. לגבי המשחקים האולימפיים הוועד האולימפי הבינלאומי ממתין ולא החליט כרגע דבר ויתכן כי יקבל החלטה כלשהי באפריל".

בתחרות ישתתפו לאחר צמצום הנבחרות ל-20 מדינות, אשר לפי הנחיות משרד הבריאות אין מניעה מהשתתפותם. עם זאת, כאמצעי בטיחות מונע ובכפוף להנחיות הוחלט על ביטול טקס הפתיחה המסורתי. כמו כן התחרות תפוצל לחלוטין בין הנשים לגברים וכך יהיו כ-40 מתחרים בלבד בו זמנית בתוך המים ובמתחם התחרות. נציין כי כל הצעדים ננקטים בתיאום מלא גם עם עיריית אילת ומשרד התיירות וכי בכל שינוי נוסף בהנחיות תיערך הערכת מצב מחודשת מול הגורמים הרלוונטיים.

נבחרת ישראל בשחייה במים פתוחים | צילום: איגוד השחייה

תחרות הסבב האירופי מהווה גם את אליפות ישראל במים פתוחים לשנת זו, כשהמשחה ל-10 ק״מ משמש גם כתחרות המבחן לקראת תחרות הקריטריון האולימפי במרחק 10 ק״מ. מחר (שישי) תיערך אליפות ישראל הפתוחה ל-5 ק"מ, וביום שבת ייערך משחה השליחים ובראשון הסבב עצמו ל-10 ק"מ.

"לאחר דיונים ממושכים של ראשי איגוד השחייה ובהתאם להנחיות משרד הבריאות ושאר המשרדים הרלוונטיים, הוחלט היום (חמישי) כי תחרות הסבב האירופי ואליפות ישראל במים פתוחים אשר מתוכננת להתחיל מחר, אכן תיערך כמתוכנן באילת, תוך מניעת ההשתתפות של 4 מהנבחרות", כך נמסר מאיגוד השחייה, "הנבחרות שלא יוכלו לקחת חלק בתחרות הן אלו המגיעות ממדינות אשר יש להיכנס לבידוד בהגעה מהן, קרי צרפת, גרמניה, אוסטריה וספרד. נציין כי נבחרות אלו כבר שהו בישראל בזמן שיצאו ההנחיות, אולם ייאלצו לעזוב ואיגוד השחייה סייע להן במציאת טיסות וכן התנצל בפני המשלחות על עגמת הנפש. אלו מצטרפות לנבחרת איטליה, אשר כזכור השתתפותה בתחרות בוטל מבעוד מועד, ונבחרות קנדה, הונגריה ושווייץ – אשר החליטו לבטל את הגעתן באופן יזום".

כזכור, התחרות באילת היא הראשונה בסבב האירופי האיכותי במים פתוחים, ומהגדולות בסבב, ומשמשת עבור השחיינים הישראלים גם את אליפות ישראל וגם את תחרות המבחן שתכריע אילו שחיינים יישלחו לתחרות הקריטריון המכריע למשחקים האולימפיים.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג