הגלקטיקוס מול האנדרדוג הספרדי

קול צחצוח החרבות נשמע היטב בעולם הרכיבה. משני צידי האוקיינוס נאספו רוכבים לשתי קבוצות אדירות. קבוצת אסטנה וקבוצת רדיושק. המטרה: לקבוע מיהו הרוכב הטוב בהיסטוריה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


קול צחצוח החרבות נשמע היטב בעולם הרכיבה. משני צידי האוקיינוס נאספו רוכבים לשתי קבוצות אדירות. קבוצת אסטנה וקבוצת רדיושק. המטרה: לקבוע מיהו הרוכב הטוב בהיסטוריה

מאת:אייבי גילת


לכאורה מצבו של ארמסטרונג טוב יותר. כל 8 הרוכבים, פרט לרוכב התשיעי קונטדור, שרכבו בקבוצת אסטנה בעונה שעברה וזכו בתואר הקבוצתי של הטור דה פרנס, עזבו לקבוצתו החדשה של ארמסטרונג – רדיושק. גם הצוות המקצועי עבר, כולל המנהל המיתולוגי יואן ברוניל. כוונתם, לעזור לארמסטרונג לעשות את מה שאף רוכב עדיין לא עשה – לזכות בטור דה פרנס בפעם השמינית.

 


קבוצת 'רדיושק' מחזיקה רשימה ארוכה של רוכבים גדולים כולל מנצחי מרוצי קטעים קצרים: לוי ליפהיימר
, חברו הטוב ורוכב בחסד בזכות עצמו, אנדראס קלודן, הרוכב הגרמני המוכשר, היימר זובלדייה, הרוכב הבאסקי, שנחשב לאחד הרוכבים העקביים בפלוטון וברזומה שלו יש 8 הופעות בטור דה פרנס כאשר בשנים 2003 ו-2007 הוא סיים במקום ה-5 הכללי, ירוסלאב פופוביץ, יועד להיות מנצח גרנד טורים בעצמו כאשר זכה באליפות העולם עד גיל 23 ב-2001. פופוביץ הוא רוכב רב גוני שניצח בעבר מרוצים חד יומיים וזכה לסיים במקומות גבוהים בגרנד טורים, סרג'יו פאולינו, הרוכב הפורטוגזי וחברו הטוב של קונטדור, גרגורי ראסט, מאיץ שוויצרי ודומסטיק מצוין, דימיטרי מורייב, רוכב קזחי שהיה אלוף קאזחטאן ברכיבת כביש ובמרוצי נגד שעון.

יחד עם נבחרת העל הזו יתחרו על המקומות בקבוצה שורה שלמה של שמות כולל הרכש הכי חם: גרט סטיגמנס, הקטר הבלגי מקבוצת קאטושה שחלק גדול מניצחונותיו של טום בונן רשום על שמו, ושבודאי יעזור לארמסטרונג בקטע האבנים המשתלבות שהוכנס השנה לטור, יאנס ברייקוביץ הסלובני, כריס הורנר, שפציעה מנעה השנה את השתתפותו בטור, חוזה לואיס רובירה, שמלווה את ארמסטרונג כברת דרך, תומס וייטיקוס, הרוכב הליטאי, ואפילו רוכב מיפן פומיוקי בפו ורוכב סיני פויו לי. עם הרכב כזה נראה שקבוצת רדיושק יצרה נבחרת חלומית של כוכבים, שיהיה קשה מאוד לקבוצות להתמודד מולה, ובעצם זהו צוות שכל מטרתו הוא להביא את לאנס ארמסטרונג במצב האופטימאלי לשאנז אליזה כמנצח של הטור 2010.

מולם מתייצבת קבוצת 'אסטנה' חדשה עם מנהל חדש ומנהל ספורטיבי חדש, שעליו סיפר קונטדור, "אם הוא הצליח להביא 4 רוכבים שונים שינצחו את הג'ירו כנראה שיש בו משהו." על הנייר לפחות, קבוצת אסטנה החדשה היא קבוצה אחרת לגמרי. כמובן שהדובדבן בקצפת הוא אלברטו קונטדור. אחרי שקבוצת אסטנה קיבלה את רישיון הפרו טור שלה, קונטדור החליט להמשיך לעונה נוספת עם הקבוצה. 

המדהים בכל הסיפור הזה הוא, שקונטדור עומד ללכת על כל הקופה. אם יזכה, ייזכר בספר דברי הימים על המהלך שעשה, כאחד המהלכים המזהירים בהיסטוריה, אך אם ייכשל, כפי שרבים טוענים, ייזכר כאחד שלא קפץ מהעגלה בזמן הנכון.

     

לזכותו של קונטדור ייאמר שגם בטור של 2009, בקבוצת אסטנה הישנה, הוא היה צריך להתמודד כנגד כל העולם וגם מול חבריו לקבוצה. הקריירה של קונטדור רצופה מאבקים וניסיונות בהתמודדות מהסוג הזה. ממש כמו ארמסטרונג הוא מכניס את עצמו למצבים כמעט בלתי אפשריים. כנראה שזוהי הדרך שבה קונטדור מאתגר את עצמו. נורית האזהרה האדומה אצלו איננה מהבהבת. ב- 2009 הרוכב הספרדי המוכשר, קרלוס ססטרה, נכשל כישלון חרוץ כאשר ניסה לנצח את הטור דה פרנס לבדו, וללא קבוצה שתעמוד מאחוריו ותתמוך בו.

אחד התנאים שקונטדור דרש מראשי קבוצת אסטנה החדשה הוא, שיעמוד לרשותו צוות של רוכבים אשר יעזרו לו לנצח את הטור. בינתיים ברשימת הרכש של הסגל החדש בקבוצת אסטנה ניתן למצוא בין היתר את הרוכבים הבאים: אוסקר פריירו, אולי הרוכב הכי פחות מוערך בפלוטון שזכה בשנת 2006 בטור דה פרנס עקב פסילתו של פלויד לאנדיס, והספיק מאז לעבור תאונת אופניים קשה. רוכב ספרדי עם הרבה ניסיון שיכול לעזור מאוד לקונטדור. דויד דה לה פואנטה, רוכב ספרדי ומטפס מצטיין שינסה לעזור לקונטדור בעיקר בקטעי ההרים. בנג'מין נובאל, רוכב ספרדי דומסטיק מנוסה שכבר רכב בטור דה פרנס. אנריקו גספרדו, רוכב איטלקי שמצטיין בעיקר בקטעי הספרינט. גוראזד סטנג'ל, רוכב סלובני יחסית מבוגר, בן 36. פאולו טיראלונגו, רוכב איטלקי המתמחה במרוצים חד יומיים. ח'סוס הרננדז, רוכב קולומביאני המתמחה במרוצי כביש ומסלול.

לקבוצת אסטנה יש כמובן את ה'אס' שחוזר מעונש השעיה, אלכסנדר וינוקרוב (קבוצת אסטנה המקורית הוקמה עבורו), אבל לא סביר להניח שוינוקרוב יעבוד בשביל מישהו אחר בטור דה פרנס, ולכן האופציה הזו יורדת מהפרק.

כפי שעולה בברור מניתוח התמונה הרי שיחסי הכוחות הקבוצתיים נוטים בברור לטובת ארמסטרונג ורדיושק. נבחרת החלומות מול קבוצה אפורה נטולת ברק שאמנם שני יהלומים כמו פריירו וקונטדור מקשטים את כתרה, אבל בסך הכול ניתן לומר שקבוצת אסטנה ירדה או התפרקה מעיקר נכסיה.

רוב הפרשנים וחובבי האופניים בעולם טוענים שקונטדור הכניס את עצמו לפינה שאי אפשר יהיה לצאת ממנה. ארמסטרונג בשנה הבאה יעבוד לפי תוכנית אחרת וברמה יותר גבוהה, ואפילו קאדל אוונס הודה שיהיה הרבה יותר קשה לנצח את ארמסטרונג מודל 2010 בטור דה פרנס.

יחד עם זאת, לעיתים גם עודף של כוכבים, כפי שקרה בעבר לקבוצת טי מובייל, עלול לסכן את המטרה. לקבוצת רדיושק יש עדיפות ברורה בכל הפרמטרים, אולי יצליחו מנהלי קבוצת אסטנה החדשה להעמיד קבוצה של רוכבים שדווקא החיסרון הבולט שלהם הוא היתרון. אולי העובדה שירצו להוכיח עצמם ייתן להם יותר כוח כדי להתמודד מול רדיושק. למרות שהסיכויים נוטים לרעתו של קונטדור ניסיונו כבר הוכיח שהוא יכול להתמודד במצב בו הכול נגדו. הביטחון העצמי ביכולותיו הוא כל כך גדול עד שהוא מאמין שיצליח להתמודד מול כל אחד ומול כולם.

שתי הקבוצות הללו נמצאות בנתיב של התנגשות, והעולם כולו מצפה לראות האם לאנס ארמסטרונג ורדיושק עומדים ללמד את אלברטו קונטדור ואסטנה לקח שלא ישכח?

תמונות / ויקיפדיה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
01:35
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ'אלנג' ישראמן
03:22
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ'אלנג' ישראמן
03:43
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ&#039אלנג&#039 ישראמן
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ'אלנג' ישראמן
04:45
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ'אלנג' ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
38