הג'יגאתלון של שוויץ

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:אורי תאר



זוכרים את המגאתלון של שוויץ מלפני כמה ימים? ובכן עכשיו תכירו את Swisspower Gigathlon
(Swisspower היא חברת האנרגיה המממנת. אין קשר ל-Powerman או משהו כזה).
ובכן, מדובר במשהו לא ממש אנושי, שמעמיד בספק את אמיתות סיסמת האירוע – "If you can dream it, you can do it ". בעוד שהמגאתלון חוצה את המדינה ההררית מצפון לדרום לאורך 290 ק"מ, מקיף אחיו הבכור את הארץ כולה, לאורך לא פחות מ-1,477 ק"מ.


ג'יגאתלון – סובב שוויץ.

התחרות נמשכת שבעה ימים, מיום ב' ה-8.7.02 ועד ליום א' 14.7.02. במשך שבעת ימי התחרות נדרשים המשתתפים להפגין יכולת בחמישה ענפי ספורט במרחקים הבאים – 25 ק"מ שחיה, 303 ק"מ אופני הרים, 795 ק"מ אופני כביש, 173 ק"מ אינליין (רולרבלייד) ולחלופין עגלות יד, ו-181 ק"מ ריצה. הממוצע היומי הוא של 211 ק"מ, שהינם שווי ערך כמעט למרחק המצטבר של תחרות איש הברזל (226 ק"מ). בכל יום מכיל המסלול את כל הענפים הנזכרים לעיל – שחיה בראש, ריצה בסוף, והיתר באמצע.
התחרות מתחילה באיברדון שבמערב שוויץ. ביום הראשון יגיעו המתחרים עד לוזאן לחופי אגם ז'נבה. למחרת יבקרו בבירה, ברן, ויבלו את הלילה באינטרלאקן שבין שני האגמים. היום השלישי מסתיים בלוקארנו, הרביעי בסאמדן, וכך הלאה דרך וינטרטור, ציריך, לוצרן ובזל, עד ביל. עיון במפה מגלה שהמסלול מתקדם נגד כיוון השעון לאורך כל גבולותיה של שוויץ. בערים הגדולות בהן עובר מסלול הג'יגאתלון, יתקיימו אירועי ספורט עממי (בעיקר ריצה), וזאת במקביל להגעת המתחרים.
קחו לדוגמא את היום הרביעי לתחרות – מלוקארנו לסאמדן. אורך המסלול ביום זה הוא 199.5 קילומטרים, והוא נפתח ב-3.5 ק"מ של שחיה. לאחר מכן מגיע תורם של קטע אינליין בן 20 ק"מ, אופני כביש לאורך 124 ק"מ, אופני הרים לאורך מסלול בן 26 ק"מ, ולסיום – ריצת 26 ק"מ. לעובדה ששוויץ היא מדינה הררית נודעת חשיבות מכרעת. העליה המצטברת במשך יום זה עומדת על לא פחות מ-4,840 מטרים, והעליה המצטברת של הג'יגאתלון כולו מגיעה ל-21,000 מטרים!
התחרות פתוחה להשתתפות בחמישה מסלולים: המסלול הראשון הוא כמובן המסלול המלא – אתה או את לבד עם כל שוויץ. השנה יש לא פחות מ-157 גברים ו-6 נשים שירתמו למשימה. אפשרות אחרת היא לבחור יום בודד כלשהו ולהתמודד רק באותו יום. 1920 מתחרים בחרו באפשרות השלישית, דהיינו, להקים קבוצות בנות חמישה משתתפים, שיחלקו בינהם את כל שבעת ימי התחרות. האפשרות הרביעית היא של חמישיות שמחלקות בינהן יום תחרות בודד (מתחיל להיראות כמו שלשות); ולסיום בנה קבוצתך – כל מה שבין שישה לשלושים וחמישה משתתפים. בכל אופן, לבד או בקבוצות, קבלו עוד שטיק שוויצרי – השינה באוהלים.


עיר האוהלים.

למעוניינים, אתר התחרות יפרסם דיווחים יומיים, תמונות ועוד, אלא שזה יהיה, לצערי, רק בגרמנית ואולי גם בצרפתית:
אתר התחרות



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג