תכנית אימונים ל-10 ק"מ לקראת מרוץ הלילה של ת"א ~ שבוע 03

מתכננים להשתתף במרוץ ל-10 ק"מ? במיוחד בשבילכם הכנו תכנית אימונים מאוזנת לרצים מתחילים הנמשכת 12 שבועות | שבוע 03
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

שבוע 01 | שבוע 02 | שבוע 03 | שבוע 04 | שבוע 05 | שבוע 06 | שבוע 07 | שבוע 08 | שבוע 09 | שבוע 10 | שבוע 11 | שבוע 12

תכנית אימון שבוע 03

טבלת אימון שבוע 03 – לגזור ולשמור

אז נכון שהימים החמים עוד לא עזבו אותנו וילוו אותנו לפחות עד אחרי החגים, אבל לפחות החופש הגדול מתקרב לקצו וזה תמיד זמן טוב להתחלות חדשות. כשזה קשור לריצה, זה אומר להסתכל קדימה ולחפש אירוע שווה שכדאי להיות בו כמו למשל מרוץ הלילה של תל אביב שיתקיים ב-16 בנובמבר אבל זה יכול להיות כל מרוץ אחר בלוח האירועים השנתי.

צילום: Juan Fernández

עוד לא התחלתם? | צילום: Juan Fernández

מדובר במרוץ ל-10 קילומטרים, שמצד אחד זה ישמע הרבה למי שלא רץ מעולם, אבל זה בהחלט יכול להישמע הגיוני עבור רצים מתחילים, שרגילים למרחקים פחות ארוכים כמו 5 קילומטרים אבל משתדלים להתמיד בשתיים-שלוש ריצות שבועיות. אולי האווירה התחרותית וההמוניות לא עושה את זה לחלק מכם, אבל להיכנס לשגרת אימונים קצת יותר מסודרת ולהציב איזושהי מטרה – זה כבר משהו שנשמע הרבה יותר טוב.

עוד כתבות אימון בשוונג
איך נדע מה לעשות באימון כדי לעמוד במטרות שלו?
15 דגשים וכיווני חשיבה בבניית תכנית אימון אישית
איך להימנע מאימון יתר?

אז לקראת מרוץ הלילה של ת"א או לכל מרוץ אחר שבלוח האירועים השנתי, הכנו עבורכם תכנית אימונים שמיועדת לרצים המעוניינים לרוץ 10 קילומטרים בפעם הראשונה. מדובר בתכנית של 12 שבועות, שאותה התחלנו ביום ראשון 28.8.2016. התכנית מורכבת משלושה אימונים בשבוע, ומאפשרת להוסיף פעילות גופנית נוספת במהלך השבוע, אך תלוי מהי הפעילות ועל זה נרחיב.

תכנית אימונים שבוע 03 

האימון הראשון: הריצה הראשונה של השבוע כמעט תמיד תיראה אותו הדבר, רק עם שינויים קלים במרחק שיגדל ככל שהתכנית תתקדם. בשבוע שעבר הוספנו 500 מטרים שנוריד אותם הפעם בחזרה. זה אומר ריצה קלה של 5 קילומטרים, כשהמטרה היא לרוץ בקצב דיבור ולא לעלות לדופק יותר מדי גבוה באימון הזה. בטח לא להתקרב לקצב שבו הייתם רצים 5 קילומטרים בתחרות. בשונה מהשבוע הקודם אפשר לנסות ולבחור הפעם מסלול קצת יותר מאתגר, עם עלייה או שתיים שבהן אפשר להאט לצורך העניין. המטרה כאן היא שתרוצו באותה נינוחות במסלול קצת פחות נוח.

ריצה בשקיעה

בסוף השבוע אל תתפשרו על המסלול | צילום: thinkstock

האימון השני: אחרי מנוחה של 48 שעות לפחות נקיים את האימון השני שיהיה קצר יותר, אבל קצת יותר איכותי. כשאנחנו אומרים אימון איכות אנחנו מתכוונים לאימון שהמטרה שלו היא לשפר את הסבולת הקיימת, ומה שיפה בריצה הוא שתמיד יש מה לשפר ותמיד אפשר לראות ובמיוחד להרגיש את התוצאות. החכמה היא כמובן לא להגזים, ובכל אימון שבו אנחנו "נותנים קצת יותר גז" חובה להיות קשובים לגוף, ובעיקר לבצע את השינויים הקלים בהדרגה. זה אומר שאם אנחנו מדברים על מהירות קצת יותר גבוהה – לא להכניס לראש שצריך לרוץ מהר ככל האפשר. נטייה של מתאמנים רבים היא לפתוח בספרינט כשאומרים להם להגביר, ולא זו הכוונה. 

באימון הזה נצא לריצה של 4 קילומטרים במסלול שטוח, עם עדיפות למסלולים נוחים בפארק או באצטדיון. אם לא הגעתם בהליכה מהבית ויצאתם ישר מהרכב, התחילו בהליכה של 10 דקות לפני תחילת הריצה. בריצה עצמה הקילומטר הראשון מיועד לחימום ויתבצע בקצב איטי ונוח. בעשרות המטרים האחרונים של הקילומטר הראשון נתחיל להגביר, ואת הקילומטר השני רוצו בקצב מרוץ 5 קילומטרים שלכם – כלומר הקצב המהיר ביותר שבו הייתם יכולים להחזיק 5 קילומטרים. בסיומו של הקילומטר השני חוזרים לאותו קצב נוח של הקילומטר הראשון אבל ממשיכים בריצה כל הזמן. את הקילומטר השלישי אנחנו מנצלים כדי לפזר את חומצת החלב ולהתאושש, ולכן הוא צריך להיות איטי. בקילומטר הרביעי חוזרים על מה שעשינו בקילומטר השני, רצים את כולו בקצב של מרוץ 5 קילומטרים. בסיום ארבעה קילומטרים עוברים מיד להליכה של 5 דקות ובסיומה שתיית מים ומתיחות.

האימון השלישי: נזכיר שגם האימון הזה צריך להתבצע לפחות 48 שעות אחרי האימון הקודם, כשהמצב האידיאלי הוא 72 שעות עם אימון משלים בזמן המנוחה הזאת כמו למשל שחייה או יוגה. אחרי שני סופי שבוע שבהם רצנו 6 קילומטרים בכל אחד, נעלה מעט את הנפח ל-6.5 קילומטרים, אבל זה נתון לשינויים. אם מדובר ביום חם ובתנאים פחות נוחים לא צריך להתעקש על עוד חצי קילומטר ואפשר להסתפק ב-6 או אפילו 5 במידה ואתם מרגישים עייפים. מה שחשוב הוא לבצע את הריצה הזאת בהנאה ולא להרגיש שהיא מטלה. אפשר כמובן לחשוב שזו מטלה עד לרגע שבו מתחילים לרוץ וזה טבעי, אבל מי שמתכוון להפוך את הריצה לדרך חיים יודע בוודאי שאחרי שהתחלנו, אנחנו אמורים בעיקר ליהנות – בטח כשמדובר בריצת הנפח של סוף השבוע אותה מומלץ כמובן לבצע במסלול שאתם הכי אוהבים ולמי שאוהב חברה – עם האנשים שהכי בא לכם לרוץ אתם, וזה בהחלט מוסיף.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג