תחרות הדאון היל הראשונה בחניתה FIRE-ROAD

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:אלונה גלבוע



תקדים! תקדים! תקדים! תחרות הדאון היל הראשונה בארץ – הגיעה לבסוף אחרי המתנה דרוכה ונחשקת בקרב קהילת רוכבי הפרירייד בארץ!

התקיימה אתמול (יום שישי 29 לאוגוסט) ביוזמת "צימוק" בחניתה שבגליל העליון.
המסלול היה כולו על דרכי-אש רחבות אך כלל מספר אלמנטים אתגריים עד אתגריים-ביותר כדוגמת:
פניות חדות, "גינת סלעים" (קטע מדרון של מדרגות סלע בגבהים שונים כשמאחוריהן – שקעים/בורות), קטעי דרדרת אבנים, קטע של "פודרה" – מדרון תלול מכוסה באדמה לבנה ומתפוררת תוך כדי שיפוע וחריצי קוליסים של רכבים, עם אחיזה מינימאלית ביותר! סלופ (קפיצת דרופ בגובה של מטר בערך, בקצה מדרון קצר משופע – שמעיפה את הרוכב קדימה במהירות הזרימה שמגיעים אליה) ושאר "הפתעות"…

התחרות החלה בשעה 7:30 בכינוס לנוהלים וחוקי התחרות ומסע רגלי להכרת המסלול לכל המשתתפים – 31 במספר (מתוכם 2 נשים!).
בשעה 11:00 לאחר שאפשרו למתחרים להתאמן על המסלול בערך 2 RUNים לכל אחד, התחילה מדידת זמנים אישית – לכל מתחרה כדי לסדר את מיקומו בהזנקה לתחרות עצמה.
השיטה היא זאת: המתחרה שהשיג את התוצאה הנמוכה ביותר יזנק ראשון בתחרות עצמה שכוללת 2 מדידות זמנים כלומר – 2 RUNים. התוצאה הטובה מבין השתיים – היא זו שתקבע את התוצאה הסופית בדירוג.


ירידה אופינית

מועד מדידת הזמנים של התחרות עצמה נקבע לשעה 15:00.

בשעה 12:00 הסתיימה מדידת הזמנים לדירוג ההזנקות והרוכבים נשלחו להפסקת צהריים עד לשעה 15:00.

3 השעות החופשיות האלו היוו הזדמנות טובה להירגע מכל המתח, ההתרגשות והעצבים שאפפו את אווירת התחרות – והזמן נוצל לארוחת צהריים, מנוחה קלה, טיפול באופנים ובעיקר ישיבה בצוותא עם חברים לשריטה. היפה והמיוחד בתחרות שהתקבצו ובאו אליה רוכבי פרירייד מכל הארץ!! היו שם החבורה הירושלמית, החבורה התל אביבית (בעיקר חבורת האורבניסטים של עירא), חיפאים וכד'.
מפגש נדיר למדי של חובבי הפרירייד מכל הארץ שיצר קשרים חדשים וסולידאריות סביב ה"שריטה" המשותפת.

מי היה שם?

(חוץ משני צוותי צילום טלביזיונים "טבע הדברים" של ערוץ 5 בהנחיית ערד וטל המקסימה מ G-10…)

נתחיל מהתל-אביבים: דן דורון, אור טל (ביגיהיט אור), עדי הדר, עירא שמש ("המלך" – בכבודו ובעצמו – מיסד ענף האורבן התל אביבי), איציק ומאור (שבאו כצוות עידוד. צופים בלבד), עמית שיסל, אורן בג'איו, דן אלינוב, יוסי סרוסי, אלעד קדוש, פיליפ הרטמן ושחר מיליס (עוד ידובר בשבחו בהמשך!).

מאזור חיפה והכרמל הגיעו: רומן צ'פרק (שנפצע מנפילה מאוד קשה אחרי מדידת הזמן הראשון ובחר לא להמשיך בתחרות. החלמה מהירה רומן – אוהבים אותך הרבה!!!) , תום פרידמן (תום המהולל!! עוד יוזכר בהמשך…), נמרוד כהן, אנריקה שטרמר ו……………….. הכוכבת העולה והמוכשרת – ניל גורן!!! – רק בת 18, רק 4 חודשים על אופנים, אבל בחורה אקסטרימית מלידה!! מחוברת לאופנים ללא שום פחד, ללא מעצורים, בשליטה כמעט מלאה!! עוד תשמעו ממנה בעתיד!

הירושלמים: אדם כץ, צח קירשברג, עמיעל יהודאי וחגי ועומרי כנען.

מקיבוץ מענית הגיע "ילד הפלא" – נמרוד חמו. רק בן 15 וכבר כובש שיאים!!! (לא מהיום!!) הגיע לתחרות עם אופני הבוליט החדשים שרכש שבוע קודם, בלווית אביו התומך והמפרגן – פטריק .
מהישוב שלומי (למרגלות חניתה) – הפריריידר הצפוני ביותר שאי פעם הכרתי: אוהד בן חמו. חייל לקראת סוף השירות, שרוכב נפלא, עם סגנון וטכניקה מתובלים בהרבה אומץ לב וביטחון רב על האופנים ועל המסלול. הוא זה שתיכנן ביחד עם מארגני התחרות את המסלול, הוא זה שבמהלך האימונים, חודש לפני התחרות – התאמן על המסלול הכי הרבה פעמים והשיג את התוצאות (כמעט)הכי טובות!… הוא זה, שערב התחרות… ביום האחרון לאימונים נפצע על המסלול באורח מאוד לא סימפטי ומגביל. אוהד התלבט אם להתחרות למחרת ולבסוף בחר להתחרות ואף השיג תוצאה מצוינת!!! – 2.00 דקות אתם הגיע למקום ה-9!!


קטע מהמסלול

מתחרים נוספים: ערן גולדשמידט, יהודה רון, גיא דורפמן (נער מנתניה), יוסף פישלר, דרור האס ואנוכי!

בזינוק למדידת הדירוג, הוביל מעל כולם – תום פרידמן שהותיר את הקהל (והמתחרים) המום ונלהב מביצועיו על המסלול. תום השיג בתוצאה הזאת את הזמן התקדימי של 1.50דק' והצליח להפתיע את כולנו מהיכולת להשיג תוצאה נמוכה יותר מ 2 דק'!
ארבעה מזנקים נוספים הצליחו לרשום באותו RUN – זמנים מתחת ל 2 דק' בזמן ששאר המתחרים מתמודדים צמוד על השניות הבודדות שאחרי ה 2 דק'. בין 2:00 ל 2:20 דק'.

במקצה הנשים ה"סימלי" ניל גורן השיגה תוצאה של: 3:02 שכללו 3 נפילות במהלך ה RUN וסיום עם פנצ'ר, בעוד שאני הצלחתי להשיג את הזמן: 3:13 דק', שכלל רק 2 נפילות וללא פאנצ'ר.

המסלול היה תחום בשוליו בסרט אדום ובנקודת הסיום – בשלטי פרסום בדומה למסלולי דאון היל בחו"ל (או לחילופין – קצה הסיום של מסלול סקי) + שער מתנפח גדול. הקהל הלא-מועט שהגיע לצפות בתחרות עמד בעיקר לאורך המסלול בקטע של "גינת הסלעים" – הקטע ה"אקשני" ביותר וכל האווירה שידרה מכובדות לארוע, כייף, אקסטרים וחגיגה אמיתית ברמה של חו"ל!

שיפחתכם הנאמנה הצליחה לצפות בתחרות רק ב-RUN האחרון ונהנתה עד הגג!!!
אנריקה שטרמר נתן שם את ההופעה המפחידה ביותר!!! רוכב בטירוף, מגהץ סלעים, בורות, מהמורות… במהירות חסרת מעצורים כשנראה שכל רגע הוא מאבד אחיזה ועומד להתרסק! מספיק להציץ לתוך החלון של קסדת הפו-פייס שלו כדי לראות משם את המבט הכי מפחיד בעולם – כמו זה של אחד שרואה רואה את ה"מוות" מול העיניים!!
(אנריקה!!! שמור על עצמך!!!) עם כל הטירוף והמהירות והתעוזה אנריקה קוטף את המקום ה 13 !! (מספר מזל???….) בזמן של: 2.06 דק'.

עירא שמש (מלך האורבן התל אביבי), לבוש בביגוד שחור, חמוש בגוגל (משקף) שקוף בהיר נראה כמו זורו האגדי, טס את המסלול ביציבות, בבטחון, במקצועיות ונותן הופעה מרשימה ומקצועית! בתוצאה הסופית הוא משיג את המקום ה 12 בזמן של 2.06 דק'.

עמיעל יהודאי, פריריידר בעל וותק וניסיון (התחרה בדואל סלאלום-בארי האחרון) ב RUN האחרון הוא נראה רוכב לו לאיטו, מחלק חיוכים, ניפנופים ומפריח נשיקות לקהל המעודד משני צידי המסלול… כשיותר מאוחר התברר שהסיבה ל"שאנטיות" הזו היא – שלרוע מזלו ממש בזינוק – נקרעה לו השרשרת ונשרה מהאופנים. עם כל זאת – הצליח להשיג תוצאה מצויינת ב-RUN הראשון שהעמידה אותו על המקום ה 10 בזמן של 2.02 דק'.

אוהד בן חמו התותח, עם הפציעה הקשה מיום קודם, עם הרבה נחישות, מהירות, סגנון וקלילות (הבחור מרחף על הסלעים והקפיצות כמו עלה נידף ברוח!!) משיג תוצאה מצוינת של 2.00 דק' – במקום ה 9 (כמו שציינתי קודם).

אור טל במקום ה 7 בהופעה האחרונה על אופני ה-K2 שלו לפני שהוא חונך את אופני הדאון היל הסופר מקצועיים שרכש ממש עכשיו (אינטנס מזוודים הייטב!!) מלמד אותנו שאפשר לרדת מזמן של 2 דק' ובתוצאה היפה של 1.58 דק' הוא ממוקם בכבוד רב במקום ה-7! גם אור – זורם על המסלול בקלילות רבה ובמהירות ונראה כאילו הוא מרחף נוגע-לא נוגע באדמה (עוד רוכב מקטגוריית "משקל נוצה").

עוקף אותו בשניה אחת לפניו בתוצאה של 1.57 ובמקום ה-6 – ילד הפלא – נמרוד חמו ממענית. רק בן 15 אבל מגיע מבית היוצר של משפחת רוכבים (אמא – אורית חמו, אבא – פטריק ואחיו בועז – כולם רוכבים תחרותיים חזקים מאוד בקטגוריית עלית או אקספרט ב XC). עוד תשמעו עליו בעתיד! נמרוד זורם את המסלול יפה, בבטחה, בוחר את הקו הנכון והבטוח ובקלילות ובמהירות רבה מגיע לקו הסיום!

במקום החמישי – נמרוד כהן בזמן של 1.56 דק', לפניו – אדם כץ 1.54 דק' ו….

למקום השלישי מגיע תום פרידמן בזמן של 1.52 דק'. אחרי שהכניס ללחץ רב את המתחרים שלו כשבמדידת הזמנים הראשונה הוא קובע את הזמן התקדימי של 1.50 הטוב ביותר שלו ועומד במקום הראשון בטבלה! תום בן ה 20, ב 5 שנים האחרונות רכב והתחרה בכביש עד שיום אחד גילה את ה"אור האמיתי" – הפרירייד! מאז, הוא התברר כמבורך בכשרון רב בתחום, מפגין יכולות יוצאות מן הכלל! בתחרות הוא זוכה לתואר "אהוב הקהל" כיוון שלאורך המסלול כל הזמן נשמעו לחשושים אודות "תום הטיל" (="תומהוק"??…) שרוכב את המסלול במקצועיות, בחן רב ובמהירות חסרת תקדים! ב-RUN האחרון כשהוא מזנק כאחרון המתחרים, הוא מאבד שליטה על האופנים ומתנגש באבנים שבשולי המסלול. הקהל יוצא מגדרו וצועק לו: "קדימה!! קדימה"!! משוכנעים שהוא תיכף ומיד מזנק על האוכף וממשיך לקול מחיאות הכפיים הרועמות של הקהל. אבל תום מתרומם בניחותא, קד קידות לקהל, מחייך, מנופף לשלום (כמו אלוף מיומן) עולה על האופנים וממשיך לרדת את המסלול באיזי. ברור לו שהנפילה הזו היא קריטית מבחינת איבוד זמן כי "צפוף בצמרת" כשנלחמים על הפרש של שניה יותר או פחות.

אבל… כשמגיח מהסיבוב שחר מיליס התל אביבי… הקהל משתנק מהתפעלות!!! שחר, טס במהירות הקול (כמעט) את המסלול, בדיוק מדהים על הציר/קו הנכון והבטוח ביותר שבחר, יציב כמו מקצוען תוצרת חוץ, לא מאבד אחיזה או שליטה אפילו לרגע!!! שחר ב-RUN האחרון נותן את ה-הופעה המקצועית והמרשימה ביותר שנראתה על המסלול!!! (שחר – חשבת על שינוי קריירה?… זה הזמן לחשוב על זה!).
שחר מגיע למקום השני בזמן של 1.52 דק' (כמו תום) ועם שובל של קהל מעריצים חדש!! (שחר – אתה אליל!!!!).

ו……………ב………………מקום………….. הראשון, אלוף הדאון היל הראשון בארץ, קבלו את… דן דורון בזמן שיא של 1.49 דק'!! פריריידר מהולל מ"חבורת האורבן של עירא", שקט, צנוע ומופנם… בלי הרבה רעש וצילצולים… חוטף את המקום הנכסף ביותר עליו נלחמו לא מעט רוכבים בחירוף נפש!!
במדידת הזמנים לדירוג ההזנקה הוא קובע את התוצאה 1.52 דק' – אחרי תום ובמהלך התחרות משפר ב 3 שניות!!! – אם זה לא נקרא מקצועניות… אז מה כן???!!!!


המנצחים

בסיום התחרות מתקבל פודיום יפה של רוכבים רציניים ותותחיים מלאי סיפוק אישי ואושר על פניהם!!!

לאחר הכתרת הגברים נפתח הפודיום הקטן של הנשים.
במקום השני – ניל גורן ("DOWN-NIL" כמו שחרטה לה על האופני דאון היל החדשים שלה) שרכבה באומץ רב, השקיעה המון במהירות על המסלול אבל איבדה זמן בשל כך מנפילות של חוסר ריכוז וקבעה את הזמן הטוב ביותר שלה: 2.51 דק'. אבל… זו רק התחרות הראשונה שלה. ניל רק בתחילת דרכה אבל מאוווווד מוכשרת ואמיצה ולומדת מהר מאוד! (עם שם כזה מחייב… – נושאת שם של הרוכב הכי טוב בארץ – ניל אובראיין! אי אפשר לפשל!) עוד תשמעו עליה הרבה בעתיד בתחום הפרירייד הנשי בארץ! ניל יכולה "לעשות בית ספר" להרבה רוכבי פרירייד!! יש לה את זה!
ובמקום הראשון – הגעתי אני בתוצאה של 2.39 דק' כשבחרתי מלכתחילה ללכת על "לאט אבל בטוח" אחרי "הפקת הלקחים" ממקצה מדידת הזמנים להזנקה – שם רכבתי מהר מדי ונפלתי פעמיים על המסלול, דבר שגרם לי לאבד הרבה מאוד זמן יקר!
וזה המקום לציין: תודה רבה לספונסר הפרטי שלי – דן קטן ברגשטיין שהשאיל לי באצילות לב רבה את אופני הבוליט החדשים שלו לצורך התחרות! תודה גם לבני – שהשאיל לי את הצבי-צב ולקובי – על המגני ברכיים. כמו כן – תודה לטייגי הנמר שהשאיל לי את 2 אוזניו (לקסדה) ואת הזנב (למכנס הפרירייד שלי) – הייתי חייבת לסמן את עצמי בצורה שונה כלשהי כדי שבעלי יוכל להבחין בי על המסלול ולצלם אותי בזמן!


פודיום הנשים עם אלונה גלבוע, כותבת הכתבה בראש

לסיכום התחרות
מוכרחה לציין 3 רוכבים שלא סיימו את התחרות עקב נפילות לא סימפטיות:
רומן צ'פרק שהתרסק ב-RUN הראשון וויתר על ה-RUN השני עקב מגבלות פיזיות. ורומן (בן 17) היה אחת התקוות הגדולות לפודיום – רוכב פריריידר מוכר וכשרוני ביותר בארצנו! (החלמה מהירה רומן!!)

אלעד קדוש – עוד רוכב וותיק ומוכר, בתחרות הדואל סלאלום 2001 בבארי לקח את המקום השני המכובד כסגנו של אמיר כספי הגדול, במדידת זמנים לדירוג קבע 2.10 דק' אבל נפל ב-RUN הראשון שלו בתחרות ועיקם קרסול (אלעד – התאוששות מהירה ושלמה עד סופ"ש הקרוב!!) .

ו…דרור האס – דאוניהליסט, פריריידר, אורבניסט, רוכב BMX ורוכב "סקייט-פארקס", מקום שלישי בדואל בארי לשנת 2001 שב-RUN האחרון עף מהאופנים ועיקם גלגל. (דרור – החלמה מהירה לאופניים ולגלגל!!! לפי מה שראיתי אותך – אתה רק שרוט קצת ותתאושש בקלות!)

בלטו בהעדרם: אמיר כספי הגדול שנמצא באירופה כרגע לצורך השתתפות בתחרות דאון היל, שלומי לוי וטל ממיה – גם הם שוהים כרגע בחו"ל ב"חופשת פריירייד דאון היל" באירופה.

הייתה תחרות יוצאת דופן, מיוחדת, המון אקשן, המון כייף, המון אדרנלין, מתח, התרגשות, גיבוש, גם נפילות ופציעות לרוע המזל… אבל בהחלט תחרות שהשאירה טעם לעוד כאלו בהמשך.

דן בזנר מ"צימוק" פרסם שהוא מתכנן עוד 4 תחרויות כאלה שנה הבאה! אם זה באמת יצא לפועל – יהיה מותח מאוד ב"ליגת הדאון היל" ב 2004 בארץ!
ובל נשכח – שתחרות הדאון היל הבאה תתקיים ממש בקרוב – בשבת הקרובה ה 8/9 בצוק מנרה על גבי מסלול שהכשיר ותכנן נימרוד כהן ומפיקה חברת "רד בול" בהשקעה גדולה ונדיבה.
תחרות רד בול הנה תחרות סגורה והמתחרים יהיו בין 30 ל 40 רוכבים שרד בול זימנו באופן אישי וביניהם – גם את שתי הנשים שהתחרו עכשיו בחניתה – ניל גורן ואני (אלונה לאוב-גלבוע).
בתוכנית – מסלול אקסטרימי במיוחד לאורך סינגל טריק, מקפצות בנויות, המון צלמים לתיעוד הארוע, הרבה אדרנלין, מתח וצבעוניות לאורך המסלול!
קהל ספורט האקסטרים – מוזמן להגיע בהמוניו. מובטחת חוויה יוצאת דופן ושואו מוצלח במיוחד!
אגב, חלק גדול ממתחרי חניתה יופיעו במנרה בהזמנות שקיבלו מראש ולכן, עוד לפני הזינוק לתחרות בחניתה, הרבה מהמתחרים הודיעו (אוף-דה-רקורד) כי הם מתכוונים לרכב "באיזי" בתחרות כדי לא להסתכן בנפילות ובנזקים שימנעו מהם את ההשתתפות בתחרות הגדולה והנחשקת של דאון היל מנרה – שבוע אחרי כן!

בהצלחה לכולם!!!! תשמרו על עצמכם!

* תודה לדרור האס על איסוף המידע בהכנת הכתבה ולאיתי נחשון על חלק מהתמונות!


תמונה קבוצתית – משפחתית



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג