תזונה לילדים ספורטאים

ישנם ילדים שספורט הוא חלק משמעותי מחייהם. מדובר בילדים שעוסקים בפעילות גופנית לפחות שלוש פעמים בשבוע, בעצימות גבוהה ובמשך זמן ממושך, במגוון רחב של סוגי ספורט. חשיבות התזונה הנכונה לילדים אלה היא גדולה והיא משפיעה על תפקודם ביום יום, באימונים ובתחרויות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


ישנם ילדים שספורט הוא חלק משמעותי מחייהם. מדובר בילדים שעוסקים בפעילות גופנית לפחות שלוש פעמים בשבוע, בעצימות גבוהה ובמשך זמן ממושך, במגוון רחב של סוגי ספורט. חשיבות התזונה הנכונה לילדים אלה היא גדולה והיא משפיעה על תפקודם ביום יום, באימונים ובתחרויות

מאת:שרה בר אשר


אכילה נכונה במהלך היום, ובמיוחד לפני ואחרי האימון, מובילה לשיפור הביצועים. ילדים ספורטאים צריכים לאכול יותר מילדים רגילים בני גילם למרות שקשה לקבוע כמה בדיוק להוסיף לתפריט שלהם, והדבר תלוי ברמת האימונים ובסוג האימון.
לתפריטו של ילד ספורטאי צריך להוסיף בעיקר פחמימות מלאות, כיוון שהן מקור האנרגיה הזמין ביותר לגוף.

בתוספת כמות קטנה של חלבונים שמטרתם לעזור בשיקום השרירים ובהתאוששות הגוף לאחר הפעילות. בזמן הפעילות הגופנית נוצרים קרעים מיקרוסקופיים קטנטנים בשרירים, החלבון מהמזון עוזר בשיקום הקרעים.

חשוב מאוד שתוספת המזון תגיע ממקום בריא ומזין, ולא ממתקים וחטיפים.  בזמן פעילות גופנית עולה הצורך במרכיבי מזון שונים המכילים ויטמינים ומינרלים, לכן חשוב שהמזון יהיה איכותי ומזין.

   

אם ילדים ספורטאים לא יאכלו מספיק, רמות האנרגיה שלהם ירדו, הם יתעייפו במהירות, יהיה להם קשה להתרכז בזמן הפעילות, וביצועיהם ייפגעו, אם הם מרגישים חיוניים ומלאי אנרגיה, ומבצעים את הפעילות בקלות ובהצלחה, כנראה שהם אוכלים טוב גם מבחינת איכות המזון וגם מבחינת הכמות. חשיבות השתייה לילדים ספורטאים היא גדולה, כיוון שבזמן אימונים ממושכים, כמות הנוזלים שהגוף מאבד היא גדולה ויכולה להוביל בקלות להתייבשות.
 
אביטל בת 12 מתאמנת כל יום אחר הצהריים במשך 5-6 שעות בהתעמלות אומנותית.
התפריט היומי שלה נראה כך:
ארוחת בוקר: כוס תה + כריך מרוח בקוטג'/ אבוקדו או קורנפלקס.
ארוחת 10:00: פרי+ לחמנייה מרוחה בחומוס / טונה.
ארוחת צהריים: (הארוחה מתקיימת כחצי שעה לפני האימון. זהו אינו זמן טוב לארוחה אך אין זמן אחר). פסטה/ תפוח אדמה/ אורז+ חתיכה קטנה של דג/ עוף/ הודו+ סלט.
ארוחת ערב: סלט+ ביצה/ כריך.

להלן אחד התפריטים המומלצים שלי לילדים ספורטאים:
ארוחת בוקר:
דגני בוקר מלאים בחלב.
ארוחת 10:00 : כריך מדגנים מלאים מרוח בחומוס ביתי/ טחינה ביתית/ אבוקדו + שקדים ואגוזים+ פרי.
ארוחת צהריים: מרק עשיר המכיל ירקות, אורז מלא, עדשים כתומים ועוף.
ארוחת אחר הצהריים: (מיד אחרי האימון כשהאימון לא נמשך כל אחר הצהריים, או ביום שאין אימון). חטיף אנרגיה.
ארוחת ערב: ביצה/ חביתה/טונה+ סלט ירקות+ כריך מדגנים מלאים מרוח בחמאת בוטנים.

חשוב ביותר שארוחת הבוקר וארוחת 10:00, יהיו הארוחות העיקריות של היום. כיוון שזמן ארוחת הצהריים הוא קרוב מידי לזמן האימון. אחר הצהריים עסוקים בדרך כלל באימון ובערב ספיגת המזון כבר אינה במיטבה ובנוסף ארוחת ערב כבדה עלולה להפריע לאיכות השינה.
————————————————————————————————–
שרה בר אשר – תזונאית טבעית, המתמחה בתזונה לפי סוג הדם, למבוגרים ולילדים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג