תוצאות סקר המרוצים הגדול – ת"א – נייקי – י"ם

תרבות ספורט הפנאי בישראלי עברה מפץ על בשנים האחרונות ובמיוחד ענף הריצה. בציר זמן של כרבע מאה, מאז החלה רשימת המרוצים בישראל לתפוח, כשני עשורים מאז הפכה הריצה למרחקים לנחלת רבים וכ- 5 שנים מהמפץ הגדול - קיימנו את סקר המרוצים הגדול
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

תרבות ספורט הפנאי בישראלי עברה מפץ על בשנים האחרונות ובמיוחד ענף הריצה. בציר זמן של כרבע מאה, מאז החלה רשימת המרוצים בישראל לתפוח, כשני עשורים מאז הפכה הריצה למרחקים לנחלת רבים וכ- 5 שנים מהמפץ הגדול – קיימנו את סקר המרוצים הגדול

מאת:מערכת שוונג


התוצאות ברורות וכמעט ואין הפתעות. אירועי הריצה הגדולים (מרתון ג'ילט ת"א / מרוץ הלילה של נייקי / מרתון ווינר ירושלים) ה"מגה מרוצים",  דורגו במקומות הראשונים, המרוצים המיוחדים (הר לעמק) מיד אחריהם ובסוף המרוצים המקומיים.

לא כל המרוצים בישראל הוכנסו לסקר השנה, בעיקר כיוון שמידי חודש נוספים עוד
ועוד מרוצים חדשים ללוח השנתי, אך אנו בטוחים כי בשנים הקרובות עולם
הריצה הישראלי יתיישר בדומה למקביליו מאירופה ואמריקה, עם מאות מרוצים
מקומיים , עשרות גדולים/בינוניים וכמה "מגה מרוצים" בודדים ומושכים אליהם עשרות אלפי משתתפים.

כיצד נקבע הדרוג הכולל:

תוצאות הסקר נקבעו לפי שקלול של מספר הנרשמים כפול הציון שניתן לכל מרוץ.
בסקר המרוצים הצביעו 930 משתתפים 23% מהם נשים 77% גברים, 37% מעל גיל 40, 57% בגילאי 20-40

תוצאות הסקר:

מקום 1: מרתון ג'ילט תל אביב
המרוץ הגדול ביותר בישראל זוכה באופן לא מפתיע במקום הראשון. 25,000 משתתפים ב7 מקצי ריצה שונים השתתפו במרתון ג'ילט תל אביב 2012. השנה בת"א. המארגנים כבר הצהירו כי בכוונתם להגיע ל- 40,000 משתתפים בתוך כמה שנים.


מקום 2: מרוץ הלילה של נייקי

יותר מכל זה המרוץ שהעיד על מפץ תרבות הפנאי הספורטיבית בישראל. זו תחרות הספורט הראשונה בישראל שהגדירה מחדש את מספר המשתתפים כשחצה את רף 10,000 ובשנת 2011 את ה- 15,000. בשנת 2012 הצפי לעוד עלייה והגעה ל- 20,000 רצים. המרוץ מציג גם את האווירה הייחודית המשלבת בין הבליינות הכל כך תל אביבית ותחרות ספורטיבית  בממדים של העיר הגדולה.



מקום 3: מרתון ווינר ירושלים
מרתון ווינר ירושלים עשה חזרה אל לוח המרוצים הישראלי וכמעט מיד הפך למרוץ הכי בינלאומי בישראל. מתחרים מכל העולם מגיעים להתחרות בעיר הקדושה לשלוש הדתות וישראלים רבים נענים לאתגר המסלול הקשה.


מקום 4: מרוץ השליחים הר לעמק

מרוץ הר לעמק הוא כנראה הדבר הישראלי הכי קרוב לאותם אירועי מגה בינלאומיים בכל העולם, אשר עם פתיחת ההרשמה נחזית התנפלות רשתית והיא נסגרת בטווח זמן קצר משראינו אי פעם במקומותינו. עובדה זו, כפי שנחזתה בהרשמה למרוץ של 2012, היא חסרת תקדים בסצנת אירועי הספורט בישראל. אחד הדברים המדהימים באירוע היא תחושת האינטימיות, אחוות הספורטאים והמשפחתיות שלא פסה ממנו למרות היענות של מאות וסגירת הרשמה בתוך שעות.


מקום 5: מרוץ אייל

המרוץ לזכרו של אייל שמואלי ז"ל בנה של אלופת העבר בריצות לכל המרחקים ונציגת ישראל באולימפיאדת לוס אנג'לס זהבה שמואלי. המקצה הקלאסי במרוץ הוא ה-15 ק"מ אשר עובר בשדות אך ישנם גם מקצים קצרים יותר. המרוץ מוכר בעיקר בזכות הארגון הקפדני, האווירה הביתית, ואלפי המשתתפים שפוקדים אותו.

מקום 6: מרתון ווינר טבריה
הוא המרתון הראשון בכל שנה ובמקום הנמוך בעולם. עד כמה שזה יכול להפתיע, מרתון ווינר טבריה, נחשב כוותיק גם במושגים כלל עולמים. ביום נתון הוא יכול להיות מהמהירים בעולם והשנה נקבע בו שיא מסלול המכיר בכך. תשוקה וחזון הביאו אותו לעולם ואלו, עם אהבת קהילת המרתון הישראלית, הפכו אותו לאחד מנכסי צאן הברזל של תרבות הספורט הישראלית.

מקום 7: מרוץ הקפת התבור
כמרוץ הוותיק בישראל הוא חלק בסיסי וחשוב בתרבות הישראלית של הריצות הארוכות בפרט והספורט בכלל. אחד המרוצים המיוחדים לא רק באופיו כמרוץ המשלב ריצת כביש, שטח וטיפוס להר תבור שכבר הפך למיתולוגי, אלא גם במסורתו המתחילה כמעט עם קום המדינה. 60 שנים של מרוץ אינם מה בכך אפילו במושגים של שאר העולם.  ובים שומרים לו אמונים והוא משתבח עם השנים.

מקום 8: חצי מרתון עמק המעיינות
מסורתית זו אליפות ישראל בחצי מרתון והוא נחשב כהכנה, המועדפת על רבים וטובים, לקראת אליפות ישראל הנערכת כחודש מאוחר יותר.  המסלול היפה של עמק המעיינות למרגלות הגלבוע, המעבר בבית שאן והרבה שנים לקיומו.

מקום 9: מרוץ הספארי של רמת גן
המרוץ ע"ש דויד מלדוביץ' מוכיח גדילה עקבית במספר המשתתפים כבר לא מעט שנים. הריצה בלב הספארי ומגוון המקצים וכעובדה אהבת הקהל שהביאה אותו אל העשירייה הראשונה.

מקום 10: מרוץ הרצליה
המרוץ ע"ש של יוסי אבני ונחשב למרוץ הכביש המהיר ביותר בישראל למרחק 10 ק"מ. על מדי שנה מושך דבוקה מכובדת של רצים הבאים במטרה לשבור את שיאיהם האישיים. מעבר למקצה 10 הק"מ הרצליה מציע מרחקים נוספים.

מקום 11: מרוץ עין גדי
המרוץ במקום הנמוך בעולם החל לפני כשלושים שנים ונחשב לאחד המיוחדים והאהובים. כמה שנים לאחר תחילתו הוא החל לשאת את זכרו של גיורא רון שנפל במלחמת לבנון הראשונה. חלפו עוד כמה שנים שמו האח הצעיר, תומר רון ז"ל, שנהרג בתאונת עבודה במטעים הקיבוץ, הצטרף ומאז המרוץ שנוצר על ידי האב, אלי רון, נושא את שמם של הספורטאים מצטיינים ואנשים מיוחדים שהלכו לעולמם בטרם עת.  הוא מוותיקי המרוצים הישראלים. הנופים הכל כך מיוחדים של הבקעה במקום הנמוך בעולם מביאים מדי שנה המוני רצים לאחת התחרויות המיוחדות בעולם.

מקום 12: מרוץ רעננה:
עד כמה שהמרוץ וותיק וחלק מובנה בענף מרוצי הכביש הישראלי, הוא הצליח לבצע קפיצת מדרגה אדירה השנה. מי שלא היה לא יבין וכדאי שיבוא בשנה הבאה לראות ולחוות. גם הוא נחשב כבר לוותיק אך לא נראה אלא שהוא משתבח עם השנים.

מקום 13: מרוץ כפר סבא:
המרוץ לזכרו של זיו בלאלי ז"ל הוא אחת הדוגמאות הנפלאות להמוני אך אינטימי בתחושתו. הפך לנושא שמו של זיו בלאלי לאחר נפילתו במלחמת לבנון השנייה. המשפחה, העירייה והרצים מעניקים לו מעטפת חמה ומיוחדת המגיעה אל המשתתפים וחזרה בדרך שאם לא הייתה שם לא תדע עד כמה.




מקום 14: מרוץ האביב ברמת השרון

מרוץ האביב של רמת השרון מתקיים כשלושים שנים. בעברו היה מוזנק בשעות אחר הצהריים ולמרחק 10 ק"מ. משנת 1994 החל לשאת את שמו של בן המקום, גל לוינסון ז"ל. כיום הוא מציע למשתתפיו מקצים לחצי מרתון, 5 ק"מ ו- 2 ק"מ.

מקום 15: מרוץ המדרגות של עזריאלי
ראשון מרוצי המדרגות הישראלים. פרי יצירתו של מנכ"ל שוונג ניר ברק שהפך מחזון לטרנד.  המשתתפים צוברים 260 מטרים על פני 55 קומות ו-1044 מדרגות בבניין המזוהה ביותר כרב קומות. מדי שנה מגיעים רצים לטעום ממנו ונשבים בקסם הטיפוס והסיום כשארץ ישראל פרוסה למרגלות קו הסיום.

מקום 16: מרוץ היקבים
המרחק ל- 18 ק"מ, בין כרמי היין של אזור מטה יהודה הופכים אותו ליחיד, מיוחד ורב קסם. ישנם גם מקצים קצרים יותר והאווירה של המקום מושרית על האירוע כארומת היין במיטבו.

מקום 17: מרוץ צהלה
מרוץ כביש, המשלב שטח למרחק 10 ק"מ. הוא צעיר, תוסס וצובר אוהדים רבים מדי שנה. במרוץ מקצים תחרותיים ל-2.5 ק"מ, 5 ק"מ ו-10 ק"מ.

מקום 18:  מרוץ סביון
מרוץ גם הוא מרוץ צעיר, מתקיים כחצי עשור, ברחובותיו של הישוב, סביון. ישנם במרוץ מקצים תחרותיים ל-5 ו-10 ק"מ. מזוהה עם אופיו המשפחתי וגדל משנה לשנה.

מקום 19:  מרוץ חיפה
מרוץ אוברני, למרחק 10 ק"מ, אשר התקיים לפני שנים באופן מסורתי והפוסק למספר שנים אך חזר ללוח המרוצים לפני כמה שנים. ייחודו בטיפוס התלול על רכס הכרמל. אלפי רצים פוקדים אותו מדי שנה.


במסגרת הסקר, שאלנו את המשתתפים מה נעל הריצה העדיפה עליכם

תוצאות סקר הנעליים המעודפות:

Brooks- 25%
Saucony- 22%
Nike- 16%
Mizuno- 14%
Asics – 11%
Adidas – 6%
New Balance- 4%
Reebok – 1%

29.5.2012




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג