תומר וינשטיין – הזוכה בסיפור על מרתון ת"א

הרץ שכמעט איבד את חייו במרתון תל אביב, תומר וינשטיין, הוא הזוכה בתחרות כתיבת הסיפור הקצר של מרתון תל אביב. במקום השני זכתה הרצה שוש בלייכמן ואת המקום השלישי זכה הרץ יוסי רבלין, שזו זכייתו השנייה במסורת התחרויות של שוונג. ברכות לזוכים (למצולם בשער אין קשר לכתבה)
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הרץ שכמעט איבד את חייו במרתון תל אביב, תומר וינשטיין, הוא הזוכה בתחרות כתיבת הסיפור הקצר של מרתון תל אביב. במקום השני זכתה הרצה שוש בלייכמן ואת המקום השלישי זכה הרץ יוסי רבלין, שזו זכייתו השנייה במסורת התחרויות של שוונג. ברכות לזוכים (למצולם בשער אין קשר לכתבה).

מרתון תל אביב השנה סיפק דרמות לכל אורכו, מההכנות הראשונות, לדחיית התאריך ועד לזינוק בשעות הבוקר המוקדמות של יום שישי חם, בו התייבשו לא מעט רצים, אך החוויה הגדולה נותרה אצל רבים למרות כל הדרמות. הסיפור הזוכה בתחרות הכתיבה של שוונג הוא של הרץ תומר וינשטיין, שסיים את הריצה אך גם כמעט את חייו. בסיפורו של וינשטיין – 'מתחיל בשעה 05:45 ומסיים בטיפול נמרץ' הוא חולק איתנו את הדרמה שעבר וכמה קרוב היה לאבד את חייו בעקבות ריצה.

מתחיל בשעה 05:45 ומסיים בטיפול נמרץ / מאת: תומר וינשטיין

הסיפורים תמיד היו שם וכמותם גם הסרטים, תמיד חשבתי שכל עוד הסרט הוא לא שלי, טוב לדעת, אבל יותר טוב לשכוח. היום, חמישה ימים אחרי חזרתי מבית החולים, מהמקום הכל כך לא מוכר לי, בו בלתי לפחות 7 שעות, אני מוכן לספר את הסיפור שלי. הכל כך טראומתי, שבטח יהפוך לעוד סיפור מני רבים בשביל רובכם אבל בשבילי, הוא קועקע עמוק, כמו נחרט בחדר הזיכרון, המקום שאנחנו כולנו יודעים שאיו מוצא ממנו, שאין אפשרות למחוק אותו ולו בעבור כל הון שבעולם.

הכל בהק מאוד, היה לי חם והרגשתי בדיוק כמו ב- 30 ק"מ הקודמים, המסלול הפך בטון, הכל היה כל כך חשוף בלי טיפה קטנה של צל. ניסיתי שלא לחשוב על כלום. רצתי באוטומט. אמיר חברי, פתח פער והתחלתי להבין שהקצב שלי יורד. חשבתי שבקטע הזה שמאחורי רידינג ושדה דב יש משהו בעייתי, אומנם הים נימצא שם אבל הלחות, החום והחשיפה לקרני השמש החזקות גרמו לי להתחיל לבעבע, ולאבד פוקוס. כל הזמן חשבתי איזה מזל ששגיא חברי דירבן אותי ואמר 'שעוד מעט אפגוש את תובל ואיתי ושהכל יהיה יותר טוב.

עוד כמה ק"מ עברו, היה קשה לי, חם ותחנת השתיה בקילומטר ה- 34 נתנה לי קצת איזון. שמעתי קול מהתחנה, זיהיתי שזה גווין, הוא אמר לי, "אחותך נימצאת שם, בעוד 2 ק"מ, תחזיק מעמד…" הדברים שאמר החזירו אותי לקצב וניראה שהכל הולך לפי התוכנית. כמה ק"מ עברו. התחלתי לחשוב עם עצמי, על החבר'ה שלי, תובל ואיתי, שממתינים לי מעבר לפינה, איזה כיף שיש לי כאלה חברים טובים. המשכתי לרוץ וראיתי את רוי, האחת והיחידה ממתינה לי, מוכנה לכבוש את 7 הק"מ האחרונים יחד איתי, "נחצה את הקו ביחד," היא אומרת. שם ממתינה בת זוגי 'קושי' שלי וההורים. אנחנו כבר קבוצה לא קטנה וכולם רוצים שאחצה את הקו וכולם כנראה לא כל כך שמים לב שאני לא בסדר. הם רגילים לראות אותי כל כך חזק, כל כך בכושר, זה שתמיד כל כך טוב באימונים, פתאום מתחיל לאותת, לסמן, לזעוק בשקט בקול חרישי, שמהו בטח לא בסדר איתי.

ידעתי שמשהו לא בסדר, הרגשתי מזגזג מצד לצד אפילו שהדרך רחבה, איתי שאל שאלות מאוד רלוונטיות שהוציאו אותי מדעתי. בקשתי כל הזמן שקט – 'חבר'ה! זהו הסימן הראשון, תקשיבו לי – על תעברו על התנהגות לא סבירה לסדר היום' ניסיתי להעביר להם אך הם לא הבינו. נכון, כנראה שהגעתי אל הקיר אבל המוח יותר חזק מהכח ואני ממשיך, לא מפסיק, עד הסוף ויהי מה!

איתי המשיך בשאלות, רוצה ג'ל, רוצה מים, אולי איזה איזוטון? אבל אני בשלי, לפעמים לוקח לפעמים לא אבל מה שכן זה הוציא אותי מדעתי ואיבדתי את שלוותי, אפילו כעסתי, אולי על עצמי, שכן על מה אני בדיוק כועס, לא ידעתי.

בשלב מסיום בק"מ ה- 40 רציתי לשים לזה קץ. רציתי לעצור, אבל שגיא לא נתן מנוח,"זה לא הזמן ,תן הכל, אתה חייב, אתה אוטוטו מסיים…" אבל בום! פה הגיעה הטעות השניה שלי, האצתי. נתתי גז של החיים וחשבתי שהסוף מעבר לפינה. טעיתי טעות מרה. הסוף היה עוד רחוק, ובטח שלא הייתי צריך להאיץ.  שמעתי את עצמי מתנשף. הרגשתי שכולם שמע את ההתנשפויות שלי. התחלתי לאבד את עצמי, כנראה היפר-ונטילציה נוראית, הרבה רוק, ריירתי כמו כלב בולדוג, עקפתי מספר רצים שהביטו בי בהשתהות. חלפתי על פני שלט שמציין את הק"מ ה- 41, לא האמנתי שיש לי עוד כל כך הרבה לרוץ. המשכתי בכל זאת לרוץ, העיניים החלו להיסגר וכבר לא הרגשתי כלום. שמעתי קצת קולות מסביב אבל אחרי זמן קצר זהו.

אור, הרבה אור לבן, צפצופים רבים, פקחתי את עיניי, הכל היה מאוד מטושטש, ראיתי את אורו המסנוור של הפלורוסנט בחדר טיפול נמרץ של בית החולים. שמעתי קול מרחוק, "תומר אתה מזהה אותי…" זו הייתה עדי אשתי, שגרמתי לה לאבד לפחות שנה אחת מהחיים. התעוררתי אחרי 7 שעות בהן הייתי מורדם ומונשם לאחר שהובחנתי כסובל ממכת חום חמורה מאוד.

הסוף שלי הוא סוף טוב, החברים שלי למרבה המזל תפסו אותי בדקה ה- 91 והריצו אותי את ה- 100 מטרים האחרונים ישר אל אוהל הטיפולים של איכילוב, שלמזלי הצוות הכל כך מיומן של מחלקת המיון של בית החולים היה שם לתת לי את העזרה שככל הנראה הצילה את חיי.

התאמנתי חזק, חודשים של אימונים, התיעצתי עם טובי המומחים, וכנראה שאין פתרון קסם רק לקרוא ולנסות שלא לחטוא בחטא ההיבריס. למרות שחציתי את הפיניש ליין המסר צריך להיות מאוד ברור – אל לנו לאבד את הדעת, צריכים להיות קשובים לגוף ואם יש חבר'ה שרצים איתנו אז יעזור אם ישימו לב לכל הסימנים שמניתי – הם ובטח עוד אחרים יכולים בסופו של דבר להיות מצילי חיים!

במקום שני זכתה בשעון סונטו T4 בשווי של 1000 ש"ח הרצה שוש בלייכמן על  סיפורה: 'שרדתי את מרתון תל אביב בכיף':
"אבל מה, בשלוש וחצי קמתי בבהלה. חלמתי שפספסתי את האוטובוס שמסיע לזינוק ולא יכולתי להשיג את הרצים. אז אחרי חלום כזה, לא יכולתי להירדם שוב, שמא הנבואה תתגשם. לזינוק הגעתי עייפה, חצי ישנה. לא היה לי שום חשק לשתות את הקפה שהכנתי מבעוד מועד, ולא לאכול את הבננה ואת חטיף הבריאות שהכנתי לעצמי יום קודם באהבה רבה. ישנתי בעמידה ואחרי ירית הזינוק, ישנתי בריצה. הרגליים לקחו אותי מכוח האינרציה. רצתי אחרי הישבן של זה שלפני." לסיפור המלא

במקום השלישי זכה במנוי שנתי למגזין 'עולם הריצה', הרץ יוסי רבלין, עם סיפורו: 'לילה של (חצי) מרתון מפרך': זו היא זכייתו השנייה שך רבלין במסורת הסיפורים הקצרים של שוונג.
"שנים ארוכות אני מבזבז את לילותיי על מראות כמוסים של הרים רחוקים ושחורים הנשקפים מבעד חדר השינה שלי, על קווי רקיע עלומים, אורות מרומזים, יערות חשודים ואבק כוכבים אמיתיים. ופה. הכל נהיר ובהיר. בדירה אחת ראו טלוויזיה, בשנייה אכלו ארוחת ערב, בשלישית קראו ספר, ברביעית רבו, בחמישית היו רק חתול וכלבלב מטופח שבעליהם כנראה עוד בעבודה, בשישית סתם הסתובבו באפס מעשה ובשביעית ננעלו עיני על אישה נאה אולי בת 30 במכנסי שלושת רבעי לבנים וגופיית ספגטי שחורה (גוף נאה)." לסיפור המלא.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג