שערוריה על המסלול: מרוץ טירה נדחה בשל איומים על רקע דתי

בפייסבוק איימו להכות נשים שיופיעו בלבוש לא הולם למרוץ בטירה, והמשטרה הודיעה שאין לה מספיק כוחות לאבטח את האירוע שהיה אמור להתקיים בערב פסח. המארגנת חאנין ראדי: "זו אכזבה גדולה, אבל לא נוותר"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מרוץ טירה נדחה
מרוץ טירה נדחה

יממה לאחר שפרסמנו כאן לראשונה על הניסיון לעשות היסטוריה בעיר טירה שבמשולש ולארגן מרוץ ראשון המשותף לנשים ולגברים, הופעלו לחצים רבים מצד גורמים דתיים והמארגנים נאלצו לדחות בינתיים את המרוץ למועד שעדיין לא נקבע. כזכור, מרוץ טירה הראשון היה אמור לצאת לדרך מחר, יום שישי.

כבר מיום רביעי החלו גורמים שונים בעיר טירה שבמשולש להפגין כנגד קיומו של המרוץ, כשברקע השתתפות בנות קבוצתה של חאנין ראדי, 80 במספר, שהתכוונו להשתתף ולרוץ בבגדי ספורט נשיים לגיטימים. ראדי מספרת: "קרו דברים מאוד מפחידים ביממה האחרונה. היתה פעילות גדולה מאוד בפייסבוק נגד קיומו של המרוץ, ואנשים התבטאו מאוד בחריפות. לפי המידע שהיה שם, היתה התארגנות של אנשים להגיע לאזור הזינוק ביום המרוץ ולחסום בגופם את קיומו. אפילו היו כאלה שכתבו שצריך להכות בחורות שירוצו עם לבוש לא הולם".

סאמר חאסקיה מנצח במרוץ הר איתן

"הם לא אנשי דת, הם עבריינים". סאמר חאסקיה (בראש הפודיום) | צילום: באדיבות סאמר חאסקיה

כוח אבטחה של 40 שוטרים ו-35 מאבטחים לא מספיק

בתחנת משטרת טייבה קיבלו את המידע הזה כמו גם מידע מודיעיני אחר וכינסו פגישה דחופה עם המארגנים, חנין ראדי וסאמר חאסקיה כמו גם עם סגן ראש עיריית טירה וואליד נאסר שהוא גם מחזיק תיק הספורט. במשטרה הסבירו שלאור המידע המודיעיני, כוח אבטחה של 40 שוטרים ו-35 מאבטחים כפי שסוכם בתכנון המקורי עלול לא להספיק. הם הוסיפו שמאחר ומדובר ביום של ליל הסדר, אין באפשרותה של משטרת טייבה לספק את הכמות הנדרשת, וכך סוכם על דחייתו של מרוץ טירה הראשון.

סגן ראש עיריית טירה וואליד נאסר הביע את אכזבתו הגדולה ואמר היום: "אני כועס כי הכל כבר היה מוכן ומאורגן והיו לנו את כל האישורים. זה מעצבן כי אותם אנשים שגרמו לדחייתו של המרוץ הם לא אנשי דת מבחינתי, לא יודע מי הם אבל הם לא מהתנועה האיסלאמית. אני כן יכול לספר שרצינו לקבל את ברכת הדרך מהתנועה האיסלאמית. פנינו אליהם והסברנו על המרוץ. הבקשה שלהם היתה שלא יהיה יותר מדי חיכוך בין הגברים והנשים, ושבגדי הנשים לא יהיו יותר מדי חושפניים. אז סיכמנו שהגברים יזנקו רבע שעה לפני מכיוון שגם ככה מחלקים פרסים גם לגברים וגם לנשים. כמו כן הנשים התבקשו לא להופיע בבגדים קצרים, כשטייץ ארוך זה בסדר. כל הבקשות של התנועה האיסלאמית היו מקובלות עלינו, אבל חבל שהיו גורמים עוינים שרצו להרוס את המרוץ הזה והם סחפו אתם עוד ועוד אנשים וצעירים שאיימו והפחידו".

"אנחנו בסך הכל מנסים לעשות משהו טוב"

גם סאמר חאסקיה, אחד הרצים הבולטים למרחקים ארוכים במגזר הערבי שמארגן את המרוץ יחד עם חאנין ראדי נשמע היום מאוכזב מאוד: "זה מאכזב כי אנחנו בסך הכל מנסים לעשות משהו טוב עבור המקום שאנחנו גרים בו. דווקא בתקופה האחרונה יש עלייה בכמות הפשע בטירה, ואנחנו רוצים לעשות משהו שיוציא את הנוער מכל הדברים הרעים. אני חושב שכל המאיימים למיניהם וכל האנשים שגרמו לדחיית המרוץ הם בכלל לא אנשי דת, הם עבריינים".

אז מה הלאה? חובבי הריצה בטירה לא יוותרו. "אנחנו נתארגן מחדש על הכל ובעזרת השם נקיים את המרוץ הזה באמצע מאי, עוד חודש וחצי", אומר וואליד נאסר. גם חאנין ראדי לא תוותר, ולמרות שבמשך שבועות רבים היא חלמה על מרוץ טירה, ביום שישי בבוקר היא תארגן הסעות לכל בנות ונשות הקבוצה שלה, כדי לקיים ריצה חלופית בחוף פולג בנתניה. סאמר חאסקיה יבנה בינתיים את קבוצת הריצה לגברים בטירה ואולי בסופו של דבר דווקא המרוץ הדחוי יהיה הגדול יותר. נותר רק לקוות שגם הוא לא ידחה.


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • rmv הגיב:

    כל ההתחלות קשות, ישר כח, אתם מתחילים מסורת נפלאה. נשמח לראות יותר מבני המגזר באירועי ספורט.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג