שני שיאי עולם נוספים באליפות העולם בבריכות קצרות בערב השלישי לתחרות

ערב שלישי עם שני שיאי עולם נוספים באליפות העולם בבריכות קצרות; וגם: צ'אד לה קלוס קוטל עוד דרקון אמריקאי, וקיילב דרסל מסתער בשליחים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

200 חזה גברים

הרוסי הגבוה קיריל פריגודה, עם יציאות ארוכות מהקיר וגלישות ארוכות לא פחות בין התנועות, שבר את שיא העולם עם 5 תנועות לבריכה, קבע 2:00.16 דק' ולקח זהב. הסיני הצעיר האיאנג צ'ין בן ה-19 סיים שני, בזמן שהגרמני הוותיק מרקו קוך, בחזרה לכושר מצוין, נאלץ לראות את שיא העולם שלו נשבר כשסיים שלישי.

נאלץ להסתפק במקום השני. קיילב דרסל | צילום: JD Lasica

100 חופשי נשים

דאבל הולנדי. רנומי קרומווידיויו ראשונה ב-51.14 שנ'. פמקה המסקרק שנייה עם 51.6 שנ'. מלורי קומפרפורד האמריקאית מאונ' לואיוויל סיימה שלישית עם שיא אמריקאי חדש של 51.63 שנ'.

200 גב נשים

ליסה בראטון האמריקאית אמנם זינקה ממסלול 4, אבל לפחות חצי מהמשחה נראה היה שהיא בליגה השנייה, כשהכוכבות העולמיות בסגנון הגב התרחקו לפניה. אבל ב-100 שני מטורף, קטפה אותן בראטון אחת אחת, כשעלתה מהמקום הרביעי למקום הראשון. בראטון נגעה ראשונה ב-2:00.71. קת'לין בייקר שנייה, אמילי סיבום שלישית. שיאנית העולם קטינקה הוזסו, נותרה מחוץ לפודיום במקום הרביעי.

100 פרפר גברים

נראה שצ'אד לה קלוס הדרום אפריקאי, חי בשביל לקיים דו-קרב עם אגדות שחייה. ב-2012 ו-2016 הוא הסתער על מייקל פלפס. הערב היה זה מול קיילב דרסל. קרב ענקים בין שיאן העולם לבין הכוכב הגדול ביותר בעולם השחייה. קוטל הדרקונים הדרום אפריקאי פתח במהירות מטורפת. האמריקאי חזר כמו קטר. בסוף היתרון של לה קלוס הספיק לניצחון עם 48.5 שנ'. דרסל נאלץ להסתפק במקום השני עם 48.71 וז'והאו לי הסיני שלישי בשיא אסיאתי של 49.25.
800 מ' חופשי נשים – ג'יאנגייה וואנג הסינית בת ה-16 פתחה מהר ונחלשה, אבל החזיקה מספיק זמן מעמד כדי לסיים ראשונה ב-8:04 דק'. סימונה קואדרלה האיטלקייה סיימה שנייה, ושלישית הגיעה ליה סמית' האמריקאית, שתיהן על 8:08 דק'.

4 כפול 50 מעורב דו מגדרי

מרדף לילי מטורף בבריכה! המשחה שמערבב מגדרים וסגנונות נשאר בלתי צפוי עד המטרים האחרונים. קיילב דרסל האמריקאי, אחרי ההפסד בפרפר ואחרי שיא אמריקאי חדש ב-50 חופשי, זינק מהמקום השביעי והלפני אחרון ל-50 מ' האחרונים בסגנון חתירה. אבל, לפניו היו רק שש. שש נשים מהנבחרות האחרות. דרסל, כהרגלו התפוצץ מאדני הזינוק כמו מלוע של תותח – כמעט 3 שניות אחרי היפנית שהובילה, ו-2.16 שנ' אחרי ההולנדית שהייתה עדיין במקום הרביעי. פמקה המסקרק ההולנדית בספרינט אדיר עקפה גם את השחיינית הרוסייה וגם את היפנית ועברה להוביל, אבל ספליט של 22.90 שנ' לא הספיק. דרסל פשוט שרף את הבריכה במרדף, ועם ספליט היסטרי של 20.09 שנ' הקדים גם את ההולנדית והביא ניצחון ושיא עולם לארה"ב. ההולנדים אמנם שברו את שיא העולם הקודם, אבל האמריקאים הקדימו אותם עם שיא עולם חדש של 1:36.4 דק'.

מחר יעמוד במוקד גמר ה-50 חופשי גברים. קיילב דרסל וולאד מורוזוב הרוסי, שכל אחד מהם יכול היה בקלות לקחת זהב ולשבור שיא עולם ב-100 מעורב שמתקיים באותו ערב, בחרו שניהם לוותר על המשחה כדי להתמקד רק ב-50 חופשי. אבל הפרס ששניהם חולמים עליו, קשה להשגה – מבחינת עולם השחייה, הם שואפים להיות האדם הראשון בעולם "על הירח" – הראשון שיורד מ-20 שניות ב-50 מ'!




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג