שלושה ישראלים עלו לאליפות המכללות בשחייה

איתי גולדפדן (100 יארד חזה), גיל קיזלר (500 יארד חופשי) ואיתי גורביץ' (400 יארד מעורב אישי) ישחו בתחרות היוקרתית ביותר של המכללות שתתקיים בסוף מרץ בטקסס
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

איתי גולדפדן ממכללת דרום קרוליינה (והפועל עמק חפר), איתי גורביץ' ממכללת אריזונה (והפועל ירושלים) וגיל קיזלר ממכללת צפון קרוליינה סטייט (ומכבי חיפה) העפילו לאליפות המכללות של ארצות הברית בשחייה שתתקיים בין ה-27 ל-30 במרץ באוניברסיטת טקסס באוסטין.

איתי גורביץ' שחיין ישראלי

המעבר לאריזונה עשה לו טוב. איתי גורביץ' | צילום: גיא יחיאלי, באדיבות איגוד השחייה

שלושת השחיינים עשו זאת בשבועות האחרונים עם הופעות יפות באליפויות האזוריות, כאשר קיזלר הצליח להיכנס ממש בעור שיניו בדקה ה-90.

גולדפדן היה הראשון להפעיל כשהוכתר לפני מספר שבועות כאלוף ליגת ה-SEC ב-100 יארד חזה עם שיא ישראלי של 51.72 שנ' – תוצאה מהירה מקריטריון A הקשוח של המכללות, שמעניק העפלה אוטומטית. על פי זמן הכניסה שלו, מדורג גולדפאדן במקום ה-6 הכללי מבין שחייני ה-100 יארד חזה באליפות.

שבוע מאוחר יותר, נערכה אליפות ליגת המכללות האזורית בה שוחה גיל קיזלר – ליגת ה-ACC. קיזלר שיפר שם את תוצאתו ב-500 יארד חופשי מאשתקד כמעט בשנייה, והעמידה על 4:16.9 דק' – תוצאה שלא מספיקה להעפלה. בשלב זה, למרות שיפור התוצאה, הניסיון של קיזלר להעפיל לאליפות בשנתו השנייה במכללות, לא צלח.

בין אליפויות הליגות האזוריות האחרונות נערכה בסוף השבוע האחרון אליפות ה-Pac 12 בה שחה איתי גורביץ' 400 יארד מעורב אישי ב-3:42.4 דק' וסיים רביעי. תוצאתו של גורביץ', שהתחיל באיחור רב את עונת המכללות באריזונה אחרי שעזב את מכללת לואיוויל בשנה שעברה והתאמן מאמצע ועד סוף 2019 בישראל, ממקמת אותו במקום 18 בדירוג המשחה בכניסה לאליפות. באותה תחרות, שחה גם דניאל נמיר עבור אונ' אריזונה, וקבע 1:34.8 דק' ב-200 יארד חופשי – תוצאה שמרוחקת 6 עשיריות שנייה מהזמן שנדרש לקבלת זימון לאליפות. אך תזכה אותו בהשתתפות באליפות כחלק רביעיית השליחים של אריזונה ב-4 כפול 200 יארד חופשי.

בינתיים, קיזלר שמר כוחות והתכונן לתחרות הזדמנות אחרונה בהחלט (Last Chance Meet) שנערכה באוניברסיטת צפון קרולינה ביום ראשון האחרון. שם הצליח קיזלר לקזז במוקדמות הבוקר שנייה נוספת משיאו ב-500 יארד חופשי כשקבע 4:15.87 דק' (רישום שיאי היארדים של ישראלים לוקה מאד בחסר, אך על פניו נראה בהחלט אפשרי שתוצאה זו היא שיא ישראלי ב-500 יארד חופשי). אתמול התברר, שהתוצאה הספיקה כדי להכניס את קיזלר לרשימת המוזמנים לאליפות. עוד שתי עשיריות שנייה היו מותירות אותו בחוץ. קיזלר התקדם 20 מקומות מהמקום ה-51 בדירוג המכללות אשתקד במשחה זה, למקום 31 השנה (וזה עוד לפני שהתקיימה האליפות).

גיל קיזלר שחיין ישראלי

גיל קיזלר באליפות החורף בשחייה

מאחר וכל שחיין שקיבל זימון לאליפות רשאי גם להשתתף במשחים בהם קבע קריטריון B, צפו לראות את גורביץ' שוחה 400 ו-200 יארד מעורב אישי ו-200 יארד פרפר, וצפו לראות את קיזלר שוחה גם 500 יארד וגם 1,650 יארד חופשי. יחד עם זאת, השחיין שנראה עם הסיכוי הטוב ביותר להפעלה לגמר אליפות המכללות הוא דווקא איתי גולדפדן, שישתתף במשחה אחד בודד.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג