שלומי חיימי: "את הטירוף של אופני ההרים בארץ כבר לא ניתן לעצור"

בראיון אישי ממחנה האימונים שלו באוסטריה, מספר לשוונג רוכב אופני ההרים הישראלי הראשון במשחקים האולימפיים, שלומי חיימי, על התחושות שלפני השאיפות והעתיד של הענף
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
33, Haimy, Shlomi, Novus OMX Pro, , ISR צילום: Armin M. Küstenbrück/EGO-Promotion

ענף האופניים בישראל חוגג בשנה האולימפית היסטוריה ובמשחקי ריו 2016 ייצגו את ישראל שני רוכבי אופניים: שני בלוך ברכיבת כביש ושלומי חיימי באופני הרים. חיימי חלם להשתתף במשחקי לונדון 2012 אבל לא הצליח להשיג אז את הקריטריון. הוא סומן ככשרון גדול בגיל צעיר כשסיים שביעי באליפות העולם לנוער, ובהמשך עבר להתחרות באירופה תחת קבוצות מקצועניות. וכעת, הוא חושב רק על דבר אחד – תחרות אופני ההרים בריו 2016 שתתקיים ב-21 באוגוסט, יום הנעילה של המשחקים האולימפיים.

שלומי חיימי רוכב אופני הרים ישראלי

רוכב אופני ההרים הישראלי הראשון במשחקים האולימפיים. שלומי חיימי | צילום: Joab Smith

בימים אלו נמצא חיימי במחנה אימונים בחו"ל, ואנחנו תפסנו אותו בכמה רגעים של מנוחה וביקשנו ממנו לענות על כמה שאלות.

-קודם כל איפה אנחנו תופסים אותך עכשיו ומה אתה הולך לעשות בשבועות הקרובים ועד לנסיעה לריו?

"בימים אלו אני שוהה בחבל טירול שבאוסטריה במטרה להתכונן לאליפות העולם הקרובה שתיערך בנובו-מסטו צ'כיה, אבל ההסתכלות הכללית היא לקראת הבלוק של גביע העולם בקנדה ומיד אחריו המשחקים האולימפים בריו".

עוד כתבות בנושא

שלומי חיימי ייצג את ישראל בריו 2016 
שלומי חיימי חולם על המשחקים האולימפיים בראיון מלפני שנתיים 
הישגים מרשימים גם לרוכבי ההרים הצעירים 

-סכם את הקמפיין האולימפי הזה לעומת הקמפיין שבו ניסית להגיע ללונדון 2012?

"לצערי לקראת לונדון לא באמת היה קמפיין ממוקד כמו בשנתיים וחצי האחרונות כך שקשה לסכם את זה. מה שבטוח זה שהפעם איגוד האופניים הגיע מאוד ממוקד לקראת הדרך לריו וההבנה מה נדרש. אני שמח שזה הצליח לכולנו".

-היתה תקווה לראות רוכב הרים ישראלי ראשון כבר בלונדון והצביעו עליך. אחרי שהניסיון ההוא לא הצליח, חשבת מיד על ריו 2016?

"באופן טבעי, כמו כל ספורטאי הישג, ברגע שמסיימים מטרה אחת אני יודע ובעיקר מרגיש מה תהיה המטרה הבאה. אני יכול להגיד בפירוש שכבר לקראת לונדון ראיתי שלצערי אנחנו לא בכיוון והייתי ממוקד בהעלאת הרמה שלי ובגביעי עולם".

שלומי חיימי רוכב אופני הרים ישראלי

"מורגש שאני כבר כמה שנים חלק משמעותי מהסבב וזו הדרך להתקדם". שלומי חיימי | צילום: Armin M. Küstenbrück/EGO-Promotion

-ב-2007 סיימת במקום השביעי באליפות העולם לנוער. עד כמה אתה מרגיש שאתה קרוב היום לצמרת העולמית?

"ההישג ב-2007 היה בהחלט נפלא וזה רגע שילך איתי לנצח, אבל בכנות אני לא חושב שיש קשר ישיר בין ההישג אז למצבי היום. אני אדם וספורטאי בוגר יותר, מנוסה יותר וכמובן מהיר יותר ויחד עם זאת גם הרמה בעולם עלתה ובשלבים מסוימים בעונה אני מרגיש יותר קרוב לטופ ובשלבים מסוימים קצת פחות. מורגש שאני כבר כמה שנים חלק משמעותי מהסבב וזו הדרך מבחינתי להתקדם".

-האם התחרות האולימפית באופני הרים היא עוד תחרות? (להוציא את האווירה מסביב כמובן) או שיש בה משהו שונה?

קודם כל ובכנות, אני חושב שאדע את התשובה האמיתית רק אחרי המשחקים. ולמרות זאת הצוות ואני עושים כבר הכנות בשביל ללמוד את העניין כולל האווירה, תנאי מזג האוויר, הפרשי שעות וכו'. המסלול יכלול הרבה פחות מזנקים מאשר בגביעי עולם ואפילו אליפות עולם כך שאני מעריך שיהיה מעט פחות צפוף אך עם זאת, תהיה מלחמה על כל מקום ומסלול מאוד מהיר. כמובן שההרגשה לייצג את ישראל במשחקים היא מיוחדת במינה אך במרוץ עצמו אתה נכנס לבועה ועובד על אוטומט בשביל לתת את הביצוע הטוב ביותר בשביל הענף, המדינה וכמובן בשבילי".

-לפני שנה בבאקו ראינו אותך מסיים במקום ה-18 במרחק 8 דקות מהשוויצרים. האם זה משהו שאפשר לבנות עליו בריו? בסופו של דבר הקהל הישראלי הרחב עדיין לא מבין באופני הרים ובמה יכול להיחשב להישג יותר טוב או פחות טוב. מה זה יהיה מבחינתך?

"כל מרוץ הוא שונה מקודמו ולכן יהיה קשה להשוות את היכולת שלי בעבר בבאקו ליכולת העתידית שלי בריו. גם המסלולים שונים מאוד. מבחינת זמן כבר ביצעתי השנה בגביע העולם באוסטרליה זמן נמוך בהרבה משמונה דקות אך הדבר החשוב ביותר מבחינתי יהיה להגיע ביום טוב עם כושר וריכוז מקסימליים. כשזה יקרה, אני בטוח שאוכל גם להביא תוצאה טובה שתשמח את כולנו".

שלומי חיימי רוכב אופני הרים ישראלי

שלומי חיימי רוכב אופני הרים ישראלי

-מה זה בשבילך לעשות היסטוריה בתחום אופני ההרים בארץ?

"זה אולי יפתיע רבים אבל כשאני רוכב או מתנהל בעולם המקצועני שלי, אני לא חושב במונחים של היסטוריה וכו'. אני מנסה ליהנות, להתקדם ולתת את כל כולי בצורה הכי טובה שיש. עם זאת, אני רואה בשנים האחרונות איך הענף התפתח בכל התחומים וחלק מזה מביא אותנו לסיטואציה הנוכחית שגם שני (בלוך – ד"ב) וגם אני מייצגים את המדינה בריו. חלק מההיסטוריה כבר נעשית בעצם".

-מצד שני, לא מבעס אותך לראות שכולם (מחוץ לקהילת הרוכבים) נזכרים בענפים כמו הענף שלך רק כשמגיעים למשחקים האולימפיים?

"'בתוך עמי אני גר' כמו שאומרים. ולכן הדברים האלו לא מבאסים אותי בכלל. מה גם שאני לא כל כך מתרכז במה שקורה מסביב כמו בעשייה שלי ושל הנבחרת שלנו. ובכלל, אני לא מתחבר לגישה של להלכות עצמו על מה שאין אלא לשמוח על מה שיש. זה נכון שתמיד אפשר יותר אבל באופן יחסי, יש לנו לא מעט".

-כמו בעוד כמה ענפים אולימפיים, היתה תחרות בינך לבין רוכב נוסף. מה אתה יכול לספר על התחרות הזאת? איך הסתדרתם ביניכם ברמת הנבחרת כשבעצם הייתם צריכים לעזור אחד לשני?

"קודם כל התחרות אצלנו היתה שונה לחלוטין מכיוון שלנו היה אינטרס דומיננטי משותף וזה איסוף הנקודות. אני מזכיר לכולם שלאיסוף הנקודות היו שותפים גם גיא ניב וגיא זסלר. אין ספק שרותם ישי הוא קודם כל רוכב מדהים ולו יש חלק ענק בהצלחת הענף. הוא ספורטאי נפלא ובחור רציני מאוד ובאופן אישי אני שמח שיצא לי להתחרות מולו ואני מקווה שייצא לנו עוד להתחרות בעתיד".

-איפה אתה רואה את עצמך בעוד 4 שנים?

"כרגע אני רואה את עצמי רק במקום אחד- בהכנות לריו. שאלות על השנים הבאות יהיה עדיף לשאול אותי אחרי המשחקים. חשוב לי להעביר מסר אחד- אני מתכוון להמשיך ולהתחרות בכל הכוח גם אחרי אבל כעת, הריכוז היחיד שלי הוא לריו וכך גם צריך להיות לאחרים".

-יש לך תכניות לאחרי המשחקים האולימפיים?

"יש תמיד תכנית כללית כי אנחנו עובדים בצורה מסודרת והעונה רחוקה מלהיגמר אחרי ריו. וכמו שאמרתי בתגובה לשאלה הקודמת, אני כרגע מרוכז בריו עצמה ובייצוג של כולנו בצורה הכי טובה שקיימת".

-מה צריך לקרות כדי שתהיה לענף הזה המשכיות ואפילו יותר מנציג אחד באולימפיאדות הבאות? בסך הכל אנחנו רואים בישראל כל כך הרבה רוכבי שטח, אבל פחות הישגים

"יש שאלות שמופנות לספורטאים אך בפועל הן צריכות להיות מופנות לקברניטי הענף. כספורטאי אולימפי, בטח תקופה קצרה לפני המשחקים אני לא מסתכל כרגע על הדברים האלו, מה גם שיש אנשים מצוינים שזה תפקידם ואני בטוח שהם רוצים בטוב ביותר עבור הענף. ברמה האישית אני כן יכול לומר שאני מקווה שהייצוג שלי בריו ייתן מוטיבציה לכולם. הדור הצעיר מאוד חשוב לי ואני מקווה שהחבר'ה הצעירים והמוכשרים שיש כאן לא יפחדו להעז. המשכיות תהיה כאן בכל מקרה כי הענף הזה גדל כל הזמן ואת הטירוף של אופני ההרים בישראל כבר לא ניתן לעצור".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג