שי פיפמן – לקראת אירונמן אוסטריה

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:עומר ברק



רק לפני כחצי שנה פורסמה ב-שוונג ידיעה סנסציונית בקנה מידה ישראלי בזירת הטריאתלון: שי פיפמן אלוף ישראל היוצא יחל להתאמן באופן מקצועי ויהיה ראשון הטריאתלטים המקצוענים בישראל. פיפמן חתם חוזה חסות עם חברת מ.ב.ס., יבואנית נעלי סאקוני בישראל, ומשמעותו היא שפיפמן יוכל להתפנות לאימונים רציניים לקראת תחרות איש הברזל באוסטריה, בדרך לאליפות העולם בקונה, הוואי.
פיפמן הקיף עצמו במאמנים מהשורה הראשונה בארץ ויצא ל"גלות" במושב נאות הכיכר בדרום ים המלח במטרה להקדיש את כל כולו לאימונים לקראת תחרות היעד באוסטריה. 6 שעות אימון יומי במשך 7 ימים (במקום יום מנוחה – אימון קל) בשבוע וסה"כ כ-21 אימונים שבועיים הפכו להיות השגרה של פיפמן מעתה ואילך.
סדר יום אופיני כלל השכמה ב-5 בבוקר – אימון ריצה / אופניים ובצהרים אימון שחיה בערד. יורם אילת מאמן השחיה, שלום דביר מאמן האופניים ויאיר קרני מאמן הריצה ויועץ תזונתי ספקו לפיפמן את התשתית המקצועית ובנו לו תוכניות אימונים קפדניות.
פיפמן השתתף במהלך התקופה במספר תחרויות בארץ – דואתלון גלי הדר (מקום 1), מס' תחרויות אופניים וגולת הכותרת – 2 תחרויות ארוכות במהלך חודש מאי – אליפות ישראל בטריאתלון למרחק בינוני (חצי איש ברזל) שנערכה בתחילת מאי ודואתלון איש הכח בסוף מאי. בשתי התחרויות סיים פיפמן באופן משכנע במקום הראשון 4:09:44 ו-4:16:53 שעות בהתאמה.
במהלך השבוע האחרון (שבועיים חפני התחרות באוסטריה) ערך פיפמן TEST בכדי לבדוק רמות דופק ויכולת אכילה תוך כדי מאמץ. דופק ממוצע 148 במהלך 140 ק"מ (כולל עליות קשות) ומייד אח"כ 25 ק"מ ריצה במשך 6 שעות, יכולת אכילת חטיפים וג'לים ושתית 4 לטרים של נוזלים הותירו את פיפמן עם הרגשה טובה לגבי העתיד לקרות באוסטריה. המחיר הקלורי – 4600 קלוריות מבטאות צריכה קלורית של מעל 7500 קלוריות לתחרות במרחק המלא.
המרחק המלא אגב כולל 3.8 ק"מ שחיה, 180 ק"מ אופניים ו-42 ק"מ ריצה. מאמץ אינדיבידואלי אדיר הנדרש מהמשתתפים.
קשה מאד להתאמן לבד (להבדיל מהמקצוענים בחו"ל המתאמנים בקבוצות) כאשר מדובר בנפחי אימון כה גבוהים ועל מנת להקל במעט על פיפמן הגיעו "משלחות" ספורטאים
ישראלים לדרום. צחי בויגין (מקום שלישי באליפות ישראל באופני כביש) התאמן עם פיפמן ברכיבה והיילה מלכות (מקום 12 בקומראדס מרתון ) התאמן עם פיפמן בקטעי
הריצה.


פיפמן עם יאיר קרני המאמן. ברקע יובל בראון מ-סאקוני האחות והחברה.

ציוד
מאות קילומטרים חודשיים של ריצה ורכיבה דורשים את שלהם. הבלאי בציוד הצריך החלפה תכופה ופה נכנסו לתמונה נותני החסות העיקריים של פיפמן: בכל חודש נכנס פיפמן לחנות היבואן (Saucony) ויצא עם זוג נעליים חדשות web, stabil ו-הוריקן הם הדגמים המועדפים על פיפמן ואיתם הוא התאמן.
team taya – נעלי תחרות קלות במיוחד ישמשו את פיפמן במהלך התחרות.
אריק מאופני כלנוע סיפק לפיפמן את אופני ה-TREK ואת כל צרכם – החל מפנימיות ועד פלטות, שרשראות וברקסים.
אף שאינו סובל מבעיות בריאותיות דאג פיפמן לרפד את רגליו בזוג מדרסים שהוכנו במיוחד עבורו מתנת חברת אורטופלוס.

פציעות ומחלות
"במהלך התקופה הטרידו אותי מס' פציעות בברך, דלקת בכתף ואפילו שפעת טורדנית שהסתבכה והשביתה אותי לחלוטין למשך שבועיים ימים בהם לא התאמנתי כלל" משחזר פיפמן את הימים היותר אפלים במהלך התקופה.

תמיכה משפחתית
"ללא תמיכת המשפחה וחברתי עליזה, לא היה לי כל סיכוי ואפשרות להגיע לתוצאות" מספר פיפמן על המשפחה התומכת אשר מלווה אותו לאורך כל הדרך אם בהכנת המזון במהלך השבוע ועד חלוקת מים במהלך האימונים.

התחרות
כל תקופת האימונים המפרכת מכוונת ליום א'הקרוב – ה-7 ביולי – IronMan Austria.
לראשונה יתחרה ספורטאי ישראלי בקטגורית העילית בתחרות זו (שלא כקודמיו הישראלים שהשתתפו במפעלים דומים בקטגורית ה-age group).
התחרות באוסטריה מבטיחה 5 מקומות לאליפות העולם בהוואי לקטגורית העילית ועוד 45 מקומות לשאר הקטגוריות. עצם השתתפותו של פיפמן בקטגורית העילית מאותתת על כוונותיו של פיפמן כמקצוען אמיתי בחברת מקצוענים. מעבר לכך קטגורית העילית היא הקטגוריה היחדיה ששכרה בצידה. למנצח המקצה מובטח פרס כספי של $10000 (בהוואי הפרס יזכה המקום הראשון ב-$80000). 50 מקצוענים רשומים עד כה למקצה העילית.

תוצאות וסיכויים
פיפמן שרטט בפני מספר תרחישים אפשריים למיקום ותוצאה כאשר התרחיש הטוב מבחינתו: תוצאה של 8:45 שעות, מקום 10 ובתקווה המשך החסות עד לאליפות העולם.
איך עומדים ביעד שהציב? 52 דקות לקטע השחיה, 5:00 שעות רכיבה ו-2:48 שעות ריצת המרתון (4 דקות לק"מ). עוד 5 דקות לתחנות החלפה.


פיפמן – ראשון בדואתלון איש הכח מאי 2002. האם ישחזר את ההצלחה באוסטריה?.

תהיה התוצאה אשר תהיה, פיפמן כבר נכנס להיכל התהילה של הטריאתלון הישראלי כמקצוען הראשון וכסולל הדרך לספורט מקצועני בישראל בענף מרתק זה.
יחד עם פיפמן ישתתפו עוד 6 ספורטאים ישראלים באתגר האוסטרי.
בהצלחה למספר 14 בקטגורית גברים מקצוענים – שי פיפמן

קישורים קשורים
שי פיפמן – טריאתלט במשרה מלאה
בועז ריבק כבר השתתף באיירונמן אוסטריה – סיפור אישי
אתר התחרות הרשמי
אליפות העולם באיירונמן – הוואי



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג