שיעור באזרחות: המרתוניסטית לונה צ'מטאי תקבל אזרחות ישראלית ותשתתף בריו 2016

הרצה שהגיעה ב-2008 מקניה, והתחתנה בארץ וילדה כאן את בנה, תקבל השבוע את תעודת הזהות אחרי ששר הפנים חתם על הבקשה ותהיה המרתוניסטית הישראלית השנייה בריו 2016
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

חדשות מצוינות לאתלטיקה הישראלית ובעיקר לתחום הריצה למרחקים ארוכים. לונה צ'מטאי, שקבעה לאחרונה במרתון סמסונג תל אביב תוצאה מהירה מהקריטריון האולימפי, תקבל השבוע אזרחות ישראלית ותוכל לייצג את המדינה בתחרויות הגדולות ובעיקר במשחקים האולימפיים ריו 2016 שיתקיימו באוגוסט.

לורנה צ'מטאי מנצחת במרתון סמסונג תל אביב 2016

הצדק נעשה. לונה צ'מטאי | צילום: צלמי שוונג

עוד כתבות בנושא
סיפור אהבתם של לונה צ'מטאי והמאמן שלה דן סלפטר
שרת הספורט מירי רגב המליצה לשר הפנים דרעי, שיעניק ללונה צ'מטאי אזרחות
צ'מטאי פרצה בבכי בסיום: "אני רק רוצה לייצג את המדינה, אני מבטיחה שאעשה כמיטב יכולתי"

צ'מטאי הגיעה לארץ ב-2008 כעובדת הקונסוליה של קניה, ארץ מולדתה. דווקא במהלך שהותה בישראל היא גילתה את הכשרון שלה בריצה למרחקים ארוכים ובמקביל הכירה את דן סלפטר שהפך למאמנה, בעלה ואבי בנה שנולד בישראל לפני קרוב לשנה וחצי.

כבר בשנת 2014 הגישה צ'מטאי בקשה לקבלת אזרחות ישראלית שנדחתה על ידי משרד הפנים. בשנה האחרונה היא החליטה להתמקד בריצת המרתון אחרי שהתחרתה במרחקים ארוכים במסלול ובריצות כביש בעיקר למרחק של 10 קילומטרים. במרתון סמסונג תל אביב האחרון היא ניצחה בין הנשים בזמן של 2:40:17 שעות וקבעה למעשה את הקריטריון להשתתפות במשחקים האולימפיים ריו 2016.

אחרי אותו הישג הוגבר הלחץ על משרד הפנים ומשרד התרבות והספורט, ואתמול חתם השר אריה דרעי על בקשת האזרחות של לונה צ'מטאי. השבוע, בהתאם ללוח הזמנים של השר דרעי, יתקיים גם טקס קבלת האזרחות שמועדו עדיין לא נקבע. כעת תהפוך צ'מטאי לאתלטית השישית שהבטיחה את מקומה בסגל הישראלי לריו 2016 ולמרתוניסטית השנייה אחרי טסמה מוגס. בעלה של צ'מטאי, דן סלפטר, אמר היום: "בינתיים קיבלנו את המידע הזה מהעיתונאים ואנחנו מחכים לקבל את הטלפון ממשרד הפנים. אנחנו אמרנו לעצמנו שאם זה לא יקרה עכשיו, כנראה שזה לא יקרה אף פעם. זה מאוד משמח".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג