שיא עולם מדהים לאליוד קיפצ'וגה במרתון

המרתוניסט הטוב בעולם השיג כעת הכל בריצה למרחק של 42.2 קילומטרים, אחרי שניצח במרתון ברלין בזמן של 2:01:39 שע' וניפץ את השיא הקודם של דניס קימטו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אליוד קיפצ'וגה שובר את שיא העולם במרתון
אליוד קיפצ'וגה שובר את שיא העולם במרתון

כבר כמה שנים שברור לכולם שאליוד קיפצ'וגה הוא רץ המרתון הטוב בעולם, ואולי הטוב בכל הזמנים. ולמרות הכל, הוא מעולם לא שבר באופן רשמי את השיא העולמי בריצה למרחק של 42.2 קילומטרים – עד היום. מהיום (ראשון) אליוד קיפצ'וגה הוא גם שיאן העולם אחרי שניצח במרתון ברלין בזמן של 2:01:39 שעות.

מרוץ חייו. אליוד קיפצ'וגה | צילום מסך

אליוד קיפצ'וגה שלט ביד רמה במרתונים שבהם השתתף בשלוש השנים האחרונות, אבל המרתון הרשמי המהיר ביותר שלו עד היום הסתיים בזמן של 2:03:05 שעות. זה נכון שבריצה של "נייקי" בניסיון לרדת משעתיים הוא רץ מהר יותר, אך לא מדובר בתחרות.

הפעם, קיפצ'וגה הגיע לברלין במטרה לשבור את שיא העולם. התחזיות בימים האחרונים לא היו אופטימיות ודובר על מזג אוויר חם מהרגיל בברלין ועל רוחות חזקות מדי. בסופו של דבר, הבוקר האיר פנים עם 13 מעלות, מזג האוויר התחמם רק בשלב מאוחר יותר והרוחות היו בסופו של דבר חלשות.

קיפצ'וגה ניצל את זה כדי לברוח ליריבו העיקרי, וילסון קיפסאנג, כבר מהזינוק אחרי קילומטר ראשון בקצב מטורף של 2:43 דקות. לאחר מכן קיפצ'וגה ומכתיבי הקצב שלו התמתנו, אבל עדיין היו כל הזמן בקצב של שיא עולם משמעותי. קצבים כאלה לא חדשים לקיפצ'וגה, גם בשנה שעברה הוא ניסה לשבור את שיא העולם בברלין עם קצבים דומים, אבל נאלץ להאט בגלל גשם ורוחות.

הפעם, שום דבר לא עצר את קיפצ'וגה, גם לא העובדה שמכתיב הקצב הראשי שלו, סמי קיטווארה, נאלץ לפרוש מוקדם מהצפוי עוד לפני הקילומטר ה-15. בקילומטר ה-16 הוא נשאר רק עם מכתיב קצב אחד והחל מהקילומטר ה-25 הוא רץ לבדו, משהו שלא אופייני בניסיונות לשבירת שיא עולם במרתון שבהן בדרך כלל מכתיב קצב אחד נשאר לפחות עד לקילומטר ה-30.

אבל מדובר באליוד קיפצ'וגה שהוכיח היום שהוא לא רק אחד הרצים למרחקים ארוכים הגדולים בכל הזמנים, אלא גם אחד הספורטאים הגדולים בהיסטוריה. הוא התגבר על כל התקלות שהיו לו, וזה לא משהו שהוא עושה בפעם הראשונה. הוא לא נבהל, לא נלחץ, ובטח שלא האט – הוא רק הגביר את הקצב המטורף שלו כדי לסיים את המרתון הזה בתוצאה מטורפת – תוצאה שככל הנראה תחזיק מעמד עוד הרבה זמן כשיא עולם. בכל מקרה, נכון להיום נראה שהרץ היחידי שיוכל להתקרב לתוצאה כזו בשנים הבאות הוא אליוד קיפצ'וגה עצמו.

מהקילומטר ה-25 הוא רץ לבד. אליוד קיפצ'וגה | צילום מסך

מי שסיים שני בהפרש גדול מאוד מקיפצ'וגה היה עמוס קיפרוטו הקנייתי שקבע 2:06:23 שע' ולא הצליח לשפר את שיאו האישי. שיאן העולם לשעבר, וילסון קיפסאנג, היה רחוק מקיפצ'וגה לאורך כל הדרך וסיים שלישי עם 2:06:48 שע'. שוגו נקאמורה היפני הפתיע כשסיים רביעי עם 2:08:16 שע' והקדים ב-30 שניות את שיאן העולם בחצי מרתון, זרסנאי טדסה האריתראי.

הראשון מבין הישראלים שסיימו בברלין היה וובה בריהון, שסיים במקום ה-24 הכללי בזמן של 2:19:45 שעות ולא הצליח להתקרב לשיאו האישי. תוצאות בולטות של ישראלים נוספים:

גזאצ'ו פנטה  2:29:42 שע'

כוכב ביטאו 2:55:26 שע'

טל סלע 2:58:12 שע'

אסף דלציקי 2:59:08 שע'

יותם פסן 2:59:08 שע'

קובי צבילה 3:01:03 שע'

גם המרתון לנשים בברלין התעלה לרמה גבוהה מאוד ומי שניצחה בו היתה גלדיס צ'רונו שעשתה זאת בפעם השנייה ברציפות, הפעם בזמן של 2:18:11 שעות שהוא שיא אישי עבורה. היא הקדימה את רותי אגה הקנייתית עם 2:18:34 שעות כאשר טירונש דיבאבה האתיופית סיימה שלישית בזמן של 2:18:55 שעות.

הראשונה מבין הרצות הישראליות בברלין היתה שירי פרידמן שסיימה בזמן של 3:02:57 שעות. איתן חרמון שמתחרה בקטגוריה לקטועי רגל והוא גם שיאן העולם בקטגוריה זו, סיים הפעם בזמן של 3:05:51 שעות.

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג