שיא ישראלי ומקום 2 ללונה צ'מטאי סלפטר בחצי המרתון בליסבון

אלופת אירופה בריצת ה-10,000 ממשיכה להדהים והפעם שיפרה ב-1.07 דקה את שיאה הישראלי בחצי מרתון. על הדרך קבעה שיא ישראלי נוסף ב-10 ק"מ
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לונה צ'מטאי-סלפטר ממשיכה לשבור שיאים ולרשום הישגים גדולים, והיום (ראשון) היא סיימה שנייה בין הנשים במקצה חצי המרתון במסגרת מרתון ליסבון בפורטוגל. גם הפעם היא הצליחה לשפר את שיאה הישראלי בתוצאה של 1:07:55 שעה.

סיימה שנייה בין הנשים במקצה חצי המרתון | צילום: דן סלפטר

צ'מטאי-סלפטר הצליחה לשפר בדקה ושלוש שניות (זמן בלתי רשמי) את שיאה הקודם שנקבע לפני 7 חודשים באליפות העולם בולנסיה. תוך כדי, היא גם שיפרה ב-9 שניות את שיאה הישראלי בריצת כביש ל-10 קילומטרים עם זמן של 31:34 דקות. את השיא הקודם היא קבעה לפני שלושה שבועות בדרך לניצחון במרוץ ל-10 מייל בהולנד.

צ'מטאי-סלפטר הובילה בקילומטרים הראשונים של הריצה, ונעקפה באמצע הדרך על ידי האתיופית יברגואל מלסה, שניצחה. צ'מטאי-סלפטר סיימה בסופו של דבר במקום השני בין הנשים, וללא ספק היא יכולה לרשום עוד וי, ביחד עם מאמנה-בעלה דן סלפטר, לקראת מרתון פירנצה בו תשתתף בחודש הבא. צ'מטאי הקדימה בין השאר רצות כמו רוז צ'לימו שהיא אלופת העולם במרתון ופסאליה קיפקואץ' שהיתה בעבר מדליסטית הארד באליפות בעולם בחצי מרתון לנשים.

לא מפסיקה להדהים. לונה צ'מטאי סלפטר | צילום: צלמי שוונג

בחודש הבא תשתתף צ'מטאי-סלפטר במרתון פירנצה באיטליה, כאשר המטרה שלה נכון לעכשיו היא להשתתף בריצת המרתון באליפות העולם הבאה שתתקיים בקיץ 2019 בדוחא שבקטאר, כמו גם במשחקים האולימפיים טוקיו 2020.

עוד רץ ישראלי שהשתתף בליסבון אבל רץ מרתון היה גדעון תמר בן ה-44 שסיים בזמן של 2:32:50 שע', שניצח בקטגוריית הגיל שלו ודורג 16 כללי.

צילום עמוד הבית: ג'ירו מוצ'יזוקי



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג