שיא עולם לגברים במרוץ 10 ק"מ בולנסיה

רונקס קיפרוטו רץ בזמן של 26:24 דק' ושיפר ב-14 שניות את השיא שקבע צ'פטגיי לפני חודש וחצי. שיילה צ'פקירוי ניצחה בנשים בזמן של 29:46 דק'. לונה צ'מטאי סלפטר סיימה חמישית
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רונקס קיפרוטו רץ קנייתי

העיר ולנסיה הפכה בשנים האחרונות לשם נרדף למסלולים שטוחים ומהירים לרצי הכביש. המרתון שם הפך לפופולארי במיוחד, הרצים המקצוענים נוהגים לפקוד גם את חצי המרתון, בחודש שעבר נשבר שם שיא עולם לגברים בריצה ל-10 קילומטרים, והיום (ראשון) נשבר שם שוב שיא העולם לגברים בריצת 10 קילומטרים.

הדבר הגדול הבא. רונקס קיפרוטו | צילום: Erik van Leeuwen מתוך wikimedia commons

אחת המשתתפות במרוץ הבוקר היתה גם האתלטית הישראלית הבכירה, לונה צ'מטאי סלפטר, שסיימה במקום החמישי בין הנשים בזמן של 31:09 דק', שהיה רחוק ב-1:04 דק' משיאה האישי. אבל הכוכבים הגדולים של היום היו רונקס קיפרוטו ושיילה צ'פקירוי הקנייתים.

קיפרוטו שבר את שיאו בן החודש וחצי של ג'ושוע צ'פטגיי מאוגנדה שנקבע ב-1 בדצמבר ושיפר אותו ב-14 שניות עם 26 דקות ו-24 שניות. קיפרוטו בן ה-20 שמתאמן תחת שרביטו של הכומר האירי קולום אוקונל המתגורר בקניה, הוא אלוף העולם עד גיל 20 בריצת 10,000 מטר במסלול ומדליסט הארד באותו המרחק מאליפות העולם האחרונה באתלטיקה בדוחא. הוא הקדים ב-48 שניות את בן ארצו ברנרד קימלי כשג'וליאן וונדרס השוויצרי סיים שלישי עם שיא אירופי חדש, 27:13 דק'.

שיילה צ'פקירוי הקנייתית ב ה-19 ניצחה בין הנשים והיתה רחוקה בשלוש שניות משיא העולם השייך לבת ארצה ג'וסלין ג'פקוסגיי, 29:43 דק'. היא הקדימה בארבע שניות את רוזמרי וואנג'ירו וב-5 שנית את נורה ג'רוטו.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג