שחייה- סבב אירופה

סבב גביע אירופה במים פתוחים- אילת2011 תחרות סבב גביע אירופה במים פתוחים יצאה לדרך באילת ביום שבת האחרון. בין המשתתפים היו מדליסטים אולימפיים ומיטב שחייניה של מדינת ישראל. כתבה זו מוקדשת לכל אותם שהיו שחיינים, וכחיילים נפלו חללים, מגינים על המקום הזה שבו אנו יכולים היום להיות חופשיים לקחת חלק באירועים כמו סבב גביע אירופה במים פתוחים - ערב יום הזיכרון תשע"א ישראל.
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

סבב גביע אירופה במים פתוחים- אילת2011

תחרות סבב גביע אירופה במים פתוחים יצאה לדרך באילת ביום שבת האחרון. בין המשתתפים היו מדליסטים אולימפיים ומיטב שחייניה של מדינת ישראל. כתבה זו מוקדשת לכל אותם שהיו שחיינים, וכחיילים נפלו חללים, מגינים על המקום הזה שבו אנו יכולים היום להיות חופשיים לקחת חלק באירועים כמו סבב גביע אירופה במים פתוחים – ערב יום הזיכרון תשע"א ישראל.

מאת:הילה מימון

תחרות הנשים

התחרות באילת נפתחה עם זינוק מקצה הנשים ב-7 וחצי בבוקרבהתאם להנחיות הבטיחות שגובשו לאחר מותו של שחיין המים הפתוחים; פראן קריפר באוקטובר האחרון בסבב גביע עולם, פוצלו זינוקי הנשים והגברים לשני מקצים שונים בהפרש של דקה. שחיינים ושחייניות אשר לזכותם נרשמו תחרויות בגביע אירופה, גביע עולם ואליפות עולם בשנת 2010, הוזנקו במקצה הראשון כאשר שאר המתחרים יוצאים במקצה נפרד.


בוקרבאילת הוא מראה מדהים תמיד

תחרות הנשים אופיינה בשדה מתחרות שהלך ונפרש לאורך המסלול. לאחר כמה הקפות נותרה מקדימה דבוקה של 14 שחייניות במבנה צפוף, כאשר קארי אן פיין (מדליסטית הכסף מבייג'ין) שומרת על עמדת ההובלה בעיקשות ומנצחת באילת בפעם השנייה ברציפות. מאמנה של קארי אן צוטט כאומר,"זהו זמן מחצית המרחק המהיר ביותר אי פעם."

את הדבוקה השנייה הובילה (אחרי שריסקה אותה) נטלי דה טויט, תוך שהיא סוגרת זמן ניכר על מתחרות מהמקצה הראשון, שנפלו מהקצב הרצחני שהכתיבו מובילות המקצה. חשוב מאוד לציין כי ניתנה עדיפות להצבת שחיינים ושחייניות חזקים מאותה מדינה באותו מקצה. כך מצאה את עצמה אחת השחייניות החזקות יותר בתחרות, נטלי דה טויט, מוצבת במקצה השני, כיוון שהיא מייצגת את דרום אפריקה.


דוכן המנצחות
 

 הישראליות זינקו במקצה השני, שם התנהל הקרב על תואר אלופת ישראל לבוגרות וקביעת הקריטריון לאליפות אירופה שתערך באילת בספטמבר הקרוב. אל ההקפה השישית והאחרונה בתחרות, נכנסה חן פינסלי כראשונה מבין הישראליות. מאחוריה שחו בפער קטן, הישראליות האחרות בהובלה של שחר סילברמן.

אך לבסוף הייתה זו לי כהן אשר קטפה את תואר אלפות ישראל (דורגה 31 כללי). 10 שניות לאחר מכן נכנסה חן פינסלי אשר חצתה את קו הסיום (מקום 32 כללי) כאשר היא מקדימה את מור פליישמן (33 כללי) ב-14 שניות.

תחרות הגברים

תחרות הגברים יצאה לדרך מעט אחרי 10:30זינוק הגברים התעכב וישנה שמועה כי הסיבה הייתה לא אחרת מאשר כריש לוויתן באורך 10 מטרים שנצפה בשטח התחרות. כנראה שגם תושבי המצולות גילו עניין בתחרות, לאחר שהנשים הכרישות פינו את מקומן לגברים.

בניגוד לשדה המתחרות שאופיין בפערים ניכרים כתוצאה מהמהירות שהכתיבו המובילות, שדה הגברים היה הומוגני יותר, והתאפיין בחלוקה לשתי דבוקות מרכזיות; במהלך 4 ההקפות הראשונות. הגברים אגב שחו רק 30 שניות מהר יותר מהדבוקה המובילה של הנשים בכל הקפה.


זינוק

את הדבוקה הראשונה הוביל באופן עיקבי האנגלי דיוויד דיוויס, אחד מהמועמדים המועדפים לניצחון, אך במהלך ההקפה החמישית נטרפו הקלפים מחדש, ותחרות למקצה של 2.5 ק"מ החלה.

כריסטיאן רייכר הגרמני הוא שנטל את ההובלה בכניסה להקפה השישית, אך כמו שהעיד מאמנו: "הכל נותר פתוח עד המצוף האחרון". מיכאל דמטריב הישראלי, היה ממוקם היטב בחלקה הפנימי של הדבוקה ממנה יצאו מנצחי התחרות בסיום ההקפה.


דבוקות השחיינים

במאבק מרתק לקראת הפנייה לישורת האחרונה, התמקמו בחוד שלושה רוסים ובלגי אחד-בריאן רייכמןולאדימיר דיאצ'ין גנב את המקום הראשון עם פער מינורי של 25 מאיות. הבלגי-רייכמן אשר נדחק אל דופן המשפך התוחם את אזור הסיום, הצליח לגזור את הקופון על המקום השני. במקום השלישי סיים רוסי נוסף סרגיי בולשקוב שמו (מדליסט ארד מאליפות אירופה). 

14 ישראלים זינקו למשחה, מיכאל דמיטרייב הוא היחיד שזינק עם המקצה הראשון, שם שמר על מיקום מצויין במהלך התחרות וסיים במקום ה 21, רק 15 שניות מהמנצח ועם התואר אלוף ישראל. אל המקצה השני זינקו יתר הישראלים. את תואר הסגנות לקח יובל ספרא כשהוא ממוקם במקום ה40 הכללי בתחרות. שחר פסמן סיים עם הארד במקום 41 כללי.


דוכן המנצחים
 
זמני התחרויות הכללים היו מהמהירים אשר נראו בשנים אחרונות, אך כידוע במשחי מים-פתוחים אין שיאי עולם מוכרים, עקב השוני בתנאי התחרות בין משחה למשחה.
 
תוצאות נשים כללי:
1. KERI ANN PAYNE (GBR)  1:52:12.45
2. AWRELIE MULLER (FRA)  1:52:14.10
3. EKATERINA SELIVERSTOVA (RUS) 1:52:18.65

תוצאות נשים ישראליות:
1. לי כהן 2:10:10.80 (31)
2. חן פינסלי 2:10:20.55 (32)
3. מור פליישמן 2:10:34.95 (33)

תוצאות גברים כללי:
1. VLADIMIR DYATCHIN (RUS) 1:48:04.75
2. BRIAN RYCKEMAN (BEL) 1:48:04.95
3. SERGEY BOLSHAKOV (RUS) 1:48:07.00

תוצאות גברים ישראלים:
1.מיכאל דמיטרייב 1:48:19.25 (21)
2.יובל ספרא 1:56:30.45 (40)
3.פסמן שחר 1:57:04.40 (41)


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג