שום למען הבריאות

השום הוא שילוב של ירק, תבלין ותרופה בשן אחת. הוא ידוע כמרחיק מחלות ומייחסים לו גם תכונות של מגרש שדים. אז מה באמת יש בשום שעושה אותו כל כך מיוחד?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


השום הוא שילוב של ירק, תבלין ותרופה בשן אחת. הוא ידוע כמרחיק מחלות ומייחסים לו גם תכונות של מגרש שדים. אז מה באמת יש בשום שעושה אותו כל כך מיוחד?

מאת:ליה שומרון


בשום יש חומצת אמינו מסוג אליצין אשר אחראית לריחו החריף ויעילה בטיפול במחלות שונות. השום משמש כנוגד חימצון רב עוצמה והוא מכיל כמויות גדולות של ויטמין A וויטמין C ומייחסים לו תכונות אנטיביוטית ואנטי בקטריאליות גבוהות.

על שום מה “אלוף השום” כזה אלוף? על שום כך שהוא מעכב את הופעת השפעת וההצטננות, מדלל את הדם ומקטין את קרישותו, מנמיך את לחץ הדם, את רמת הסוכר בדם, מנמיך את רמת הכולסטרול הרע, ומעלה את רמת הכולסטרול הטוב, מחזק את המערכת החיסונית, מסדיר את פעילות מערכת העיכול ומסייע להיפטר מרעלנים שונים בגוף. עקב תכונתו המחממת, מומלץ לצרוך פחות שום במקרה של גלי חום ותופעות המיוחסות לחום (כמו יובש בפה או בגוף), ולנשים בתקופת המחזור ובתקופת הריון.

טיפ – איך מכינים ממרח שום? לוקחים ראש שום, מורידים לו את החלק העליון בסכין, כך שכל השיניים חשופות. מזליפים מעט שמן זית מעל כל השיניים (אפשר להבריש את השמן עם מברשת) ועוטפים בנייר אלומיניום ושמים בתנור בחום בינוני למשך 40 דקות. הממרח מוכן כאשר השיניים רכות עד כדי כך שאפשר פשוט להוציא אותן עם סכין ולמרוח על פרוסת לחם. אפשר לזרות מעל מעט מלח אם רוצים, ויש לנו מעדן בריאות טעים.  

לחם שום ועשבי תיבול 
רכיבים: 
6 פרוסות לחם מקמח מלא
1/4 כוס שמן זית
2 שיני שום כתושות
חופן בזיליקום טרי קצוץ
חופן פטרוזיליה טרייה קצוצה
מעט מלח

אופן ההכנה:
לחמם תנור לחום בינוני
לערבב את שמן הזית עם השום, הפטרוזיליה והבזיליקום.
למרוח את התערובת על פרוסות הלחם.
לזרות מעט מלח מעל.
לאפות בתנור למשך כ – 10 דקות.
   
שיהיה בתאבון והכי חשוב… לבריאות!
————————————————————————————————-
המאמר באדיבות ליה שומרון יועצת קולינרית לאוכל בריא ולבישול בריא



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג