שווה ביקור – מוזיאון מרתון 'איימס' לריצה

מוזיאון המרתון של "איימס" (האיגוד למרתונים בינלאומיים ומרוצים למרחק) המוקדש כולו לריצה סיפק רגע עילאי של מפגש משפחות מרגש של שתי נכדות רצי עבר בעת חניכת תערוכה חדשה במוזיאון הנקראית "ג’ס אוונס - גיבור ספורט"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


מוזיאון המרתון של "איימס" (האיגוד למרתונים בינלאומיים ומרוצים למרחק) המוקדש כולו לריצה סיפק רגע עילאי של מפגש משפחות מרגש של שתי נכדות רצי עבר בעת חניכת תערוכה חדשה במוזיאון הנקראית "ג'ס אוונס – גיבור ספורט"

מאת:דפנה שב


הנכדה של ג'ס אוונס, מרלן דורטש ונכדתו של לוז לונג, ג'וליה-וונסה לונג היו אורחות הכבוד בקבלת הפנים לרגל השקת התערוכה הבאה להנציח ולהכיר בהישגיהם יוצאי הדופן של משפחותיהן ובהתנהגות הספורטיבית שנקטו במשחקים האולימפיים בברלין 1936.

אוונס הגיע למשחקים האולימפיים בברלין 1936 לאחר שהוכיח את מעמדו ככוכב גדול בארצות הברית, והיה המתחרה הראשון שזכה ב-4 מדליות זהב: 100 מ',200 מ', קפיצה לרוחק ושליחים 4*100. אולם היתה זו מערכת היחסים שהתפתחה בינו לבין לונג במהלך התחרות לקפיצה לרוחק. מערכת יחסים זו סיפקה במהלך המשחקים ואחריהם דיבורים רבים אודותיהם בעקבות ההתנהגות הספורטיבית שנקטו ועד היום היא הרוח העומדת מאחורי המשחקים האולימפים.

על פי הסיפורים במהלך התחרות האתלט הגרמני לונג, בעל מדליית כסף מאותם משחקים, נתן עצה למתחרו אוונס אשר בעקבות כך זכה במדליית הזהב בקפיצה לרוחק.

לאחר מכן דיבר אוונס ודבריו הפכו למפורסמים עד היום: "אפשר להמיס את כל המדליות והגביעים שיש לי, אבל הם לא יספיקו על מנת ליצור את גביע ה-24 קאראט של חברות שחשתי כלפי לונג באותו רגע".

ג'ס אוונס כאתלט אפריקני-אמריקאי באותה תקופה ספג קשיים רבים במהלך דרכו. מעניין לקרוא בדפי ההסטוריה את העובדות על כך שהיטלר לא רצה ללחוץ את ידו באולימפיאדה, וביקורו בכפר האולימפי שם פגש לראשונה את המייסד של אדידס שנתן לו לנסות את הנעליים ולאחר מכן הפך לאפריקאני- אמריקאי הראשון שקיבל חסות.

   

"מוזיאון מרתון איימס לריצה" אוצר בתוכו כחמש עשרה אלף מוצגים מעניינים ויקרים כולם בתוך ארונות זכוכית כולל חליפת הריצה שלבש היילה גבריסאליאסי כאשר שבר את שיא העולם בריצת המרתון בספטמבר 2007.

לאחר נפילת החומה ב-1989 התאחדו כמה מאוספי הספורט בברלין תחת קורת גג אחת. היום המוזיאון נקרא "מוזיאון מרתון איימס לריצה" והוא מתעד את התפתחות הריצה ואת המרתון ברמה העולמית. המוזיאון שוכן בפארק האולימפי בסמוך לאצטדיון האולימפי היכן שהתקיימה אליפות העולם באוגוסט האחרון.

נשיא "איימס" פקד את התערוכה להנצחת גדולתו של אוונס ואמר: "ג'ס אוונס הוא אחד מגיבורי הספורט הגדולים בכל הזמנים, כהוקרה על האתלטיות יוצאת הדופן שלו הוא הפך לאייקון עולמי ואלוף במספר ענפים. התערוכה של ג'ס אוונס עוזרת לחגוג את ההישגים שלו ולהפיץ את ירושתו החשובה לדורות הבאים".
הורסט מילדה, מקים המוזיאון והמנהל של איימס אמר: " אנו שמחים להציג במוזיאון את אוונס ולונג. אנו מקווים שאנשים יהנו מהמוזיאון ומהתצוגות שבו המנציחות את ספורט הריצה".

במהלך אליפות העולם ביקרו במוזיאון כבר מספר אתלטים ידועים, ובייחוד בתערוכה של ג'ס אוונס הנחשבת פופולארית ביותר. התערוכה תוצג עד ה-ש31 בינואר 2010 והיא מציגה תצלומים נדירים של אוונס שטרם פורסמו בעבר.

למבקרים בברלין כדאי ללכת להתרשם מהמקום, פתוח בימי שני עד שישי, 10-14, והכניסה לתערוכה היא ללא תשלום.
לפרטים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג