רשמי: קיפצ'וגה יתחרה ראש בראש נגד בקלה במרתון לונדון

האם זה יהיה המרתון הגדול של כל הזמנים? אליוד קיפצ'וגה שניצח בעשרה המרתונים האחרונים יתמודד באפריל בלונדון נגד קנניסה בקלה, שהיה רחוק רק בשתי שניות משיאו העולמי של הקנייתי במרתון ברלין האחרון. ורשימת הכוכבים עוד ארוכה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

היו הרבה שמועות סביב הנושא הזה, אבל החל מסוף השבוע האחרון זה רשמי. אליוד קיפצ'וגה יתחרה נגד קנניסה בקלה במרתון לונדון 2020 שיתקיים ב-26 באפריל, וכמובן שזה לא מסתכם רק בקרב בין שני הענקים שאחראים לשתי התוצאות הטובות בכל הזמנים במרתון רשמי.

ישמור על הרצף המדהים? אליוד קיפצ'וגה | צילום: Rich Kenington

עוד כתבות בנושא
קנניסה בקלה פספס בשתי שניות את שיאו העולמי של קיפצ'וגה
אליוד קיפצ'וגה עשה היסטוריה והצליח לרדת משעתיים
שיא עולם מדהים לאליוד קיפצ'וגה במרתון ברלין

קיפצ'וגה הוא שיאן העולם במרתון עם תוצאה של 2:01:39 שע' שקבע במרתון ברלין 2018, אלא שבמרתון ברלין בספטמבר האחרון בקלה היה רחוק בשתי שניות בלבד מהתוצאה הזאת כשניצח בזמן של 2:01:41 שע'. חשוב לציין שלקיפצ'וגה, שהצליח לרדת משעתיים בריצה הלא רשמית למרחק של מרתון, יש רצף מרשים של עשרה ניצחונות רצופים במרתונים מאז 2014 ובסך הכל הוא ניצח ב-11 מ-12 המרתונים הרשמיים בהם השתתף.

זו לא תהיה הפעם הראשונה שהם מתמודדים אחד נגד השני במרתון, יותר נכון החמישית. קיפצ'וגה ניצח בכל הפעמים הקודמות, החל ממרתון שיקגו 2014 ועד למרתון לונדון 2018. מצד שני, בקלה בן ה-37 הפתיע את העולם כשפרח מחדש בברלין ומאז שקבע את אותה תוצאה מדהימה, בעולם הריצה ממתינים בקוצר רוח למפגש הבא בין השניים על אחד המסלולים המהירים בעולם.

ואם זה לא מספיק, נגד השניים יתחרו עוד שני אתיופים שמשתייכים לרשימת המרתוניסטים המהירים בכל הזמנים: מוסינט גירמאו שהוא הרץ הרביעי בכל הזמנים עם תוצאה של 2:02:55 שע' ממרתון לונדון האחרון ומולה וסיהון שסיים אחריו באותו המרתון (במקום השלישי הכללי כשקיפצ'וגה ניצח) בזמן של 2:03:16 שע' וזה הופך אותו למרתוניסט השמיני בכל הזמנים.

האם בגיל 37 הוא מסוגל לאיים על הגדול מכולם? קנניסה בקלה | צילום מסך

בנוסף, נכון לעכשיו רשומים למרתון לונדון עוד שישה רצים נוספים בעלי שיא אישי המהיר משעתיים ו-6 דקות, כך שלמרתון לונדון 2020 בהחלט יש פוטנציאל להיות אירוע היסטורי בריצות הכביש, אולי אפילו המרתון הגדול מכולם.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג