רשימת המזונות שישמרו עליכם במהלך האימונים הספורטיביים

רצתם, שחיתם, רכבתם? אתם חייבים להחזיר לעצמכם חלבון ולאושש את השרירים? הנה 6 מזונות שיעשו את העבודה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

נהוג לומר ש"אנחנו זה מה שאנחנו אוכלים", יש בזה מן האמת בייחוד כשמדובר בספורטאים חובבים ומקצועיים המקדישים שעות רבות במשך השבוע לאימונים שלהם. הקשר בין פעילות ספורטיבית מאומצת לתזונה הוא קשר ישיר ומהותי, בזמן ריצה ארוכה ומאומצת, גופנו מגביר את ייצור הרדיקלים החופשיים שהן מולקולות בלתי יציבות אשר מסתובבות בגופנו בניסיון להתחבר למולקולות אחרות והן פוגעות בתאים חשובים כולל תאי שריר. רדיקלים חופשיים עלולים לעכב את ההתאוששות שלנו מפעילות גופנית ולהגדיל את הסיכון למחלות ולכן חשוב מאוד לצרוך מזונות עשירים בנוגדי חמצון שיוכלו לסייע לגוף להילחם בתופעה. לרצים מומלץ לאכול מגוון של מזונות עשירים בנוגדי חמצון כמו פירות וירקות. אספנו עבורכם את המזונות העשירים ביותר בנוגדי חימצון שכדאי לכם לשמור במזווה.

1. עדשים

העדשים הם מכרה זהב תזונתי | Image by Ulrike Leone from Pixabay

העדשים הם מכרה זהב תזונתי. חוקרים מאוניברסיטת צפון דקוטה גילו כי יש להם יכולת חזקה לנטרל רדיקלים חופשיים, הודות לריכוז פנולים גבוה שיש בהם. תרכובות אלו עשויות לשפר את התאוששות השרירים ולשחק תפקיד חשוב בהפחתת הסיכון למחלות כרוניות. עדשים עשירים בסיבים מסיסים אשר מסייעים בהורדת כולסטרול ורמות הסוכר בדם.

2. חלמון ביצה

מקור מצוין ללוטאין וזאקסנטין | צילום: pixabay

חלמוני הביצה הם מקור מצוין ללוטאין וזאקסנטין, שני נוגדי חמצון המסייעים לבריאות והגנה של רשתית העין. חוקרים מאוניברסיטת טאפטס גילו כי לוטאין נספג טוב יותר מביצים מאשר ממקורות אחרים כמו תרד לדוגמה. החלמונים מספקים לגופנו סלניום, ויטמין E, חלבון באיכות גבוהה, כולים שהוא חומר מזין שיכול לשפר ולעזור לבריאות הלב.

3. אורז שחור

הוא עשיר בנוגד חמצון אנתוציאנינים | צילום: pixabay

האורז השחור כבש בסערה את לבם וצלחתם של שוחרי הבריאות בארץ ובעולם. הוא עשיר בנוגד חמצון אנתוציאנינים אשר מעניקים לו את הגוון הסגול העמוק. את האנתוציאנינים תוכלו למצוא גם בפירות יער כמו אוכמניות ופטל שחור, אשר הוכיחו כבר את יעילותם בהגנה על הגוף מפני מחלות כגון סרטן ומחלות לב. את האורז תוכלו למצוא כיום בכל חנות טבע או במחלקות הטבע בסופרים הגדולים.

4. אגוזי ברזיל

עשיר בסלניום | צילום רנדום

אגוז ברזיל הנו אחד ממקורות הסלניום העשירים ביותר שיש בטבע. גופנו משתמש בסלניום על מנת לייצר תרכובות הנקראות סלפרוטאינים, סוג של נוגד חמצון חיוני. מחקרים שנערכו בשנת 2010 גילו כי אנזימים אלו יכולים לסייע לתיקון הנזקים לתאים המתרחשים בזמן פעילות גופנית.

5. מולסה

מולסה או בעברית "דבשה", נוצרת בזמן זיקוק הסוכר הלבן מקנה הסוכר. את המולסה תוכלו לפגוש לדוגמה בסוכר חום אותו המולסה צובעת. המולסה בעלת ערכים תזונתיים עשירים במיוחד. תוכלו למצוא בה ערכים גבוהים מאוד של ברזל, מגנזיום, סידן ואשלגן. כפית אחת של מולסה מספקת 20% מהתצרוכת היומית של כל אחד ואחד מהחומרים המזינים הללו.

6. חמאת בוטנים

מספקת מינון של ויטמין E | צילום: pixabay

מאכל אהוב מאוד בקרב רצים היא חמאת הבוטנים. היא מספקת מינון של ויטמין E, נוגד חמצון אשר מגן מפני נזק ל-LDL ומסייע בהורדת הסיכון למחלות לב. מחקר שנערך בשנת 2010 מצא כי נבדקים אשר השלימו את התזונה שלהם בנטילת ויטמין E חוו פחות מתח חמצוני ופגיעה בשרירים לאחר פעילות גופנית לעומת אלו שלא עשו זאת. בוטנים הנם מקור טוב לרזברטול או אנחנו מכירים מעולם היין האדום.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג