רק הטובים מנצחים בהוואי

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:אלכס וולפסון

סיכום הוואי 08 – נשים

תחרות איש הברזל שהתקיימה בקונה הוואי סיימה בדרמתיות מפתיעה את עונת התחרויות. אלכס וולפסון צפה בתחרות בתנאים קשים, דרך אתר אינטרנט שהשידור בו נפל כל כמה דקות, אך זה לא מנע ממנו לראות את מנצח התחרות ואת גלעד רותם חוצים את הקו בהפרש לא קטן




מקורמיק בא להגן על התואר

לא כל אחד יכול להגיע לתחרות בהוואי. רק הטובים והחזקים ביותר או ברי המזל שזכו בהגרלה. אמרנו כבר יותר מפעם אחת שהכול יכול לקרות ב- KONA, והכול מאד תלוי במצב הרוח של האי. השנה, אחרי כמה שנים טובות של רגיעה, הרוחות חזרו לאי והוו מכשול רציני למתחרים בדרך לריצה, הלחות והחום בשלב מסוים הפכו לבלתי נסבלים והטמפרטורה שנמדדה באמצע מסלול הריצה ב- ENERGY LAB עמדה על 42 מעלות.

הוואי 2008 הציגה את אחת התחרויות היותר מרתקות בשנים האחרונות ועוד פעם הוכיחה לנו שיש להפריד בין תחרויות איש ברזל לתחרות בהוואי. מה שגרם לנו הצופים הישראלים להישאר ישובים מול מסכי מחשב עד 4 לפנות בוקר ולצפות בשידור, שדרש רענון (Refresh) כל כמה דקות בגלל שנתקע, במנצח התחרות חוצה את קו הסיום, ואז לחכות עוד קצת ולראות את גלעד רותם חוצה את הקו עם דגל ישראל.

במפרץ KONA על קו הזינוק התקבצו כל "התותחים הכבדים", רובם כבר השתתפו בתחרות בהוואי ומכירים את התנאים, חלקם התרסקו פיזית ולא הצליחו לסיים, אחרים ניצחו את התחרות ועמדו על הפודיום, וישנם אלו שהגיעו לכאן בפעם ראשונה, והציפיות מהם גדולות. רק מתחרה אחד שבא להגן על תוארו משנה שעברה יצטרך להדוף את המתקפה, כריס מקורמיק, שגם השנה נחשב לפייבוריט רציני לניצחון.

שחייה -T1

המון הפתעות במקצה השחייה לא היו. אנדי ה"קרנף" פוטס, שנחשב לאחד השחיינים הגדולים בספורט עשה את הופעת הבכורה שלו במרחק איש ברזל פעם ראשונה השנה וגם כאן הוא מצליח לגרום לזה להראות פשוט, אנדי ועוד שחיין חזק בנג'מין סאנסון (Benjamin Sanson) הובילו את השחייה לאורך המקצה. הפער שהם הצליחו לפתוח הוא כל כך גדול שבמבט מלמעלה זה נראה כאילו הם שוחים בכוכב לכת שונה לגמרי וכל שאר המתחרים הרחק מאחור. לרגע נראה ששיא השחייה של לארס ג'ורגנסון מלפני 10 שנים שעמד על 46:41, עמד להישבר.

פוטס וסנסון יצאו שניהם ראשונים מהמים (48:11) ורצו בספרינט לעבר שטיח הזמנים כדי להירשם כמתחרה הראשון שסיים את השחייה. למרות שהשחיינים פתחו פער משמעותי לכולם היה ברור, וגם להם עצמם, שההובלה שלהם זה רק עניין של זמן.




אנדי פוטס ראשון מהמים

אופניים -T2

במקצה האופניים כל העיניים היו נשואות לעבר כריס מקורמיק ונורמן סטדלר, למרות שהם התעכבו ביציאה מן המים הם הצליחו די מהר, בצורה איטית ובטוחה, לצמצם את הפער שנפתח. נורמן סטדלר הצליח לצמצם פער של 8 דקות ל- 1.5 דקות בק"מ ה- 160 אבל עדיין רכב בצורה יותר שמרנית שלא אפיינה אותו, כנראה כדי לשמור את אנרגיות ברגליים למקצה הריצה, ובכל זאת, זה לא מנע ממנו להציג את התוצאה השלישית בטיבה באופניים.




נורמן סטדלר נחוש מתמיד

כריס מקורמיק נתקל בבעיה טכנית שמנעה ממנו להעביר הילוכים ולהכניס את השרשת לפלטה הגדולה בגלל כבל הילוכים פנימי שנקרע, כריס הבין שייקח לפחות 20 דקות עד שיגיע מכונאי והחליט לפרוש מהתחרות, החלטה שהפתיעה הרבה מאד מעריצים.

טורבורן סינדבלה "דב הרעם", הצליח לקחת את ההובלה ולרדת ראשון מהאופניים. קרוב מאד אליו ירדו גם כריס לייטו ונורמן סטדלר.

ריצה

במקצה הריצה, נורמן היה חמוש ב- COMPRESSION SOCKS ומזמן לא היה נראה טוב כל כך בריצה (אל תשכחו את העובדה שהוא היה אלוף העולם בדואתלון והוא יודע לרוץ), נורמן הצליח מהר מאד לקדם את עצמו למקום הראשון שכל כך התגעגע אליו ועקף את סינדבלה. כשאין את מקורמיק בסביבה הניצחון נראה קרוב, אבל הוואי זו הוואי וכאן הכול יכול לקרות.

אנקו יאנוס שנחשב לרץ מעולה ומסוגל ביום טוב לרוץ יותר טוב מכריס מקורמיק, שתקף מאחור ועקף את נורמן סטדלר. סטדלר לא הסכים לוותר בקלות ונצמד ליאנוס לזמן מסוים. בזמן ששני אלה התחרו ראש בראש כל העיניים עברו לבנאדם אחר לגמרי, קרייג אלכסנדר, שבשנה שעברה הצליח להגיע שני ולהפתיע את כולם. השנה הוא מנסה לעשות זאת שוב הפעם בגדול. אלכסנדר רץ מאחור בקצב מסחרר לכל הדעות והפער הצטמצם מדקה לדקה עד שהוא הצליח לעקוף את יאנוס וסטדלר, שנאלץ לעבור להליכה עקב התכווצויות בשרירים וכאן כנראה כבר הבין שהיום זה לא הולך לקרות בשבילו. אלכסנדר הצליח להדהים את כולם, כאשר שמר על קצב ריצה מרשים, ניהל תחרות חכמה והביא את עצמו ראשון לקו הסיום בזמן של 08:17:45, בתחרות הלא צפויה בקונה, הוואי.




קרייג אלכסנדר שורף את מסלול הריצה

הגוק'ר מנחית את ההפתעה הגדולה

סיפרתי לא מעט על אנדי "הקרנף" פוטס שהפגין שליטה במרחק חצי איש ברזל. השנה בהוואי הוא התנסה בתחרות איש הברזל הראשונה שלו, אנדי הצליח להפתיע בגדול וסיים במקום שמיני. בהוואי זה נחשב כבוד עצום לסיים בעשירייה הראשונה. מצבו של אנדי, שאף פעם לא רץ מרחק של מרתון ולא רכב 180 ק"מ זה הישג בלתי נתפס, אין ספק שנשמע עליו עוד הרבה.




אנדי פוטס -לא מאכזב


הכוכב הישראלי

גלעד רותם מסיים בתוצאה מדהימה של 9:17:10 ,התוצאה השנייה בטיבה לישראלי בארץ בכל הזמנים למרחק איש ברזל,גלעד מצליח לסיים בריצת מרתון שלא הייתה מביישת את התותחים הכבדים (רץ את המרתון יותר מהר מנורמן סטדלר).על גלעד עוד נכתוב בהרחבה בהמשך.

לעדכונים LIVE בזמן התחרות שהועברו בפורום שוונג

תמונות באדיבות: עומר איתי



רוצים להגיב לכתבה של אלכס וולפסון?

כנסו לשוונגנט
לתגובות

&nbsp



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג