רק אל תשכחו לטפל באופניים

גם המכונה שתעבוד הכי קשה (אחרי הרגליים שלכם) צריכה תשומת לב לקראת ישראמן 2012. טיפים והמלצות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

גם המכונה שתעבוד הכי קשה (אחרי הרגליים שלכם) צריכה תשומת לב לקראת ישראמן 2012. טיפים והמלצות

מאת:גל סלבדור


חודשים רבים התכוננתם לרגע הגדול, לתחרות הישראמן. כבר קניתם הכל: ג'לים ואיזוטוני, בגדים חדשים, חליפת שחייה, שעון דופק ונעלי ריצה הכי קלות שיש. אבל האם עצרתם לרגע לחשוב על תקינות האופניים שלכם? האם ההילוכים עוברים בצורה תקינה וחלקה? האם הצמיגים לא שחוקים או סדוקים? האם השרשרת מתוחה מספיק? 



האופניים של איש הברזל דני שחור



לקראת התחרות חשוב לבצע בדיקה מקיפה והכנה של האופניים, לאור העבודה שזו המכונה שתעבוד הכי קשה (אחרי הרגליים שלכם כמובן!). חשוב מאוד לא לבצע שום שינוי במנח הישיבה לפני התחרות! זה לא הזמן להחליף אוכף, פדלים או לבצע שינויים בזוויות הכידון או מחזיק הכידון. הגוף שלכם כבר התרגל למנח מסוים בחודשי האימונים, וכל שינוי לפני תחרות חשובה עלול להיות הרסני ואף לגרום פציעות חמורות. רצוי שמכונאי אופניים מיומן ומוסמך יבדוק את האופניים ויבצע תיקונים, אם נדרשים כאלה, כשבוע לפני התחרות. 

דגשים עיקריים לטיפול באופניים לפני התחרות:

1. החלפת צמיגים (כולל הפנימיות) במקרה והם אינם חדשים. עמידות הצמיגים יורדת מרכיבה לרכיבה, מה שמעלה את הסיכון לתקר. יש לבדוק את סרט החישוק (סרט המגן על הפנימית מהחורים הקיימים בחישוק דרכם עוברים השפיצים), את צירי הגלגלים (כדי לוודא שאין חופש ושחיקה של החלקים הפנימיים), ולבסוף את מתח השפיצים ושלמותם. 

2. יש לבדוק את רפידות הבלמים ולהחליפם על פי הצורך. 

3. יש לבצע בדיקה לכבלים והמובילים (צינורות הפלסטיק דרכם עוברים הכבלים) של ההילוכים והבלמים, ולהחליפם במקרה של סימני חלודה, בוץ, לכלוך או קרעים בגידי הכבל. את המובילים יש להחליף אם הם אינם שלמים או עקומים. 

4. בדיקה והחלפה של השרשרת על פי הצורך. חשוב לוודא שהשרשרת מתוחה ולנקות אותה מלכלוך ובוץ שהצטברו עליה במהלך אימוני החורף.

5. יש להחליף את סרט הליפוף על הכידון במקרה של קרעים או יובש. 

6. יש לוודא כי יש לכם אוזן הילוכים חלופית המותאמת לשלדת האופניים שלכם, למקרה שתיתקלו בבעיה חריגה בכיוון ההילוכים (לכול דגם אופניים ולכל יצרן קיימת אוזן הילוכים ספציפית).

באופן כללי, חשוב מאוד להיות מוכנים וערוכים עם ציוד נלווה לתחרות, פנימיות חלופיות, צמיג חלופי חדש, משאבה תקינה או בלונים חלופיים למשאבות CO2, כפות לפתיחת הצמיג (המלצה אישית: כמה אריזות ריקות של POWER GEL למקרה של קרעים קטנים בצמיג).

את ההכנות יש לבצע בהקדם האפשרי, כשבוע עד שבועיים לפני התחרות.
חשוב לזכור שבכל חנות קיים זמן המתנה לטיפול באופניים והוא עלול להימשך כמה ימים, לכן חשוב לתכנן מראש את "אשפוז" האופניים בחנות האהובה עליכם. 

התחרות היא נקודת שיא אליה מתכוננים חודשים ארוכים תוך השקעת אנרגיה, כסף וזמן רב על מנת להגיע מוכנים ככל האפשר. רוב ההכנות מתרכזות סביב היכולות הפיזיות של הרוכב והמוכנות הפיזיולוגית/פסיכולוגית שלו במהלך התחרות, אבל אסור להזניח את הכלים – בעיקר את האופניים.

אתם מוזמנים לפנות אליי בכל שאלה למייל –  [email protected].
ניפגש באוהל הכחול של שימאנו.


גל, מנהל טכני, SHIMANO ישראל.


כל הפרטים על ישראמן סמסונג 2012 – כאן

רשימת משתתפים – כאן


אתר התחרות –
ישראמן סמסונג 2012

מפת מסלול הרכיבה

תאור מסלולי התחרות
 

התדריך

עמוד ישראמן סמסונג בשוונג –כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג