רצה יפנית נפצעה במרתון אך המשיכה "לרוץ" על הברכיים

ביקורת גדולה בעולם על מארגני המרוץ היוקרתי ביפן, שבו אפשרו לאחת הרצות לדמם על הכביש, ולרצה אחרת להמשיך בדרכה תוך כדי שהיא מעולפת לגמרי ואיבדה חוש כיוון. קטעי הווידאו הקשים בפנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אחת התחרויות הפופולריות בתחום הריצה למרחקים ארוכים היא מרוצי שליחים שנקראים שם "אקידן". התחרויות האלו זוכות לפופולריות רבה בקנה מידה ארצי, ונצפות ברייטינג גבוה בטלוויזיה – גם כשמדובר בתחרות העפלה לאליפות הלאומית כמו זו שהתקיימה בשבוע שעבר.

עוד כתבות בנושא 
יפני בן 85 סיים את אליפות העולם באיש ברזל 
סיפורו המדהים של יוקי קוואוצ'י – המרתוניסט החובב המהיר בעולם 
התיכוניסטית שעזרה למובילת מרתון דאלאס שהתמוטטה

להבדיל ממרוצים אחרים, המרוץ שהתקיים השבוע בפוקוהוקה תפס כותרות גם מחוץ ליפן, וגם ספג הרבה מאוד ביקורת בגלל שני קטעי וידאו לא קלים לצפייה שהגיעו משם. המרוץ הספציפי הזה לנשים היה למרחק כולל של מרתון (42.2 ק"מ) כאשר כל קבוצת נשים הורכבה משש רצות שהשלימו יחד את המרחק במקטעים שונים, החל מ-3.6 ק"מ ועד 10.7 ק"מ. המשתתפות היו ברובן נערות וסטודנטיות, שעוסקות בצורה מקצוענית בריצה למרחקים ארוכים.

בסופו של המקטע השני, שבו רצו למרחק 3.6 ק"מ, אתלטית יפנית בשם ריי אידה נפלה ונחבלה בצורה רצינית ברגל. כשנותרו 200 מטרים לסוף הקטע שלה היא לא יכלה לדרוך או להזיז את הרגל. במקום לפרוש, היא בחרה להמשיך בהליכה על הברכיים, תוך כדי שהיא מדממת מכפות הידיים ומהברכיים בגלל החיכוך עם הכביש.

השופטים לא עצרו אותה ופשוט הלכו לידה, ובתקשורת היפנית דיווחו שמאמן הקבוצה שלה שראה את התמונות הקשות על מסכי הטלוויזיה העביר הוראה שתעצור, אבל עד שההוראה הזו הגיעה, אידה כבר שכבה על שטח ההחלפה והעבירה את הסרט לרצה הבאה בקבוצה שלה.

במקרה נוסף באותה תחרות, הרצה בקטע השלישי מאחת הקבוצות החזקות שהשתתפו, רצתה והתאמצה קצת יותר מדי והגיעה למצב מאוד מסוכן שבו איבדה את חוש ההתמצאות, תוך כדי ריצה. מדובר בהארומי אוקאמוטו שנחשבת לרצה בכירה ביפן והמקרה שלה קרה תוך כדי מקטע באורך של 10.7 ק,מ שהיא רצה. במקטע הזה המתחרות רצו ישר עד לקונוס גדול שהוצב בסוף הכביש, בו הן היו צריכות להסתובב בחזרה.

בשלב מסוים אוקאמוטו שלפני כן הובילה את המרוץ, התבלבלה ככל הנראה מהרצות שעשו את הדרך חזרה, ותוך כדי שהיא שהיא לגמרי איבדה מהיציבות שלה, היא הסתובבה במקום והחלה לחזור. השופטים נתנו לה בקבוק מים וצעקו לה שהיא לא בכיוון. היא חזרה לכיוון הנכון, וקצת לפני הקונוס שוב הסתובבה במקום מבלי להקיף  אותו. השופטים שוב רדפו אחריה והסבירו לה מה היא צריכה לעשות (במקום לעצור אותה באותו הרגע). היא הקיפה את הקונוס, המשיכה כמה עשרות מטרים בדרך חזרה ואז התעלפה על הדשא לצדי הכביש. גם בזמן הזה רואים בשידור הטלוויזיה שהשופט במקום לא עושה יותר מדי חוץ מלסמן שהיא פסולה, ולא היה צוות רפואי כדי להעניק לה טיפול מיידי.

במזל גדול זה נגמר ללא נזק גדול, אבל בהרבה רשתות חברתיות ואתרי ריצה בעולם העבירו ביממה האחרונה ביקורת קשה על ההתנהלות של המארגנים היפנים בתחרות הזו, במיוחד לאור העובדה שמדובר במרוץ גדול מאוד שהועבר בשידור ישיר בטלוויזיה.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • ניצן הגיב:

    כל עוד היא לא עברה על החוקים אסור היה לפסול אותה, וזה היה לא הוגן. זכותה של ספורטאית לזחול על הברכיים. לגבי הרצה שאיבדה את הכיוון ונעצרה, היא בסה"כ הייתה תשושה והתעייפה, היא הייתה צריכה לעצור ולשכב, וזה מה שהיא עשתה. היא לא הייתה חייבת טיפול רפואי מיידי.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג