הוועד האולימפי החליט לא להשעות את כל המשלחת הרוסית לריו

ראשי הוועד האולימפי החליטו להימנע מעונש חסר תקדים שהיה משאיר 387 ספורטאים בבית. המשלחת הרוסית תוזמן אבל להתאחדויות הספורט תינתן סמכות לבטל השתתפות ספורטאים מסויימים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ההערכות באירופה היו שהנהלת הוועד האולימפי הבינלאומי תספק היום (ראשון) את הכותרת הגדולה ביותר של המשחקים האולימפיים בריו דה ז'ניירו פחות משבועיים לפני שהם יוצאים לדרך. אבל בסופו של דבר החליטו שם שלא להשעות את כלל המשלחת הרוסית מהשתתפות במשחקים האולימפיים. כזכור, האתלטים הרוסים לא יוכלו להשתתף בתחרויות האתלטיקה בריו 2016 בגלל הסימום השיטתי ברוסיה.

78383.1

בוועד האולימפי הבינלאומי לא הלכו על העונש הגדול מכולם | צילום: WIKIMEDIA COMMONS

החשש של הרוסים היה ש-387 ספורטאים יקבלו היום הודעה להישאר בבית ולא לטוס לברזיל, אך נראה שגם בוועד האולימפי הבינלאומי הבינו שככל הנראה מדובר בעונש גדול מדי שאין לו שום תקדים.

אז מצד אחד הבשורה היא טובה לספורט הרוסי, אחרי הכותרות הכל כך שליליות אתן הוא הזדהה בחודשים האחרונים. מצד שני, מה שכן הודיעו היום אנשי הוועד האולימפי הבינלאומי הוא שהתאחדויות הספורט של הענפים בהם יתחרו במשחקים האולימפיים יקבלו את המסכות להחליט בעצמם את מי מהספורטאים הרוסים הם ירצו להשעות, וזאת בהתאם לעבר בדיקות הסמים של אותם הספורטאים.

מאחר והידיעה היא טרייה מאוד עדיין לא ברור איך, אם בכלל, התאחדויות הספורט יוכלו לבצע מהלכים נגד הספורטאים הרוסים. לדוגמה, לשחיינית הרוסיה הבכירה יוליה אפימובה יש עבר של שימוש בחומרים אסורים שכלל השעייה ולאחר מכן שימוש בחומר מלודוניום שהוצא משימוש בשנת 2016 ואפימובה זוכתה מחמת הספק. מאחר ואפימובה בדרך כלל נבדקה ברוסיה, יש להתאחדות השחייה הבינלאומית (FINA) את הסמכות להחליט שהיא לא תוזמן למשחקים האולימפיים – השאלה אם תעשה זאת.

 

 

 

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג