רוצים להפוך לאנשי ברזל בקיץ? קחו בחשבון את ציריך

פעם זה קרה רק במרתונים, אבל כיום יותר ויותר אנשי ברזל ישראלים מסתערים על התחרויות באירופה בקיץ, ועושה רושם שציריך תהפוך ליעד חם - אז מה מיוחד בתחרות הזאת? כל הפרטים כאן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אגם ציריך
אגם ציריך

כל מי שעמד בטיילת הצפונית באילת ביום שישי בערב, למרות הקור העז, יודע את זה מצוין. אין כמו להיות על קו הסיום של תחרות למרחק איש ברזל כדי לקבל זריקת מוטיבציה רצינית. המראות של האנשים שמסיימים את האתגר הזה חודרים ישר לתוך הלב. כל הצופים מתרגשים עם אנשי הברזל, וחלק מהם נתקפים ברצון עז להיות בצד השני, בדיוק באותו רגע הסיום הכל כך מספק. זה מתחיל שם, ממשיך בצפייה בסרטונים ביוטיוב ומשם הדרך לחיפוש קבוצה שמכינה אנשים לתחרויות איש ברזל קצרה מאוד.

מאחר וישראמן גרמין נחשב לתחרות למרחק איש ברזל קשה במיוחד, טריאתלטים רבים נוסעים להתחרות באירופה בחודשי הקיץ. אוסטריה נחשבת ליעד חם, אבל גם לתחרות שההרשמה אליה נסגרת בשלב מאוד מוקדם. פרנקפורט, ורות שבגרמניה הם גם יעדים פופולאריים אבל בשנים האחרונות הישראלים מתחילים לגלות גם את איירונמן ציריך שבשוויץ. השנה, קבוצת "עוצמה" מאמנת ומלווה קבוצה ייעודית לתחרות בציריך, שתתקיים ב-24 ליולי 2016 והפעם במתכונת חגיגית מאחר והמארגנים חוגגים 20 שנים לתחרות הזאת.

עוד כתבות בנושא
קרן סירוטה מסכמת את איירונמן ציריך 
האיש שעשה 50 איירונמנים ב-50 ימים ונשאר בחיים
נינה פקרמן פרשה מספורט מקצועני 

אז למי מתאים להתאמן לתחרות איש ברזל בקיץ ואיך אפשר לעשות את זה? נינה פקרמן, מאמנת השחייה והטריאתלון בעוצמה ואלופת העולם לשעבר באיש ברזל בקטגוריית גיל אומרת: "בסופו של דבר אנשים מצליחים יודעים מה הם רוצים והם רעבים להחליט מהר ולעבוד על תכנית נכונה שנבנתה על ידי הטובים ביותר שמכירים את זה, ובשביל זה אנחנו כאן".

אם תצפו בקטעי וידאו מתוך התחרות בציריך תראו שחייה באגם, ריצה בעיר ועליות קשות בקטע הרכיבה, שאולי יגרמו לחלק מהאנשים לחשוש. אבל אנשים שהתחרו בציריך מספרים שהמסלול הוא אמנם לא מהמהירים שיש, אבל הוא בטח לא איטי ובסופו של דבר הטיפוס המצטבר שם הוא 1,300 מטרים. גונן הרפז, מאמן האופניים והטריאתלון בעוצמה שהתחרה על המסלול הזה מסביר: "קודם כל זה מסלול יפהפה. הרכיבה לאורך האגם בעיר ציריך היא מרשימה ויש טיפוס מתון ונוח להרים שמעל העיר. הכבישים צרים והנוף כפרי ומאופיין בצבע ירוק ובפרות עם פעמונים. הקהל מעודד לאורך כל הדרך והעלייה הידועה ביותר במסלול הזה נקראת heartbreak hill. בהקפה הראשונה מבין השתיים התחושה היא שהעלייה היא לא כזאת קשה, אבל בהקפה השניה כשזה כברהקילומטר ה-170 של הרכיבה, היא מתחילה להזכיר את המונח הזה".

קבוצת עוצמה טריאתלון עם המאמנת נינה פקרמן

המשימה הבאה – ציריך. נינה פקרמן (במרכז) | צילום: באדיבות אריק אופיר

בקבוצת עוצמה מציעים למתאמנים מספר סוגים של חבילות, כשהחבילה המושלמת כוללת ליווי מקצועי עם 10 אימונים שבועיים (7 קבוצתיים) וכרטיס טיסה ומלון לציריך, כוללת הטסת האופניים. בקבוצה מציעים גם בנוסף לליווי המקצועי, גם ליווי תזונתי של ד"ר שון פורטל. חוץ מזה שהוא ממליץ עלהנופים המדהימים של שוויץ, מאמן האופניים גונן הרפז יכול להתחייב באחריות: "זו תחרות הרבה פחות קשה מהישראמן".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג