רוכב ערבי ישראלי ראשון ב"ישראל סייקלינג אקדמי"

סיפורו יוצא הדופן של מוחמד סבאח משפרעם שיהיה הרוכב הראשון מהמגזר הערבי שמצטרף לשורות קבוצת העתודה של "ישראל סייקלינג אקדמי"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מוחמד סבאח, 18 משפרעם, הוא הרוכב הראשון מהמגזר הערבי שמצטרף לשורות קבוצת העתודה שלה במטרה להכשירו להשתתף כבר במהלך העונה הבאה למירוצים באירופה. סיפורו של סבאח יוצא דופן. סייקלינג אקדמי צירפה לשורותיה רוכב מוסלמי מקצועני ראשון לפני כשנה אבל המהלך הסתיים פחות טוב כאשר הרוכב, אלוף טורקיה אחמט אורקן, ביקש לעזוב את הקבוצה בשל איומים של קיצונים על בני משפחתו. בקבוצת העתודה שלה רוכב מזה שנה, הרוכב הדרוזי הצעיר מעוספייה סאנד אבו פארס, שכבר התחרה בהצלחה עם הקבוצה באירופה השנה.

מוחמד סבאח | צילום: באדיבות סייקלינג אקדמי

לפני כשנה וחצי פנה מוחמד סבאח למאמן מועדון האופניים ״רוכבי שפרעם וואסים חוסיין ואמר לו שהוא חולם להיות רוכב אופניים מקצועני וביקש כי הוא יעזור לו. המאמן וואסים, שהינו בעל אחד המועדונים הבודדים במגזר הערבי, היה ספקן ואמר לסבאח: ״דבר ראשון, אתה חייב לאבד משקל ומאז הוא גילה התקדמות בלתי רגילה כמטפס״. יום אחד, כאשר סבאח השיג את אחת התוצאות הטובות ביותר שנרשמו אי פעם בטיפוס לעליית נשר המיתולוגית, הבין וואסים שמגיעה לו הזדמנות אמיתית.

כאן נכנסה לתמונה סייקלינג אקדמי אשר המפגש בינה לבין הקבוצה משפרעם הוליד פרויקט שיתוף פעולה רחב שהשתלב עם חזון הקבוצה להפוך את ענף האופניים בארץ לבחירה הראשונה של ילדי ישראל. הקבוצה מקימה בימים אלו בתי ספר לרכיבה בכפרי נוער ברחבי הארץ ובשפרעם היא חנכה לפני ימים אחדים את ״אקדמי שפרעם״, המורכבת מהרוכבים הערבים הצעירים הטובים ביותר, לאחר מבחני מיון. אחד מהם הוא ראמי שקיר בן ה 15 שהוא אלוף ישראל בקדטים. במקביל החליטה אקדמי לצרף את סבאח לקבוצת העתודה שלה ולהצמיד לו את אביב יחזקאל, מי שרכב למעלה משנתיים בקבוצה המקצוענית הבכירה שלה , כמאמן האישי שלו.

״מוחמד הוא מטפס מאד מוכשר״, אומר יחזקאל, ״יש לו בהחלט 'מנוע' מרשים וכמי שהחל להתאמן ברצינות רק לפני שנה, הוא ביצע התקדמות גדולה. אבל הפער שהוא צריך לסגור הוא עדיין גדול מאד. הוא כמעט מעולם לא התנסה במירוצים, בוודאי לא באירופה , וחסר לו המון ניסיון כיצד להתנהל בפלוטון. הוא יהלום לא מלוטש אבל גם אתגר גדול. ההצטרפות שלו לקבוצת העתודה שלנו תסייע לו להתחיל לסגור פערים ואני מקווה שנוכל להכין אותו בזמן למירוצים של העתודה באירופה".

״עבורנו מוחמד סבאח הוא הזדמנות לחולל שינוי", מספר מנהל אקדמי רן מרגליות, "תרצו, קראו לזה אפליה מתקנת. אם מוחמד יצליח הוא יהווה השראה ודחיפה למגזר שלם. אנחנו רואים בפרויקט הזה כזכות גדולה. אקדמי שייכת ופתוחה לכולם. זו דרכנו״.

מוחמד סבאח הגיב לצירופו לעתודת אקדמי בהתרגשות גדולה: ״להפוך לרוכב הערבי ישראלי הראשון של אקדמי זה הגשמת חלום אישי אבל גם אחריות גדולה. חובת ההוכחה היא עלי לנצל את ההזדמנות הגדולה הזו. אני מייצג מגזר שלם ואני לא יכול ולא מוכן לאכזב".




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג