רואה את הסוף: האולטראיסט שיעשה היסטוריה ויסיים את "שביל ישראל" ב-10 ימים

לרץ האולטרה מרתון האמריקאי נותרו יומיים בלבד כדי לעמוד באתגר של חציית שביל ישראל ב-10 ימים. מצד אחד הוא עייף מאוד, מצד שני הוא נהנה מהמלווים המקומיים ומחר בלילה מתכוון לסיים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ראו גם: מייקל וורדיאן בדרך לישראל לשבור את שיא הריצה ב"שביל ישראל"

היום (רביעי) בבוקר התחיל היום התשיעי במסעו של רץ האולטרה מרתוניסט האמריקאי מייקל וורדיאן בשביל ישראל. מסע שהתחיל באילת ואמור להסתיים מחר בלילה, או לקראת שישי בבוקר בקיבוץ דן. במלים אחרות, מייקל וורדיאן רץ יותר מ-100 קילומטר ביום במסלולים קשוחים במיוחד. הוא מלווה בצוות שכולל שני ג'יפים שמנסים לפגוש אותו בכמה שיותר מקטעים לאורך הדרך על מנת שלא יסחוב עליו יותר מדי ציוד, וחוץ מזה הוא נהנה מליווי של רצים רבים שהם חובבי הז'אנר וקפצו על ההזדמנות להיות חלק מההיסטוריה שוורדיאן מנסה לעשות כאן. בחלק מהימים הוא פשוט ישן עם צוות הסיוע באוהלים בשטח, בימים אחרים הם מתארחים בחאנים לצדי הדרך, אבל כמעט כל יום מתחיל בשעת בוקר מוקדמת ומסתיים בלילה.

עוד יומיים לסיום. מייקל וורדיאן | צילום: זולי ביהרי

עוד כתבות בנושא 
מייקל וורדיאן שבר את שיא גינס ב-10 מרתונים ב-10 ימים
ריצ'רד בוולס: "שביל ישראל הוא הקשה ביותר שרצתי בו"
אולטרה מרתון סובב עמק לא יתקיים יותר

האתגר בישראל כאמור הוא לרוץ את "שביל ישראל", מאילת ועד דן, מרחק מצטבר של 1,030 קילומטרים וכל זה ב-10 ימים. זה אומר שהוא היה צריך לרוץ בממוצע קצת יותר מ-100 קילומטרים בכל יום, במסלול קשוח במיוחד שכולל עליות, אפילו טיפוסים ושינויים קיצוניים במזג האוויר ובתוואי השטח. בארבעת הימים הראשונים וורדיאן ראה בעיקר מדבר, אחר כך הנוף התחלף להרי ירושלים ואתמול (שלישי) הוא ראה הרבה ים, תחילה כשרץ מכיוון ירקון מזרח לתל אביב ולאחר מכן כשהמשיך לאורך החוף צפונה עד לנקודת הסיום של אתמול בקיסריה. מי שמתעד את מסעו הוא הצלם יאן קורלס, שמעלה לאתר שלו בכל יום סיכום ואתמול הוא כתב על היום השמיני: "אין ספק שהבקרים של מייק הופכים ליותר איטיים וזה לגמרי מובן. הוא ממש מרגיש את הרגליים שלו עכשיו, בסך הכל מעטים הם האנשים שיכולים לרוץ מרחק כזה ביום אחד ופה מדובר על עשרה קטעים. המעבר מהמדבר לתל אביב היה נהדר, פתאום השטח התערבב בעיר וזה מה שכל כך יפה ב'שביל ישראל'. המגוון הזה שיש כאן. ביום התשיעי אנחנו מתכננים לרוץ 100 ק"מ ואז להשאיר את ה'פוש' האחרון ליום האחרון ובו ננסה להגיע למרחק של 100 מייל".

יש לציין שלפי התכנית המקורית של מייקל וורדיאן, את יום רביעי בערב הוא היה אמור לסיים באלון הגליל ובפועל הוא סיים בקיסריה כך שנכון לסוף היום השמיני הוא בפיגור של כמה עשרות קילומטרים מהתכנית המקורית. מצד שני, אחרי 8 ימים כל כך מרשימים על השביל, אפשר בהחלט לצפות שהוא יגיע לקיבוץ דן כבר ביום העשירי או בין היום העשירי ליום ה-11 אותו בכל מקרה הצוות הגדיר כ"יום ספייר".

מי שאחראי על כל הפרויקט הזה הוא זולי ביהרי שהקים לפני כשנה את המיזם CANNAN RUNNING שעוסק בין השאר בתיירות פנים של טיולי ריצת שטח וגם בריצה בשביל ישראל. מתחילת הריצה של וורדיאן הוא היה צמוד אליו ויחד אתו צוות של עוד 5 אנשים. המטרה היא עדיין לקבוע את מה שנקרא בעולם ריצת השטח FKT שהם ראשי תיבות של הזמן המהיר ביותר הרשמי שנקבע במקום מסוים.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג