ראיון עם תמיר אשל – מאמן נבחרת ישראל באופני כביש

את תמיר אשל פגשתי לראשונה בתחרות אופניים, אשר נערכה ליד קיבוץ הולדתי (דליה) לפני למעלה מ- 20 שנים. מתוך אהבתנו לאופניים מצאנו חיש קל נושא לשיחה. הוא היה הראשון אשר הסביר לי מה היא מידה של שלדה ולמה המשקל חשוב במקום כזה או אחר. כשלוש וחצי שנים לאחר אותה שיחה הוא שכר אותי כעובד בחנות שלו אשר באותם הימים נחשבה למהפכנית בגישה ליבוא אופניים וציוד נלווה. כמי שהיה לצידו של תמיר אשל כמה שנים זכיתי לראות את מהפכת תרבות הקנייה של ענף האופניים אותה הוא הוביל מאותה חנות קטנה ברחוב אבן גבירול בל אביב אבל בעיקר זכיתי ללמוד על ענף האופניים לכל רוחבו ועומקו. החל מהדבוקה המקצוענית, דרך תוכניות אימון, עד לרמת הבורג באופניים וזוויות הישיבה הנכונה על האוכף. בימים אלו עושה תמיר אשל את צעדיו הראשונים כמנהל נבחרת אופני כביש של ישראל. שלחנו את אייבי גילת לראיין אותו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


את תמיר אשל פגשתי לראשונה בתחרות אופניים, אשר נערכה ליד קיבוץ הולדתי (דליה) לפני למעלה מ- 20 שנים. מתוך אהבתנו לאופניים מצאנו חיש קל נושא לשיחה. הוא היה הראשון אשר הסביר לי מה היא מידה של שלדה ולמה המשקל חשוב במקום כזה או אחר. כשלוש וחצי שנים לאחר אותה שיחה הוא שכר אותי כעובד בחנות שלו אשר באותם הימים נחשבה למהפכנית בגישה ליבוא אופניים וציוד נלווה. כמי שהיה לצידו של תמיר אשל כמה שנים זכיתי לראות את מהפכת תרבות הקנייה של ענף האופניים אותה הוא הוביל מאותה חנות קטנה ברחוב אבן גבירול בל אביב אבל בעיקר זכיתי ללמוד על ענף האופניים לכל רוחבו ועומקו. החל מהדבוקה המקצוענית, דרך תוכניות אימון, עד לרמת הבורג באופניים וזוויות הישיבה הנכונה על האוכף. בימים אלו עושה תמיר אשל את צעדיו הראשונים כמנהל נבחרת אופני כביש של ישראל. שלחנו את אייבי גילת לראיין אותו

מאת:אייבי גילת, הקדמה יאיר בן עמי


שלום תמיר
קודם כל רצוני לברך אותך לרגל תפקידך החדש כמאמן נבחרת ישראל באופני כביש.

מה המטרות שנראות לך החשובות לטווח הזמן השונים?
המטרות של הנבחרת מוגדרות על יד הנהלת האיגוד והן ייצוג הענף במרוצים בחו"ל על מנת להעלות את רמת החשיפה של הענף בארץ בעיני המוסדות ולשפר את רמת התקצוב שלו באופן שיביא לצמיחה. אני מעוניין להעלות את רמת המרוצים בארץ על מנת לאפשר לרוכבים להתקדם גם בלי לשהות תקופות ארוכות בחו"ל.


תמיר אשל בימיו כרוכב



מהי האג'נדה שלך כמאמן נבחרת?

אני מעוניין לרדת לעומק הבעיה שעוצרת את ההתקדמות של הרוכבים בקבוצת גיל הג'וניורס ומונעת מהם לבצע את קפיצת המדרגה הדרושה לצורך השתלבות בבוגרים בעולם.


תמיר אשל בימים בהם היה רוכב תחרותי



האם אתה מאמין שאתה יכול להעמיד תוך כמה שנים בסיס לקבוצה איכותית יותר של רוכבי אופניים שייצגו את ישראל בזירה הבני"ל?
מה היא לדעתך הבעיה המרכזית של ענף האופניים בארץ?

אני בהחלט מאמין בכך! הבעיה החמורה ביותר של הענף היא שבמעבר בין קבוצת גיל הג'וניורס לבוגרים חלה האטה משמעותית בקצב ההתקדמות של הרוכבים ולאחר שכג'וניורס הם משתלבים בעולם בצורה סבירה, הם כבר לא יכולים לעשות זאת בבוגרים.


נבחרת הקדטים בטורקיה
צילום: איגוד האופניים



פרסמת באינטרנט שאתה רוצה שתהיה שקיפות מלאה לעבודתך כמאמן ואף העלית תוצאות של מבחנים שנערכו לסגל שהגיע. מהי הסיבה לכך?

שקיפות מלאה היא דרך הניהול התקינה. כל דרך אחרת מחייבת הסבר. שקיפות – לא.

האם אתה מאמין שהרוכבים הטובים בישראל אכן נמצאים בנבחרת כיום?
ברור שהרוכבים הטובים ביותר נמצאים היום בנבחרת. השאלה היא איך ניתן לקדם אותם עוד יותר.




כמאמן נבחרת, איך אתה חושב לגלות כישרונות צעירים?
אין זה מתפקידיו של מאמן הנבחרת לאתר כישרונות. זה נמצא באחריות הקבוצות. תפקידי לקחת את הטובים ביותר ולהפיק מהם את המיטב.

האם אתה זוכה לשיתוף פעולה ממאמני המועדונים הבכירים בישראל?
כן, בהחלט! הצהרתי שזו כוונתי וההיענות מצוינת. אני מקיים תקשורת פתוחה עם כל המאמנים וסופג לא מעט עצות טובות ומידע חיוני.

בסופו של יום מאמן הנבחרת הוא אדם שנמדד על פי קבלות וביצועים בשטח.
איזה קבלות וביצועים אתה תוכל לבוא ולנפק?

תוצאות טובות יותר מבעבר הקרוב ייחשבו להצלחה אבל זה לא אומר הרבה, לצערי.

האם אתה מאמין שיש סיכוי שרוכב ישראלי ייצג את ישראל במשחקי לונדון 2012 כפי שהנרי אוחיון וז'ק בן דוד ייצגו את ישראל במשחקים של רומא 1960?
ייצוג באולימפיאדה הוא יותר עניין פוליטי מספורטיבי. לא סביר שנעבור את המכשול הזה עד 2012, לא מבחינה ספורטיבית ולכן גם השאלה הפוליטית לא רלוונטית.


טקס בתחרות בטורקיה, ישראל לצד עירק ואירן
צילום: איגוד האופניים


היית רוכב תחרותי, מאמן מועדון אופניים, וכעת אתה מאמן של הנבחרת. כל דבר עשית  ברצינות, בהשקעה ובמקצועיות.
האם זהו השיא שלך בקריירה או שאתה מתכנן עוד להפתיע?

אני עוד צעיר

מהו החלום הכי גדול שלך כמאמן נבחרת ישראל באופני כביש?

החלום הכי גדול שלי תמיד היה לעמוד על הפודיום של אליפות העולם, לבוש בחולצת נבחרת ישראל, ולשמוע את התקווה! כרוכב זה לא יקרה אבל אני מאמין שכמאמן, אם זה יקרה, זה לא יהיה פחות מרגש!

איך התחרויות היום לעומת התקופה בה רכבת ברמה של הרוכבים?
ברמת הרוכבים קשה לאמוד את ההבדלים. ברור שרוכב כמו גרשוני אין לנו היום אבל גם אז הוא היה יחיד ומיוחד. רוכבים טובים היו אז ויש היום אבל ההבדל הוא בעומק התחרות ובגודל הפלוטון. בתקופתי, כול בריחה הייתה מגיעה לסוף כי לא היה מי שיסגור אותה. היום התחרויות דומות יותר לעולם וסיכויי הבריחות תלויים במוטיבציה של הפלוטון.


נבחרת ישראל בשדה התעופה, תמיר אשל קיצוני משמאל
צילום: איגוד האופניים


איך העובדה שאתה היית בצד הצרכני של הענף מסייע לך כיום בתפקיד?
הנסיון שצברתי בתחום המסחר נותן לי היכרות מצויינת עם ציוד ויכולת להוציא את המקסימום מתקציב נתון.

האם אתה מנצל את היכולות המכאניות הידועות שלך בנסיעות של הנבחרת או שיש טכנאי המתלווה?
לנסיעות הנבחרת מתלווה מכונאי כמובן אבל אני לא יכול להתאפק ותמיד מצטרף לחגיגת המכונאות


תמיר אשל במרכז עם רוכבי נבחרת הקדטים של ישראל
צילום: איגוד האופניים



איך היה בתחרויות בטורקיה?
בטורקיה היה מצויין. הרוכבים זכו לחוויה ולנסיון והנבחרת זכתה לפודיום והערכה בינלאומית. נקווה שגם בפולין נצליח באותה מידה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג