ראיון עם שלושה שחיינים מובילים רגע לפני אליפות ישראל בשחייה

לקראת אליפות ישראל בשחייה שתתקיים בבריכה החדשה בויינגייט דיברנו עם יעקב טומרקין, גל נבו והגיבורה החדשה של השחייה קרן זיבנר לקראת התחרות ואליפות אירופה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:דני בורשבסקי


למרות הימים הקשים, הספורט הישראלי ממשיך לתפקד ואחרי שהצליחו לקיים את אליפות ישראל באתלטיקה בין האזעקות בתל אביב, יקוו באיגוד השחייה להעביר בשלום את האליפות הלאומית שלהם, שיוצאת לדרך ביום שלישי ותסתיים בשבת.
עד לשנה שעברה, אליפות ישראל בשחייה היתה חגיגה בעיקר לשחיינים השונים שהשתתפו ועלו לעודד את חבריהם מהיציע הקטן בבריכה הישנה. כעת, הבריכה האולימפית החדשה מארחת את האליפות כבר בפעם השניה.

לא פחות מהמצב הבטחוני שישאיר כמה אנשים בבית יעשו זאת המזגנים שעדיין לא קיימים במתקן המפואר, שאמור לארח את אליפות אירופה בבריכות קצרות בחורף הבא.

השחיינים הישראלים הבכירים ינצלו את אליפות ישראל לניסוי כלים אחרון לקראת אליפות אירופה, שתתקיים בברלין החל מה-18 לאוגוסט. רגע לפני שהם קופצים למים באליפות ישראל, תפסנו שלושה מהם לשיחה על הקיץ הנוכחי.


יעקב טומרקין – לפצות על העונה שעברה  

בדיוק לפני שנתיים יעקב טומרקין הפך לשחיין האולימפי הישראלי הטוב בכל הזמנים כשסיים שביעי במשחה ה-200 גב במשחקי לונדון 2012. זה נראה אז כמו פוטנציאל ענק כי הוא היה בן 20. הוא קיווה למנף את ההישג הזה למקומות גדולים אבל לא ממש הצליח.

הוא התכוון לנסוע למכללת דרום קליפורניה כדי להתאמן אצל הטובים ביותר אבל גם זה לא הצליח כי מישהו גילה שהוא הרוויח כסף מחסויות. בשנה אחת, חלום אחד גדול ועוד כמו חלומות קטנים התנפצו והתוצאה הגיעה באליפות העולם 2013 שבה הוא לא השיג אפילו חצי גמר במשחה החזק ביותר שלו.

טומרקין: "היתה לי שנה מסובכת כי את עונת החורף פספסתי בגלל האיסור של המכללות להתחרות, וכשהבנתי שלא אגיע למכללות זה השאיר לי חודשיים של הכנות לאליפות העולם.

"במאי עוד שחיתי טוב ועשיתי קריטריון לאליפות, אפילו קריטריון אולימפי, אבל בחודשיים שנשארו לי לתחרות משהו השתבש בהרגשה במים. אליפות העולם היתה פחות טובה, ובאליפות ישראל שנערכה לאחר מכן שחיתי בשנייה יותר מהר את ה-200 גב. היתה אי ודאות, אבל משם המשכתי לשנה חדשה".

טומרקין מאמין שבחודש הקרוב הוא יחזור להיות אותו שחיין שכל כך הרבה נבנה מסביבו. מי שנחשב לג'וקר של נבחרת השחייה הישראלית כשמסתכלים קדימה לעבר המשחקים האולימפיים ב-2016 בריו.

"אני מרגיש לפי האימונים ולפי הזמנים שלי שאני מגיע יותר מוכן ממה שהייתי לפני שנה באליפות העולם", הוא אומר ומוסיף: "לאליפות ישאל אנחנו מגיעים בחצי הכנה, אנחנו לא מצפים לשיאים ישראלים אבל זה ניסוי כלים לאליפות אירופה, שם אני מאמין שנהיה 6-7 חבר'ה שנתחרה על המקומות הראשונים ב-200 גב. מעל כולם יהיה רדוסלב קוונצקי הפולני שכבר ניצח את ריאן לוכטה באליפות עולם.

"חוץ מזה, נהיה ארבעה ישראלים שמתחרים ב-100 גב כשבאופן תאורטי רק שניים יוכלו לעלות לחצי הגמר. את התחרות הזאת ביני לבין גיא ברנע, יהונתן קופלב ודוד גמבורג תראו גם באליפות ישראל ואף אחד מאיתנו לא ירצה להפסיד שם. בסופו של דבר כולנו מתאמנים יחד והפכנו לחברים, וזה כיף שיש לך יריבים ברמה גבוהה כאן בארץ ואתה לא צריך לחפש אותם בחו"ל".


גל נבו – האיש שלא נגמר

לפני שש שנים, במשחקים האולימפיים בבייג'ינג, גל נבו היה סוג של ילד פלא. לאחר מכן הגיעו שנים נפלאות שכללו שבע מדליות באליפויות אירופה (6 בבריכות קצרות ואחת בבריכה אולימפית) במשחי 200 ו-400 מעורב אישי.

היום הוא כבר בן 27, גיל שבו שחיינים חושבים על פרישה. אבל נבו נהנה מחוזה אימוץ מסחרי (מימון ישיר) ומשקט תעשייתי שמאפשר לו לחיות ולהתאמן כמו מקצוען, וכנראה שזה מה שיעשה בשנתיים הקרובות לפני שיפרוש.

באליפות אירופה בבריכות קצרות בחורף האחרון הוא זכה במדליית הכסף והחמיץ בשתי מאיות תואר היסטורי ב-400 מעורב. באליפות ישראל בבריכות קצרות הוא שבר שני שיאים ישראליים ב-100 ו-200 חזה שמעידים על שיפור בסגנון שהוא כל כך טוב בו במסגרת המעורב. השאלה הגדולה היא מה מכין לנו גל נבו בתחרויות הקרובות?

"לפי התחרויות האחרונות ולפי האימונים אני נמצא בכושר טוב מאוד ובגלל זה אני גם מתרגש", אומר נבו, "מבחינת הגיל אני מקווה שאני עדיין בהתקדמות. שחיינים ברמות הגבוהות ביותר כמו מייקל פלפס וריאן לוכטה שדבקים במשימות שלהם, שוברים שיאים אישיים גם בגילאים 28-29. אז אני מאמין שגם אני יכול להשתפר. המטרה שלי העונה היא לשפר את השיא שלי ב-400 מעורב ללא חליפה שעומד על 4:14 דקות. זה שיא שקבעתי במוקדמות במשחקים האולימפיים בלונדון. כמובן שארצה לשפר גם את המיקום שלי מאליפות אירופה הקודמת (פעמיים מקום רביעי במשחי המעורב ב-2012).

"באליפות ישראל אני אשחה את שני המעורבים, 200 פרפר ו-200 חזה. התחרות היותר מעניינת תהיה ללא ספק ב-200 מעורב כי יעקב טומרקין מאוד השתפר במשחה הזה.כולנו נתחרה ללא גילוח ובתקופת עומס, אבל הבריכה בוינגייט כבר הוכיחה את עצמה".


קרן זיבנר – גיבורה חדשה לשחייה הישראלית

בחודש יוני האחרון קרן זיבנר מהרצליה ביצעה שני מהלכים מדהימים:
1. היא הצליחה לשבור את שיאה הישראלי של ורד בורוכובסקי במשחה ה-200 פרפר בבריכה אולימפית שהחזיק מעמד משנת 2001.
2. סוף סוף יש שחיינית ישראלית נוספת שאפשר לשאוף ממנה להישגים טובים ברמה בינלאומית אחרי עמית עברי.

זיבנר לא היתה כאן כמה שנים בגלל שלמדה ושחתה במכללת ג'ורג'יה טק, מקום שבו גם גל נבו התפתח מצוין כשחיין. כשהיא יצאה לשם היא היתה שחיינית חתירה וקצת גב, אבל החזרה שלה מארצות הברית לוותה בתנועות פרפר.

"האמת היא שהתחלתי לשחות פרפר רק בגיל 20 , בשנה השניה שלי במכללות", מספרת זיבנר ומוסיפה: "זה משהו שבא ממני, ביקשתי להתאמן ולהתחרות בזה ופתאום גיליתי את הפוטנציאל".


כתבות נוספות בנושא:

> מדוע בנות פורשות מוקדם מספורט?
> 10 דפוסי ההתנהגות הכי לא ספורטיביים בבריכה

> 10 השאלות המוזרות ביותר ששחיינים נשאלים

זיבנר פרצה בגדול כבר בקיץ הקודם עם שלוש מדליות זהב במכביה, המשיכה עם שיאים ישראלים באליפות ישראל בבריכות קצרות בחורף, והדהימה כמובן עם אותו שיא שקבעה ביוני האחרון בצרפת ב-200 פרפר (2.13.17 דקות). למרות זאת, היא מאמינה שזה לאו דווקא המשחה האיכותי ביותר שלה: "השיא שלי ב-200 פרפר יכול אולי להביא אותילגמר באליפות אירופה, אבל אני מאמינה שהתוצאה שלי ב-100 פרפר איכותית יותר".


אגב, שיאה של זיבנר במשחה זה איטי בכשניה וחצי משיאה הישראלי של עמית עברי. השתיים לא יתחרו ראש בראש באליפות ישראל מכיוון שעברי תתמקד במשחים אחרים, כך שזיבנר בונה על דאבל במשחי הפרפר.

בשבועות האחרונים, הגיבורה החדשה של השחייה הישראלית מייצגת מצוין את הדור הכמעט ונכחד של שחייניות שהחליטו לא לוותר גם באמצע העשור השלישי לחייהן. "הרבה בנות מוותרות בגיל צעיר. יותר קשה להן כי יש משברים והורמונים, והן חושבות שאין עתיד ושהן לא יכולות להחזיק עד הגיל שאני נמצאת בו עכשיו. הן חושבות שמגיעים לשיא מוקדם יותר ואז זה נגמר. מבחינה פיזיולוגית 24 זה גיל של פריצה גופנית אצל נשים, והיום אני דווקא שומעת הרבה תגובות טובות עליי ועל נסטיה קורוטקוב שמתאמנת איתי בדולפין נתניה, על נשים שרואות אותנו ומתעודדות".

על הציפיות שלה מהחודש הקרוב אומרת זיבנר: "חצי גמר יהיה ריאלי, צריך לזכור שזו תהיה אליפות אירופה הראשונה שלי. הייתי באוניברסיאדה, אבל חוץ מזה הפעם האחרונה שבה הייתי בנבחרת ישראל הייתה באליפויות אירופה לנוער".

29.7.2014

דני בורשבסקי
עיתונאי שחולה ספורט וכותב על זה

 





 


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג