ראיון עם ניב ליבנר – אלוף ישראל באופני כביש 2011

ניב ליבנר, אלוף ישראל באופני כביש, זאת השנה השנייה ברציפות, חי את החלום של רבים מרוכבי העלית בארץ. ניב התחיל את העונה כרכש החדש בקבוצה האיטלקית המקצוענית  Amore & Vita, לאחר שרכב שנתיים בקבוצה חובבנית בספרד. אין ספק אם כך, שהניסיון והנחישות של ניב באה לידי ביטוי בתחרויות ברמה הלאומית. לפניכם ראיון בו מדבר ניב על החוויה ברכיבה בקבוצה האיטלקית, על הסיבות שחזר להתחרות בארץ באליפות, וכמובן על זכייתו באליפות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


ניב ליבנר, אלוף ישראל באופני כביש, זאת השנה השנייה ברציפות, חי את החלום של רבים מרוכבי העלית בארץ. ניב התחיל את העונה כרכש החדש בקבוצה האיטלקית המקצוענית  Amore & Vita, לאחר שרכב שנתיים בקבוצה חובבנית בספרד. אין ספק אם כך, שהניסיון והנחישות של ניב באה לידי ביטוי בתחרויות ברמה הלאומית. לפניכם ראיון בו מדבר ניב על החוויה ברכיבה בקבוצה האיטלקית, על הסיבות שחזר להתחרות בארץ באליפות, וכמובן על זכייתו באליפות

מאת:תמר ברניס

האם חסכת כוח באליפות הארץ בנגד השעון, שהייתה ביום חמישי שעבר, או האם היה זה מאמץ מחושב?
באליפות הנג"ש נתתי את כל מה שיש כי אחרת אין מה להגיע לתחרות. הכל היה מחושב למרות שלא הלך כמו שציפיתי. אני מעדיף שלא להרחיב על כך, כי מבחינתי זה הכל תירוצים. 

עכשיו את האמת, האם היה קשה "לפרק" את יואב בר?
אין ספק שהתחרות מול יואב הייתה קשה ביותר, לאורך כל הדרך. עד ההקפה השביעית, אני זה שהכתבתי את הקצב בפלטון – הובלתי את הפלטון בעליה, ובמישור אף אחד לא עקף אותי. בהקפה השביעית יואב בר ואני יצאנו לבריחה (ממה שנשאר מהפלטון) והמשכנו לעבוד יחדיו עד ההקפה התשיעית. בעליה של ההקפה התשיעית הרגשתי שאני חזק יותר ולכן בשלב זה יצאתי לבריחה ומשם לניצחון. 

מה טיב היחסים שלך עם יואב בר?
אני ויואב בר חברים והוא מאוד מפרגן לי. 

למה האליפות כל כך חשובה מבחינתך?
האליפות הינה התחרות היוקרתית ביותר בארץ ובתור ישראלי, חשוב שאראה מסירות לענף ולהפגין נוכחות וסולידריות. בנוסף, המרוצים בחו"ל שונים ולא ידעתי להעריך מה מצבי ביחס לרוכבים החזקים בארץ כגון עידן שפירא ויואב בר. התחרות הייתה חשובה מבחינתי לבחון את מצבי.

האם לדעתך זה צירוף מקרים שהשנה אתה ומיכל אלה, הרוכבת בקבוצה מקצוענית איטלקית גם כן ("מיקלה פניני"), ניצחתם שניכם את האליפות השנה?

האמת אני לא מופתע מכיוון שאני יודע שהנחושים מתקדמים. 

אם כך, במה אתה שונה משאר רוכבי העלית בארץ?
אני מניח שההבדל נעוץ ברמת הנחישות כי, מבחינה גנטית, אינני שונה מהשאר. אין ספק שקבוצה גדולה של תומכים סביבי, וכמובן גם המאמן שלי, התומך בי במהלך, אך גם מחוץ לאימונים והתחרויות, הם חלק בלתי נפרד מהצלחתי. 

איך אתה מרגיש אחר עונה בחו"ל? האם הגוף נותן אותותיו?
אין ספק שאני מרגיש שיפור רציני, שלדעתי אינו נובע מהתחרויות אלא מתוכנית האימונים. כיום אני יודע שניתן להגיע לרמה גבוהה גם בלי תחרויות. את השיפור אני מרגיש במיוחד בשנתיים שלוש האחרונות. 

האם אתה רוצה להמשיך גם עונה הבאה בחו"ל?
בוודאי. בסיום החוזה שלי השנה אני מקווה שאגיע לקבוצה אף יותר גדולה.  

האם יש רגעי שבירה באמצע הדרך?
לא שזכור לי. אם היו מקרי אכזבה, במקום לגרום לי להישבר, הם דרבנו אותי להתאמן ולרכב יותר טוב. 

בקבוצה שלך היום, מה תפקידך?
התפקיד שלי משתנה ממרוץ למרוץ, לפי התנאים והמטרות. בספרד עבדתי מידי פעם כלידר, אך הקבוצה הייתה חובבנית ולא ברמה המקצוענית. בקבוצה האיטלקית אני עובד כפועל, ובשני המרוצים, "גרנד פרי לוגאנו" ו"גרנד פרי אינסובראיה", הרגשתי שאני ברמתי הגבוהה ביותר העונה.


ליבנר חוגג אליפות ישראל שנייה ברציפות
צילום: אייל דולין

מה אתה מצפה לעונה הבאה בחו"ל?
אני מצפה לכך שאהיה תחרותי יותר במרוצים באירופה. כיום אני לא שווה בין שווים ברמה המקצוענית באירופה, עם אלו הרוכבים בטור דה-פראנס ובג'ירו, ולזה אני שואף. אני שואף לרמה שלהם ולא רק לזנק איתם. 

האם אתה מאמין שתגיע להגשים חלום זה?
אני בהחלט מאמין בעצמי, אחרת לא הייתי ממשיך לרכב.  

כמה זמן אתה מעריך שייקח לך להגיע לרמות הללו אליהם אתה שואף?
מדובר על סה"כ עבודה של שנים להגיע לרמה מקצוענית. בנקודה בה אני נמצא כעת, אני מעריך שמדובר על עבודה של שנתיים – שלוש עד לרמה תחרותית עולמית. 

מהם ההקרבות מבחינתך אשר אתה מוכן לעשות עבור מטרה זו?
ישנה הקרבה גדולה מבחינות שונות. תחילה, אני נמצא פחות עם החברה והמשפחה, וכמובן לא יכול לשלב לימודים כרגע. כלכלית המצב גם כן לא פשוט, למרות שאני מקבל תמיכה מהקבוצה והספונסרים בארץ. בהזדמנות זו אני רוצה כמובן להודות להורים, חברתי (שמגיעה לבקר אותי מידי פעם), משפחת צדיק, כספי סייקלינג, On Target Sport (יבואני GU), ו-OZONE 11. 

האם אתה חש בדידות בחו"ל או שאתה גר עם שותפים?
אני כלל לא מרגיש בודד. אני גר עם שלושה שותפים ואני מתחיל מעט להשתלט על האיטלקית (אך אולי כדאי שאלמד לדבר נורווגית קודם כי שניים משותפי לדירה הם נורווגים ואחד שוודי וכרגע אני מתקשר איתם באנגלית כמובן).


 תמר ברניס- רצה, רוכבת ובעיקר רוכבת ורצה


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג