קרלוס הולך על שיא עולמי

14 חודשים מתכונן קרלוס גולדברג מרמות נפתלי למרוץ של חייו. איש הברזל שהספיק כבר לרוץ את כל שביל ישראל מדן ועד אילת, להקיף את המדינה לרגל יום הולדתה השישים, הולך הפעם על הרף הגבוה ביותר - שביל האפלצ’ים בארה"ב
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


14 חודשים מתכונן קרלוס גולדברג מרמות נפתלי למרוץ של חייו. איש הברזל שהספיק כבר לרוץ את כל שביל ישראל מדן ועד אילת, להקיף את המדינה לרגל יום הולדתה השישים, הולך הפעם על הרף הגבוה ביותר – שביל האפלצ'ים בארה"ב

מאת:זמיר עשור


ב-7 במאי 2010 יצא קרלוס גולדברג (55) מרמות נפתלי למרוץ של חייו בשביל האפלצ'ים בארה"ב, שביל פרא ששימש מודל לשביל ישראל, אשר מחבר את כל הפסגות בחוף המזרחי, מהר ספרינגר במדינת ג'ורג'יה ועד הר קטדין במדינת מיין, דרך יערות פרא, פסגות של 2.500 מטרים, 14 מדינות ובקיצור, כל מה שקרלוס צריך כדי לשבור את שיא העולם העומד על 61 ימים של ריצה בלי הפסקה.

אפשר בכלל לרוץ 3,500 ק"מ?
"הכל אפשרי. אין גבול ליכולת של גוף האדם, בתנאי שאתה לוקח פרוייקט שכזה כמו מבצע צבאית. מכין את עצמך, לא עושה הנחות, שם דברים שוטפים אחרים בצד ומקדיש את עצמך כל כולך ושנה שלמה רק למטרה זו.

ובמלים פשוטות
"להתנתק מכל הדברים כמעט. אין חברים, אין בילויים של ממש. כל הזמן הפנוי והלא כל כך פנוי מוקדש לכושר גופני ולתכנון. אתה חושב רק על זה וזה הדבר היחיד שעמוק בלבך ממש מענין אותך".

כיצד אתה מתאמן?
"כרגע, כ-5 חודשים לפני הזינוק (7.5.2010), אני מתאמן 6 פעמים בשבוע. רץ כל יום 2.5 שעות עם תרמיל של 15 ק"ג על הגב. כרגע אני רץ כ- 100 ק"מ בשבוע מתוך זה כרבע בעליות חדות. בימי אמצע השבוע, בערבים אחרי העבודה, בחדר הכושר ובסופי שבוע בחוץ. אחד ממסלולי האימון  בטבע זה הקטע של שביל ישראל מרמות נפתלי להר מירון, המדמה טיפוס חד בתוך יערות (יער צבעון ויער מירון).

   

כיצד תסתדר בשטח עם הקור העז, החושך, הגשמים ואולי גם השלג?
"אני מצטייד בציוד מיוחד, אשר חייב להיות קל ומבודד בו זמנית. אני מקבל יעוץ טוב מאלון מלאכי משפן הסלע, שגם יש לו נסיון בשהייה בטבע. צריך ציוד מינימלי, הנותן מענה לכל הדברים. ברור שיהיה לי קר ואהיה רטוב מאוד, אבל יהיו גם ימים טובים. עיקר הציוד מורכב מבגדים מותאמים, שק שינה עם חומר מבודד, תיק עם ציוד רפואי רחב היקף ואוכל יבש ותוספי מזון לספורטאים".

מה באמת אוכלים ושותים במסע שכזה?
"ישנו אוכל מיוחד, שלא ניתן להשיגו בארץ. אוכל יבש, המיוצר בתהליכי הקפאה כמו זו של אסטרונאוטים. יצא לי להשמש באוכל זה במסעותיי הקודמים בסהרה ובשביל ישראל. כמו כן שביל האפלצ'ים חוצה כל כמה ימים עיירה כלשהי. אני שולח לעצמי חבילות לדואר המקומי ואמור לאסוף את החבילות אוכל ותוספי המזון ישירות בדרך. ישנם מקומות שאני כבר יודע שניתן לרכוש אספקה במקום וזה יעזור מאוד.

כיצד מתכננים מסלול ארוך שכזה לפרטי פרטים?
"שיא העולם הבלתי רשמי להשלמת השביל, לבן אדם עם ציוד, ללא סיוע לוגיסטי ובתנאי הישרדות שייך לאדם בשם לאונרד ועומד על 61 יום. לקחתי מפות לכל אורך המסלול חילקתי אותו לקטעים של כ-60 ק"מ ליום ממוצע ובניתי מסלול של שיא עולם, דהיינו 60 יום. אחר כך מתמקדים בכל קטע וקטע ולומדים מה נקודות הציון, היכן יש מים לאורך אותו הקטע והיכן ניתן גם לרכוש אספקה. לומדים את נקודות הציון לאורך היום ובעיקר על המחסות, שהם שלושה קירות המעניקים הגנה ותחושה של שינה מתחת למבנה.

אתה פוחד?
"מאוד".

כיצד המשפחה מקבלת את זה?
"קשה. לא פשוט".

מה יעצור אותך?
"לא עייפות, לא שבירה מוראלית. רק נזק גופני חמור כגון שבירת עצמות".

איך נוכל לעקוב אחריך?
"יהיו אתרים וקצת עיתונות וטלוויזיה, אך כאן בבית אני מקווה שאתר קרית שמונה און ליין יפיץ גם הפעם את הבשורה".

חסויות, עלויות?
"לא תאמין אך לא הצלחתי בינתיים לעניין אף אחד. העלויות מגיעות עד $8,000 לא יותר. כעיקרון אני פונה לעסקים הקטנים, לכל מי שרוצה 'להיות חלק' מהמבצע לסייע בתרומה של 1,000 שקל בלבד. יש לנו עמותה באמצעות מתנ"ס מבואות החרמון ואנו יכולים גם להוציא אישורים להכרה כהוצאה מוכרת למס הכנסה".

התפרסם לראשונה בעיתון 'חדשות הגליל'



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג