קרוספיט || חברת ריבוק פותחת חנות קונספט חדשה בנמל תל אביב

בימים אלו משיקה חברת ריבוק חנות קונספט חדשה אליה צמוד מתחם אימון משלים בנמל תל אביב ועל הכל מנצח הקרוספיטר דורון פרילוק שבעצמו התחיל כרץ למרחקים קצרים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
דורון פרילוק קרוספיט ריבוק צילום: AvirA

ענף הקרוספיט הולך ותופס תאוצה בישראל ובעולם כולו. יתכן ובאימוני הקרוספיט אין משהו יוצא דופן מבחינת האמצעים והתרגילים בהם המתאמנים משתמשים במהלך האימון כמו קפיצה על חבל, הרמת משקולות, ריצה, חתירה וכדומה, אבל השילוב של כל התרגילים יחד הופך את הקרוספיט ל"תפוח האדמה" הלוהט של עולם הספורט ולאימון משלוב (קרוסטריינינג) המועדף על ספורטאי סבולת רבים. 

דורון פרילוק

השילוב של כל התרגילים יחד הופך את הקרוספיט לתפוח האדמה הלוהט של עולם הספורט. דורון פרלילוק | צילום: Edi Chernobrov

אחד המאמנים המוכרים בתחום הוא דורון פרילוק, 31, מפתח תקווה, שמתאמן בקרוספיט מספר שנים ובבעלותו שני סניפי קרוספיט מצליחים בפתח תקווה ובבת ים. פרילוק התגורר בארצות הברית במשך שנתיים, מיד לאחר שיחרורו מצה"ל והתחרה במסגרת המכללה בה למד בענפי אתלטיקה קלה כמו מרוצי שדה וריצות קצרות. שם נחשף לראשונה לעולם האימונים הפונקצינאלים ולקרוספיט. "האימונים לספרינטרים בארצות הברית הם מאוד מגוונים", מסביר פרילוק "הם כוללים בתוכם גם אימוני משקולות. בארצות הברית עשיתי את האימון קרוספיט הראשון שלי בשנת 2006".

כתבות נוספות בנושא
על קרוספיט, ריצה וספורט סיבולת
מבחן שוונג || נעלי הקרוספיט של ריבוק מדגם Nano 5
איך להתנהל נכון מבחינה תזונתית בקרוספיט?

איך נולד קונספט?

בזמן שהותו בחו"ל, התאהב פרילוק בעולם הריצה וכשחזר לישראל הספיק לרוץ כמה חצאי מרתון וכמה מרתונים ואף השתתף בתחרויות אולטרה. תמיד היה לו חלום לפתוח מקום משלו ולכן המשיך להתפתח ולהתמחות ברזי הקרוספיט, "לפני שנתיים וחצי פתחתי את המועדון הראשון שלי בפתח תקווה ולפני שנה וחצי פתחתי את המועדון השני בבת ים ועכשיו אנחנו משלימים את המהלך של הפיכה לרשת ופותחים את קרוספיט נמל בחודש הבא".

קרוספיט נמל

"שילוב של חנות קונספט של ריבוק עם כל הביגוד, ההנעלה והאביזרים המשלימים גם לקרוספיט וגם לאימונים אחרים" | צילום: AvirA

שיתוף הפעולה בין מועדוני הקרוספיט של פרילוק ובין חברת ריבוק נולד בצורה טבעית. "עם ריבוק אני עובד כבר כשנה וחצי", מספר פרילוק, "הם פנו אלי ואמרו שהם מתכננים לעשות שיעתוק של קונספט שקיים כבר בחו"ל, באירופה ובארצות הברית שנקרא פיט האב. שילוב של חנות קונספט של ריבוק עם כל הביגוד, הנעלה ואביזרים משלימים גם לקרוספיט וגם לאימונים אחרים כמו ריצה, יוגה וכדומה בשילוב עם מועדון קרוספיט. הכל נמצא באותו המתחם".

קרוספיט הנמל יהיה המועדון הראשון מסוגו במזרח התיכון שמשלב את הקונספט של מקום אימוני קרוספיט וחנות. מי שיגיע למועדון יזכה למגוון רחב של אפשרויות אימון, החל מאימוני קרוספיט קלאסיים ועד לקבוצת ריצה. "אנחנו נביא גם את אימוני האנדורנס. זו נישה בתוך עולם הקרוספיט שנקראת 'קרוספיט אנדורנס'. זהו פרוטוקול אימון המיועד לספורטאי סבולת כמו רצים, טריאתלטים, שחיינים ורוכבי אופניים. לדוגמה באיירונמן, הרעיון הוא להוריד את נפחי האימון המאוד גדולים של 20 או 30 שעות בשבוע, להחליף אותם באימוני אינטרוולים, כמובן לשמר את ההתמחות כי אי אפשר להתחרות בטריאתלון או באיש ברזל בלי לרוץ, לרכוב ולשחות, אבל להוריד את הנפחים ולהתמקד באימוני איכות. לתת מקום לאימוני כוח, חיזוק, גמישות, אימוני מוביליות, כל מיני דברים שקהילת הסבולת נוטה להזניח. בדרך כלל כשרק רצים, אחוז הפציעות עולה מיידית".

קרוספיט נמל ריבוק

קרוספיט הנמל יהיה המועדון הראשון מסוגו במזרח התיכון שמשלב את הקונספט של מקום אימוני קרוספיט וחנות | Edi Chernobrov

אלו עוד תחומי אימון אתם מציעים בקרוספיט הנמל?
"אנחנו מציעים גם אימוני סטרונגמן, האיש החזק. זה ספורט יחסית חדש בישראל עם אבני אטלס, חביות בירה שמניפים, צמיגים של טרקטורים, חפצים טיפה פחות שיגרתיים, משיכת משאיות. אנחנו מציעים גם אימוני הרמת משקולות אולימפיים. אנחנו לא משנים או מוסיפים שום דבר. יש לנו מאמנים מקצועיים שמתמחים בתחום הזה. תהיה לנו קבוצת ריצה ייעודית בנמל. הרעיון הוא שבניגוד לקבוצות ריצה אחרות שמגיעות לנמל, אפשר להגיע לסטודיו, לעשות מתיחות לפני ואחרי ולהתקלח במקום. יהיו ארבעה בקרים וארבעה ערבים בשבוע. אני אאמן את הקבוצה ויש עוד מאמן שגם יעזור לי. הקבוצה מיועדת לכל הרמות".

איך קרוספיט יכול לסייע לספורטאי סבולת כמו רצים, רוכבי אופניים וטריאתלטים?
"כדי לשפר את יכולת הריצה, השחייה או הרכיבה של ספורטאי הסיבולת, יש חשיבות רבה לביצוע תרגילים לחיזוק כללי של קבוצות השרירים הגדולות בגוף לפחות פעמיים בשבוע. חשיבותם של אימוני הכוח, כאשר הם נעשים במינון המתאים ותחת השגחת מאמן מקצועי היא מכרעת לתוכנית אימונים מאוזנת אשר תמנע פציעות. מרבית ספורטאי הסבולת חוטאים בכך שאינם משלבים כוח באימונים מסיבות שונות. אימוני כוח אשר מותאמים בצורה נכונה מקטינים את סכנת הפציעות והם מזמן גורם מוכח לשיפור יכולת הביצוע של ספורטאים מכל הסוגים וענפי הספורט. בדומה לאימוני כוח, ישנה חשיבות רבה לתנועתיות ומתיחות אשר תורמת לשיפור הביצועים ומניעת פציעות. שימת דגש באופן קבוע על מתיחות, תרגילי גמישות ותנועתיות, ימזערו או יעלימו את הסיכון לפציעות ויאפשרו לנו ביצועים טובים יותר באימונים. שימוש באימונים משלימים אינו מהווה חדשות בתחום הריצה למרחקים ארוכים. בכל קורס מאמני ריצות ארוכות לומדים על ריצה בבריכה או שחייה כאופציות לקרוסטריינינג. בשנים האחרונות מתגברת ההבנה שניתן להוסיף גם אימוני קרוספיט ואימוני חתירה".

לפרטים נוספים על "קרוספיט נמל" – היכנסו



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג