קספר מפתיע את המאיצים והושבוד מרסק על קו הסיום

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:יותם מלמן

הסכנות שבטור
באחה"צ של יום ראשון, היינו עדים לסכנות שמהוות חלק יומיומי בטור דה פראנס. לא הייתה זו תאונה רבת משתתפים, דבר שהורגלנו לראות וחלק אינטגרלי ממיאוצי השבוע הראשון, אם כי תאונה די ביזארית.
טור הושבד, המאיץ המצטיין משנה שעברה ולובש החולצה הצהובה (מנצח הפרולוג) היה בעיצומו של הספרינט לקו הסיום כשלפתע נתקל בחפץ קהה שהחזיק אחד מהצופים 300 מטר מהסיום. במבט ראשון אף אחד לא שם לב להושבד שסיים תשיעי בקטע. רק אחרי שחצה את קו הסיום הבחינו מצלמות הטלוויזיה בפגיעתו של הושבד. בהילוך חוזר נראה בבירור שהנורבגי הגדול, שרכב בצמוד למחסומים שבצד ישורת הסיום, קיבל מכה במרפק ימין. אחרי שחצה את קו הסיום נשכב הושבד, דם רב מכסה את חלוצתו הצהובה, בצד הכביש בייסורים רבים. פתאום,מקומו התשיעי (אכזבה בסטנדרטים שלו) נראה מרשים הרבה יותר.
למרות שנזקק לתפרים, כנראה שנמשיך לראות אותו, מאיץ ביחד עם שאר הספרינטרים הגדולים.

הפציעה של הושבד היא תמרור אזהרה לשאר הרוכבים אך ניתן לשער שהימים הקרובים יביאו אתם תאונות נוספות. המיאוץ ההמוני הוא מקצוע מסוכן. הרוכבים מפתחים מהירות של 70-75 קמ"ש, רוכבים צמוד אחד לשני אחרי מאמץ רכיבה של שעות רבות. סיבובים חדים או כבישים צרים, ביחד עם היוקרה שמגיעה עם ניצחון בקטע רק מוסיפים לחץ וסכנה.



טור הושבד – מנצח הפרולוג, נפצע באוהד על קו הסיום

המתמודדים על החולצה הירוקה
השלב הראשון בטור של 2006 (שהתחיל ונגמר בשטרסבורג) הוא הזדמנות טובה להכיר במעט את המתמודדים על החולצה הירוקה, ומי שימלאו את מסכי הטלוויזיה בימים הקרובים.
טום בונן-לא צריך להציג את הבלגי הצעיר, דיוויד בקהאם של עולם האופניים (וכך גם הוא משווק). עוד לא בן 26 וכבר יש לו רזומה שמתאים להיכל התהילה של האופניים. רוכב מגוון שיכול לנצח בכל קלאסיקה ובכל ספרינט. אחרי שזכה באליפות העולם, שנה שעברה במדריד, רבים חשבו שקללת חולצת הקשת בענן(החולצה שלובש האלוף בשנה שאחרי זכייתו) תשפיע גם עליו. אך בניגוד לאלופי עולם רבים, שבשנה שאחרי זכייתם נפצעו, כושרם ירד או שסתם לא זכו במרוצים, לבונן יש השנה כבר 17 ניצחונות.
ניצח כבר בארבע שלבים בטור-שניים בכל אחת מהשנתיים האחרונות, ובקלאסיקות רבות כמו :פאריס-רוביי, גנט-וובלגם והטור של פלנדרייה.

רובי מקיואן-מנצח 8 שלבים בטור ופעמיים זוכה החולצה הירוקה, 11 שלבים בג'ירו ואינספור נצחונות אחרים, אולי המאיץ הטוב ביותר בחבורה והמועמד המוביל לזכות בחולצה הירוקה.

אריק זאבל-זקן החבורה. מחזיק בשיא: 6 זכיות בחולצה הירוקה. זוכה 12 שלבים בטור, פעמיים המאיץ המצטיין בוואלטה, 4 פעמים מנצח המילאן סאן רמו. אין ספור קלאסיקות ולמעלה מ200 ניצחונות בקריירה. הרוכב הפעיל המעוטר ביותר. אמנם כבר מעבר לשיאו אך בזכות הניסיון והעובדה שהוא מוביל קבוצתו אולי יוכל להפתיע השנה.

אוסקר פרייר גומז-שלוש פעמים אלוף עולם. שיא שהוא מחזיק בין השאר עם אלפרדו בינדה ואדי מרקס. אמנם לא המאיץ המהיר שבחבורה, אך בניגוד לאחרים רוכב לא רע בהרים. קשה להאמין שיוכל לזכות בחולצה הירוקה, אך ללא ספק מועמד לניצחון באחד השלבים.



ג'ימי קספר הצרפתי – מפתיע את שורת המאיצים

טור הושבד-מנצח הפרולוג, המאיץ המצטיין מהשנה שעברה ולמרות פציעתו הקלה היום, המועמד המוביל ביחד עם מקיואן ובונן.

וכמה מילים למי שלא נמצא אתנו: אלסנדרו פטאקי האיטלקי, בן קבוצתו של זאבל, שנפצע בג'ירו. אם היה מגיע לטור היה ללא ספק מלך החבורה. עד לפסילתם של באסו, אולריך ושות', היה הדמות היחידה שחסרה בטור של השנה.
למרות שכל המומחים צופים שחמשת הרוכבים הללו יבדרו אותנו בשבועות הקרובים ויתמודדו ביניהם על החולצה הירוקה, ישנם גם מועמדים אחרים. בספרינט שום דבר אינו בטוח ועם קצת מזל או מיקום טוב כל רוכב מסוגל למצוא עצמו בראש.

הפתעה למאיצים בסיום השלב ה-1
בסיום השלב הראשון היינו עדים להפתעה. בונן, מקיואן, זאבל והושבד ששמרו והסתכלו אחד על השני במאות המטרים האחרונים שכחו שיש עוד מאיצים. כך קרה שג'ימי קספר הצרפתי הגיע מאחור והפתיע את הפייבוריטים.
זאבל ומקיואן נזכרו להאיץ מאוחר מידי וסיימו במקומות השלישי והשני. כשבונן מסיים במקום השלוש עשרה המאכזב.
קספר, ששנים נחשב כרוכב מבטיח, סוף כל סוף מילא אחר הציפיות וניצח בקטע. ניצחון מתוק אף יותר שמגיע אחרי ניצחונה של נבחרת צרפת בכדורגל אתמול מול ברזיל. ניצחון שהוציא מאות אלפים לצדי הכבישים, ניצחון שמוריד מהלחץ הרב שיש על כתפי הרוכבים המקומיים. כעת כשיש למדינה המארחת כבר ניצחון אחד בכיס, חייהם של שאר הרוכבים קלים. שהרי בטור דה פראנס, למרות שכל אחד רוכב עבור קבוצתו, הצרפתים רוכבים קודם כל עבור דגל הלאום.

בנוסף לצרפתי, המנצח הגדול של היום הוא ג'ורג' הינקאפי. ג'ורג' הגדול שרכב תחת צילו של ארמסטרונג כל חייו הצליח להגשים חלום וילבש בשלב ה-2 את החולצה הצהובה. "התאכזבתי שלא הצלחתי לנצח את הפרולוג. היום הייתה לי הזדמנות וזכיתי בשתי שניות בונוס במיאוץ הביניים. זהו יום גדול עבורי. אני לא יודע מה יהיה בהמשך, אבל ללא ספק אנסה להיות שם (בהרים) ביחד עם המובילים".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02