קיליאן ג'ורנט פרש במהלך הניסיון לשבור את שיא העולם בריצת 24 שעות

רץ האולטרה מרתון הספרדי עמד במרכזו של אירוע ריצה שאורגן עבורו במטרה לשבור את השיא העולמי, אבל אחרי קצת יותר מ-10 שעות הוא קרס ופונה לבית חולים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
קיליאן ג'ורנט רץ אולטרה מרתון ספרדי

קיליאן ג'ורנט הספרדי הוא ללא ספק אחד מספורטאי הסבולת הטובים בעולם, וקרוב לוודאי שמי שעוקב אחריו לא היה מעז להמר נגדו בכל תחרות שקשורה לריצה בהרים. אבל ג'ורנט, האיש שרץ פעמיים לפסגת הר האוורסט, רצה להטביע את חותמו גם בתחום אחר של האולטרה מרתון ולנסות ולשבור את אחד משיאי הסבולת היותר מרשימים בעולם.

עוד כתבות בנושא 
מהן התגובות הפיזיולוגיות והלבביות אצל משתתפים במרוץ 24 שעות?
אריאל רוזנפלד מסכם את תחרות ה-24 שעות שלו בגרמניה
צפו: אולטרה מרתון באנטרקטיקה

בסוף השבוע האחרון ג'ורנט ניסה לשבור את שיא ריצת ה-24 שעות השייך לרץ האולטרה מרתון האגדי יאניס קורוס, שיא שעומד על 303.5 קילומטרים ונקבע על ידי הרץ היווני ב-1997. מדובר בקצב ממוצע של 4:44 דקות לקילומטר במשך 24 שעות.

ג'ורנט שהתאמן בשבועות האחרונים בנורבגיה ואף ירד מ-30 דקות בתחרות ל-10 קילומטרים כיוון לשבור את השיא הזה, ואת האתגר הפיקה בעבורו נותנת החסות שלו חברת "סלומון" (Salomon) שגם דאגה לשידור ישיר של האתגר שהתקיים במסלול אתלטיקה בצפון נורבגיה והמתנה של כמה ימים למזג אוויר אידיאלי.

ג'ורנט הגיע לאתגר הזה לאחר שעבר פציעה בברך בשבועות האחרונות וזינק אליו יחד עם מספר רצים אחרים שניצלו את ההזדמנות כדי להתחרות באתגר של 24 שעות. את 10 הקילומטרים הוא סיים בקצב ממוצע של 4:16 דקות לקילומטר ואת 42.2 הקילומטרים הראשונים הוא סיים אחרי 3:02:23 שעות, אבל קצת לפני שהוא רץ 10 שעות ברציפות והשלים 338 הקפות של המסלול, ג'ורנט החל להאט.

קיליאן ג'ורנט רץ אולטרה מרתון ספרדי

"לא תמיד הכל עובד כמו שרוצים". קיליאן ג'ורנט | צילום: Gerard Reyes מתוך wikimedia commons

הוא התלונן על כאבים בחזה ועל סחרחורת שהתלוו לכאבים שהוא סחב בברך מהפציעה, ואחרי 10 שעות ו-20 דקות שבהם הוא עבר כמעט 135 קילומטרים ג'ורנט החליט לפרוש בעצה אחת עם הצוות הרפואי שהיה במקום. שיאו של יאניס קורוס נשמר, ולמען האמת עד היום אף רץ אולטרה מרתון לא הצליח אפילו להתקרב אל השיא הזה.

ג'ורנט סיכם את האתגר ואמר: "הרגשתי בסך הכל טוב עם כל העליות והירידות שיש באתגר מהסוג הזה. הגוף שלי הרגיש טוב, הרגליים הרגישו טוב, ופתאום הרגשי שני כאבים עוצמתיים בחזה וזה גרם לי להיות מסוחרר ומותש. הצוות הרפואי הגיע לבדוק אותי והחליט שהדבר הטוב ביותר יהיה להמשיך לבצע בדיקות בבית חולים, שם המשיכו לבדוק אותי אבל לא גילו שום דבר שנראה רציני".

לסיכום אמר ג'ורנט: "הלוואי וזה היה שונה אבל זה עדיין כיף לחוות דברים חדשים. לא תמיד הכל עובד כמו שרוצים וזה תירוץ לנסות את זה שוב בעתיד". אגב, מי שניצח באתגר הזה היה הנורבגי הראלד ביירקה שהשלים 232.2 קילומטרים ב-24 שעות, כלומר 580 הקפות של המסלול.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג