קייפ אפיק- צחור ושוב,סיכום לאחר 4 קטעים

גל צחור ועידית שוב יצאו לקייפ אפיק, מרוץ קטעים של אופני שטח מהקשים והיוקרתיים בעולם, לפני כמה ימים. צחור סיפר על היציאה בשוונג והבטיח לעדכן. לאחר פרולוג ושלושה קטעים וכשנותרו עוד 4 קטעים, למרות עייפות וקשיים ברשת הוא הצליח למצוא את הזמן להיבא סיכום אמצע הדרך
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


גל צחור ועידית שוב יצאו לקייפ אפיק, מרוץ קטעים של אופני שטח מהקשים והיוקרתיים בעולם, לפני כמה ימים. צחור סיפר על היציאה בשוונג והבטיח לעדכן. לאחר פרולוג ושלושה קטעים וכשנותרו עוד 4 קטעים, למרות עייפות וקשיים ברשת הוא הצליח למצוא את הזמן להיבא סיכום אמצע הדרך

מאת:גל צחור


ראשית אני רוצה להתחיל בהתנצלות. הבטחתי לעדכן בתום כל קטע. לא עשיתי כך אך זאת בשל קשיי התחברות לאינטרנט, במתחם התחרות.

ביום א זינקנו (עידית שוב ואני) ועוד שלושה זוגות מהקבוצה שלנו (סיסיסי- CCC) לפרולוג. 27 ק"מ של מסלול אופני הרים טהור: שיפועים, שורשים, סינגלים – שונה מאופי המרתוני שהיה נהוג בשנים הקודמות.

את היום הזה סימנו אחרי  1:27:19 שעה, במקום התשיעי כשהזוג המנצח בקטגורית הזוגות המעורבים (שבה אנו מתחרים, במטרה להיכנס עשירייה ראשונה) הוא ברטי בוצ'ר ואסתר סוס (Bärti Bucher  וEsther suss) בזמן של 1:15:46 שעה.

על מנת לתת פרופורציה, מישהי שמוכרת לנו מתחרויות בזירה הישראלית, איוון קרפט (Ivone kraft) הגרמניה ובן זוגה הסלובני הגיעו מקום 4 כשהם מקדימים אותנו במעט יותר משלוש דקות ובזמן  של 1:24:10 שעה.
עמוס גרי ואורן עוזרד המתחרים בקטגורית המסטרס סיימו במקום ה- 43 בזמן של 1:28:53 שעה.


גל צחור ועידית שוב בזינוק לפרולוג


אסף סמץ ורז שפירא המתחרים בקטגורית הגברים סימו במקום ה- 137 בזמן של 1:30:40 שעה. טל שגן ורפי שפר באותה קטגוריה סימו בזמן של 1:30:55 שעה במקום 138.

כאשר בתום הפרולוג הפערים מאוד קטנים ואינם משקפים יכולות רכיבת מרתון רב שלבי (טור הרים).

קטע  1

89 ק"מ, 2050 מטר הפרש גובה מצטבר, זה כבר סרט אחר לגמרי. ארכיטקט המסלול הידוע בכינויו DR EVIL  (ד"ר רשע), מתגאה בקטע ראשון בכל 3 קייפ אפיק הוא קשה באופן מיוחד במינו, לעיתים על ידי מרחק, לעיתים ע"י הפרשי גובה והפעם ע"י שיפועים ותוואי קשה באופן כזה שאיני יכול לתאר עד כמה.

את היום הזה סימנו בקושי. לאחר כ- 70 ק"מ פציעת כתף של עידית, זכר מתחרות ה- XC בחיפה, בקושי אפשרה לה לאחוז את הכידון.

לאחר כ- 20 ק"מ אחרונים שארכו כנצח והטילו ענן כבד על היכולת שלנו לזנק למחרת, הגענו לקו הסיום בזמן של 5 שעות ו- 27 דקות, במקום השישי. אסתר סוס ובן זוגה הגיעו בזמן של 4 שעות ו- 37 דקות.

קטע 2

104 ק"מ עם 2300 מטר הפרש גובה מצטבר, ליום הזה זינקנו עם חששות מאוד גדולים, עידית חמושה במשככי כאבים חזקים, כתף מקובעת, ים של נחישות ואומץ לב. המסלול הזה כבר קצת כבר יותר מאפיין מסלול קייפ אפיקי קלאסי.

13 ק"מ זינוק על דרכים חקלאיות רחבות לא סלולות, 6 ק"מ סינגל בעליה שחלקו לא רכיב, כאשר בתום עליה זו כבר צברנו מעל 1000 מטר גובה טיפוס (אימא'לה) ולאחר מכן ירידה תלולה וטכנית של כ- 3 ק"מ בצידו השני של ההר ואז 60 ק"מ של תפירה. לרוב שבילים רחבים שיש משמעות גדולה להיכנס לקבוצות עבודה איכותיות, סינגלים ודאבל טרקים סלעיים.


צחור ושוב בקטע- 2


את הקטע הזה בילינו, רב היום, במאבק עם שני זוגות מעורבים. הזוג שסיים בסופו של דבר 6 והזוג שסים 8. מאבק שהוציא מאיתנו קטע מהיר וטוב. סיימנו כאמור במקום השביעי בזמן של שש שעות ו- 20 דקות.

קטע 3

125 ק"מ עם 1900 מטר הפרש גובה מצטבר. בשל שיקולים טקטיים של חוד התחרות הזינוק היה מטורף אשר כלל קטע כביש לא קצר, ירידה לדרך עפר וכניסה לעליה הראשונה של היום שבה רב הרוכבים "בילו" לא מעט בדחיפת את האופניים.

זינוק טקטי וטוב הכניס אותנו לעליה זו ממוקמים היטב,
דבר שאפשר לנו לצאת מהעליה בקבוצות עבודה חזקות. בשביל שנצליח לשבת עליהן אנחנו יושבים אחרונים בטור. עדית רכבה בקצה שלה ואני חצי משמאלה דוחף אותה כדי שלא נאבד את הגלגל.


עמוס גרי ואורן  עוזרד בנקודת ביקורת


שתי עליות לסוף, מיודעתנו איבון, נגלית באופק.
עובדה שהכניסה תוסף דלק חשוב ומשמעותי בשלב הזה של היום שבו כל מה שאתה רוצה זה 5 כדורי אדויל ולזחול חזרה לרחם אמך.

אחרינו היו 2 זוגות מעורבים קרובים מאוד ולפנינו איבון והסלובני.
אחד מהזוגות הרודפים זו רוכבת כביש, מקצוענית מאנגליה, שנראית כמו דור דבירי רק בגוונים צהובים בשם- קטרינה וויליאמסון (Catherine Williamson) ושותפה הדרא"פ שאך אתמול נתנו לנו 3 דקות בראש. 

בסיכומו של יום סימנו את ה- 125 ק"מ בזמן של 6:54:04 שעות
והקדמנו את 2 הזוגות שדלקו אחרינו ב- 1:22 דקה ו- 1:44 דקה ואיבון מקדימה אותנו בקצת פחות מ- 2 דקות.

לאחר הפרולוג ושלושה קטעים, בדירוג המצטבר, אנחנו ממוקמים במקום ה- 7. סה"כ 20 שעות ועשר דקות של תחרות בארבעה ימים.

בטווח של 13 דקות אחרינו ולפנינו נמצאים עוד 2 זוגות לכל כיוון ככה שהתחרות צפופה והכל פתוח.

היום, חמישי 31 במרץ 2011, ייערך קטע נגד שעון של 32 ק"מ. אחריו הקטע הארוך בטור 143 ק"מ "סה"כ".

להלן קישור לתוצאות – אתר התחרות

גל צחור
מאמן ובעלים של מועדון CCC. אלוף ישראל לשעבר במרוץ אופני כביש ובמרתון אופני שטח.

קישורים: אופניים, מרוץ אופניים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג